Additionally, paste this code immediately after the opening tag: muskietennet voor 't hoofd nodig in Canada/USA juli-aug - Forum Wereldfietser

muskietennet voor 't hoofd nodig in Canada/USA juli-aug

In juli fiets ik met de vriendin van Vancouver naar Banff en vervolgens langs/door de rocky's naar Denver. Ik vroeg me af of een muskietennet voor het hoofd een aanvulling kan zijn met het oog op aangenaam fietsen.

Indien ja, heb je enig idee welk muskiettenhoofdnet geschikt is om met fietshelm te gebruiken?

Dank alvast

Evert
Dag Evert,
In de moerassige delen van de rockys had ik regelmatig last van steekvliegjes, maar het was meer plaatselijk en dus tijdelijk hinderlijk dan dat ik een muskietennet om mijn hoofd nodig had. Tijdens het fietsen had ik er geen last van, alleen soms tijdens pauzes en soms 's avonds als ik bij een meertje stond.
Ik zou hem dus niet meenemen.
Veel plezier op deze mooie tocht

Erik Veenstra
Je zult in de Rocky's best wat muggen en black fly's tegenkomen, maar om daarvoor een muskietennet over je hoofd/helm te doen is zwaar overdreven. Voor de zwermen waarbij dat een onmisbaar attribuut wordt moet je naar de grote moerasachtige gebieden die veel noordelijker en oostelijker liggen. Een muggendichte tent is natuurlijk wel erg prettig en een fles deet zou ik ook in mijn tas stoppen. Bij snelle afdalingen je mond dicht houden en wellicht een (zonne)bril opzetten.
Een mooie aanleiding de foto's weer even te bekijken. Wat een mooi land en wat een mooi gebied is het. Op sommige plaatsen ben ik black fly's tegen gekomen. Daar moet je dan ook niet zijn. Die steken overal doorheen. Ik zou geen net meenemen maar wel een vuurtje maken waar het kan en dat is op (bijna) iedere camping. Neem genoeg geheugenkaartjes mee om de mooie uitzichten vast te leggen.
De beste:

http://www.petersheadnets.com/index.html

Alleen al om de mailtjes de moeite om zaken mee te doen en de netjes zijn super doordacht: niet te zwaar, zakken niet scheef, goed zicht, niet te warm, veel modellen (desnoods op maat van je hoofddeksel). Wel vragen naar "no see ums"- bestendige. Vlotte service, betaling per pay-pal. Wij hadden ze in de bus tien dagen na bestelling.