Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Solar oplader - Forum Wereldfietser

Solar oplader

Ik ben opzoek naar een solar oplader. Ik kwam de solar lava charger 4000 mah tegen. Alleen ik heb hier niet echt verstand van. Of dit nu een goede solar oplader is. Tijdens mijn vakantie wil ik mijn Teasi one, iphone en fotocamera mee op kunnen laden. Wil ook niet meer dan 100 euro betalen. Iemand tips, ervaring of aanbevelingen?
Alvast bedankt.
Niet aan beginnen. Neem een powerpack mee dat je eens in de zoveel dagen aan een stopcontact hangt. Al die zonneceldingen zijn spielerei, zeker als je fototoestellen en smartphones gaat opladen.
Mee eens met Peter. De investering in hele goede accu's voor mijn camera bleek een veel betere te zijn.
Ik heb diverse zonne-panelen uitgeprobeerd. Mwaaah, je wordt daar niet echt gelukkig van. Ook niet van de duurdere modellen (ook al waren die voor mij als winkelier interessant om te verkopen :P )
Ik heb de genoemde Lava oplader. In de zomer, als de zon een beetje schijnt, doet ie er een dag over om op te laden. Daarna kun je er twee keer je telfoon mee opladen. Bovendien kun je de 4000mah accu ook gewoon aan stopcontact opladen als je daar toegang toe hebt. Ik vind het een prima ding en neem hem komend jaar weer mee op fietsvakantie.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=17546

Zelf zou ik er ook niet aan beginnen. En voor het milieu moet je het zeker niet doen, gezien de productie van die toestellen meestal meer energie kost dan dat ze in hun hele gebruiksleven functioneel opbrengen. (Dit gaat niet op voor goedgeplaatste fotovoltaïsche cellen op een dak, maar dat zijn dan ook onvergelijkbare omstandigheden.)
Dus enkel als je absoluut stroom nodig hebt en totaal geen alternatieve mogelijkheid hebt, kan het interessant zijn.

Renaat
Wij hebben de Goal Zero Nomad 7. Aangeschaft voor Mongolië omdat daar helemaal niet veel stopcontacten zijn. Zowel bij de tests thuis als op reis werkte hij fantastisch - laadde mijn camera, gps en ereader. Totdat hij er na 4 weken reizen mee ophield - zomaar zonder reden. We zijn nog steeds op reis en hadden hem dus nodig. After sales van Goal Zero is ronduit slecht - ik legde onze situatie uit maar kreeg nooit een antwoord. Gelukkig werkte de dealer in Nederland wel mee. Binnenkort komt ons tweede exemplaar per post naar ons toe. Ik hoop van harte dat deze het langer uithoudt want ik vind de vrijheid die je hebt fantastisch - ook voor de camping in Europa de toekomst. To be continued ...
Er zijn dus voor en tegens.
Blijft het dus toch moeilijk om te kiezen of ik voor een powerbank of solaroplader moet gaan. :|
Er bestaan toch ook combi-vormen daarvan? Ik heb een (slecht) voorbeeld daarvan: een A-solar voor mijn iPhone. Met felle zon laadt hij maar een beetje bij, maar je kunt hem via usb ook opladen en dan heb je genoeg voor een extra lading voor je iPhone.
nvt
Ik zou gaan voor een powerbank. Liefste iets met AA batterijen. Batterijen zijn overal te koop in tankstations en zijn een prima bron van stroom. Ik let bij de aankoop van spullen er vaak op dat er normale AA's in kunnen. Zelfs in mijn DSLR van nog geen jaar oud kunnen gewoon AA's met een los klein houdertje. Dit heeft me al vaak genoeg geholpen. Ik heb dan meerdere setjes bij me aan oplaadbare met een lader. Als ik stroom heb gaan de lege setjes weer vol en kan ik vooruit. Raakt ik toch zonder voorraad stop ik bij het eerste tankstation :D
Ben nu van plan om een Solar oplader in combinatie te bestellen met een powerbank. Allebei van A-solar.
Solar oplader: A-solar Lava Charger 4000 mAh.
Powerbank: A-Solar Xtorm Power Bank 11000 mAh.
Lijkt jullie dit een goede combinatie?
Weet ik zeker dat ik genoeg stroom heb om alles op te laden :)