Op Wikipedia staat een mooie lijst van maar liefst 54 landen als ik goed heb geteld, waarin zelfs Transnistrië niet ontbreekt.Rutger schreef:Ik ben benieuwd naar de complete lijst van Europese landen. Hoeveel zijn het eigenlijk?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Op Wikipedia staat een mooie lijst van maar liefst 54 landen als ik goed heb geteld, waarin zelfs Transnistrië niet ontbreekt.Rutger schreef:Ik ben benieuwd naar de complete lijst van Europese landen. Hoeveel zijn het eigenlijk?
En dan zijn Engeland, Wales en Schotland nog niet eens genoemd als aparte landen, maar gezamenlijk als Verenigd Koninkrijk...peter de rijk schreef:Op Wikipedia staat een mooie lijst van maar liefst 54 landen als ik goed heb geteld, waarin zelfs Transnistrië niet ontbreekt.Rutger schreef:Ik ben benieuwd naar de complete lijst van Europese landen. Hoeveel zijn het eigenlijk?
Dat klopt, al hebben de overzeese gebiedsdelen van bijvoorbeeld Nederland wel een aparte naam. Er is niemand die dat 'Nederland' noemt. Dit in tegenstelling tot de twee delen van Turkije die over Europa en Azie verdeeld zijn, die heten allebei gewoon Turkije...bert sitters schreef:Ook Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, en Denemarken liggen geografisch op meerdere continenten. Frankrijk ligt zelfs op drie continenten.
Bonaire, Saba en Sint Eustatius zijn hebben de status van Nederlandse gemeente en er zit geen bestuurslaag met een aparte naam meer tussen. Men mag daar ook kiezen voor de Nederlandse Tweede Kamer. Voor Aruba, Curaçao en Sint Maarten is dit anders.Henrie schreef:Dat klopt, al hebben de overzeese gebiedsdelen van bijvoorbeeld Nederland wel een aparte naam. Er is niemand die dat 'Nederland' noemt. Dit in tegenstelling tot de twee delen van Turkije die over Europa en Azie verdeeld zijn, die heten allebei gewoon Turkije...bert sitters schreef:Ook Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, en Denemarken liggen geografisch op meerdere continenten. Frankrijk ligt zelfs op drie continenten.
Dat weet ik wel, maar er is volgens mij geen inwoner van Bonaire, Saba en Sint Eustatius die zal zeggen dat ze in Nederland wonen. Zou ook wel een beetje verwarrend zijn...bert sitters schreef:Bonaire, Saba en Sint Eustatius zijn hebben de status van Nederlandse gemeente en er zit geen bestuurslaag met een aparte naam meer tussen. Men mag daar ook kiezen voor de Nederlandse Tweede Kamer. Voor Aruba, Curaçao en Sint Maarten is dit anders.
Dat zou dan wel zo kunnen zijn, maar formeel zijn deze eilanden onderdelen van Nederland. In mijn paspoort staat een stempeltje Saba(NL).Henrie schreef:Dat weet ik wel, maar er is volgens mij geen inwoner van Bonaire, Saba en Sint Eustatius die zal zeggen dat ze in Nederland wonen. Zou ook wel een beetje verwarrend zijn...bert sitters schreef:Bonaire, Saba en Sint Eustatius zijn hebben de status van Nederlandse gemeente en er zit geen bestuurslaag met een aparte naam meer tussen. Men mag daar ook kiezen voor de Nederlandse Tweede Kamer. Voor Aruba, Curaçao en Sint Maarten is dit anders.
Een land is een land en het ene land is een stuk groter dan het andere land.Theo B schreef:Op de site landenverzamelaars.nl
staan onder Europa 59 landen opgesomd
.......................voor wat het waard is: er zijn andere landenverzamelaars-sites die bij geheel andere aantallen uitkomen. En dan nog: een land als China (en daar fietsen) kan je toch niet vergelijken met Vaticaanstad (en daar fietsen) toch?