Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervoer richting Zweden - Forum Wereldfietser

Vervoer richting Zweden

Komende zomer zijn ik en mijn vriendin van plan om 3 weken te gaan fietsen in Zweden (excl. de reis ernaartoe).
Nu ben ik al een tijd op zoek naar wat het ongeveer kost om er te komen. Via de bussen van Cycletours is t bijvoorbeel zo'n €215 pp, wat voor ons behoorlijk wat geld is. Bij de Bahn und Bike wil het plannen niet helemaal, krijg er namelijk geen prijsinformatie uit. Is er misschien onlangs iemand naar Zweden op fietsvakantie geweest, die me wat tips kan geven?
Groet en alvast bedankt,
Maurits

Voor goedkoop reizen moet je niet naar Zweden. Informeer voor treinreismogelijkheden bij de Treinreiswinkel, maar verwacht niet dat je goedkoper uit bent, dan met de bussen van Cycletours.
www.treinreiswinkel.nl

Als alternatief zou je misschien een lift met een vrachtauto kunnen krijgen via een transportbedrijf. Of misschien zelfs met een vrachtboot? In Delfzijl zit Wijnne & Barends die veel hout uit Finland en Zweden varen met coasters die redelijk landinwaarts kunnen gaan.

Je kunt erg goedkoop door Duitsland reizen met het Schoene Wochende ticket: circa 30 euro onbeperkt regiotreinen op 1 weekeinddag. voor maximaal 5 personen. Gaat niet zo snel maar je komt er wel!
Komt nog wel kaartje voor fiets bij.
Dan moet je nog van Duitsland een pont nemen bv vanuit Kiel naar Zweden of Denemarken (en dan een stukje Deens fietsen, ook leuk, en de pont van Denemarken naar Zweden).
Voordeel is ook dat je dan onafhankelijk bent van reserveringen etc..
Veel plezier.
Wouter Bazen
Maurits schreef:Komende zomer zijn ik en mijn vriendin van plan om 3 weken te gaan fietsen in Zweden (excl. de reis ernaartoe).
Nu ben ik al een tijd op zoek naar wat het ongeveer kost om er te komen. Via de bussen van Cycletours is t bijvoorbeel zo'n €215 pp, wat voor ons behoorlijk wat geld is. Bij de Bahn und Bike wil het plannen niet helemaal, krijg er namelijk geen prijsinformatie uit. Is er misschien onlangs iemand naar Zweden op fietsvakantie geweest, die me wat tips kan geven?
Groet en alvast bedankt,
Maurits
Misschien is de nachttrein Duisburg - Kopenhagen een optie, fiets kan mee (reservering verplicht) en prijzen vanaf 29 euro enkele reis p.p.
Zie http://www.bahn.de voor meer info.
Maurits schreef:Komende zomer zijn ik en mijn vriendin van plan om 3 weken te gaan fietsen in Zweden (excl. de reis ernaartoe).
Nu ben ik al een tijd op zoek naar wat het ongeveer kost om er te komen. Via de bussen van Cycletours is t bijvoorbeel zo'n €215 pp, wat voor ons behoorlijk wat geld is. Bij de Bahn und Bike wil het plannen niet helemaal, krijg er namelijk geen prijsinformatie uit. Is er misschien onlangs iemand naar Zweden op fietsvakantie geweest, die me wat tips kan geven?
Groet en alvast bedankt,
Maurits
weet je al wanneer je naar Zweden gaat? ik ga zelf met de fiets naar Zweden tussen 25juli en 15 augustus. Als jullie ergens rond die periode naar Zweden gaan, zou ik jullie wel mijn auto kunnen uitlenen. Ik zou namelijk met een koersfiets onderweg zijn (voor 3 weken), en dus best wel wat extra bagage kunnen gebruiken die jullie dan kunnen meenemen naar een plaats in Goteborg.

Je ziet wel of het jullie wat past, en of je het aandurft...

Wij hebben de fietsen achter in de auto gezet en konden deze kostenloos op een camping neerzetten vlak frederikshaven.
Bij de boot zelf kan je ook je auto stallen. Je betaald hier wel voor, maar dan wordt hij veilig onder dak weggezet.

Wat betreft dat je niet goedkoop kunt rijzen ben ik het niet met Bert eens. Je mag overal vrij kamperen, de campings zijn niet heel duur, en ook boodschappen vallen heel erg mee. (Denemarken bijvoorbeeld is veel duurder). Je moet alleen uitkijken bij het kopen van koek, snoep, frisdrank, alcohol en sigaretten.

Anouk
JPV schreef:weet je al wanneer je naar Zweden gaat? ik ga zelf met de fiets naar Zweden tussen 25juli en 15 augustus. Als jullie ergens rond die periode naar Zweden gaan, zou ik jullie wel mijn auto kunnen uitlenen. Ik zou namelijk met een koersfiets onderweg zijn (voor 3 weken), en dus best wel wat extra bagage kunnen gebruiken die jullie dan kunnen meenemen naar een plaats in Goteborg.

Je ziet wel of het jullie wat past, en of je het aandurft...
Das een mooi aanbod! Maar we gaan juist de drie weken ervoor. Jammer! Met de auto gaat niet lukken, mijn moeder gaat met de auto op vakantie naar Engeland.

Ook ik ben het niet helemaal eens met Bert dat reizen daar duur is. Een andere fietsoptie zou zijn de Jutland route, maar dan moet je op campings staan en je zit in Denemarken, volgens mij is dan vrij kamperen in Zweden goedkoper. Alleen heb je dan de reis ernaartoe inderdaad. Verder ben ik gewoon een beetje 'verliefd' op Zweden, en wil ik het nu eens per fiets ontdekken.

Maar alvast bedankt voor alle reacties! Als er verder nog tips zijn hoor ik ze wel :)
Groet,
Maurits

Wat ik zeg is dat de reis er naar toe duur is: in ieder geval 225 Euro. Er zijn geen prijsstunters die goedkope vlieg- of treintickets naar Zweden aanbieden.

bert sitters schreef:Wat ik zeg is dat de reis er naar toe duur is: in ieder geval 225 Euro. Er zijn geen prijsstunters die goedkope vlieg- of treintickets naar Zweden aanbieden.
Dat valt best wel mee denk ik.
Ryanair vliegt vanuit Duesseldorf-Weeze naar Stockholm S. Skavsta
Met een beetje zoeken kun je voor een redelijk tarief best wel een betaalbaar retourtje boeken.
Ik heb zojuist even gekeken:
Heenreis: 4.99 EUR + 17.84 EUR tax + 25 EUR (fiets)
Terugreis: 4.99 EUR + 23.26 EUR tax + 25 EUR (fiets)

Het totaal komt daarmee iets boven de 100 Euro wat me geen onredelijke prijs lijkt.
Alleen niet te lang wachten met boeken, naarmate de vertrekdatum dichterbij komt gaat de prijs met rasse schreden omhoog.

Toen wij een aantal jaren geleden in Noorwegen wilden fietsen, hebben we ons een eind op weg laten brengen met de auto. Een vriend bracht ons een eind in Jutland en mijn broer haalde ons daar vier weken later ook weer op. Dat scheelde ons zo'n 1300 km. (door een relatief minder interessant gebied), wat al snel anderhalve week fietsen is. Aan benzine kostte dat (toen nog!) zo'n f 75,-. en het is eigenlijk zo gepiept.
Als je naar Zweden wil zou je naar Kiel kunnen, en dan via Langeland en Seeland beginnen in het Zuid Zweeds hoogland.....

bert sitters schreef:Wat ik zeg is dat de reis er naar toe duur is: in ieder geval 225 Euro. Er zijn geen prijsstunters die goedkope vlieg- of treintickets naar Zweden aanbieden.
Nou Bert dat valt best mee, op http://www.lowcostairlines.nl/ kan je een overzicht vinden welke prijsstunters op Zweden vliegen naar NL en omstreken. Zo vliegt Sterling van Schiphol naar Stockholm, http://www.sterlingticket.com/en/forside_en en zoals al eerder vermeld Ryanair vanuit Weeze bij Nijmegen.
Maurits schreef:Das een mooi aanbod! Maar we gaan juist de drie weken ervoor. Jammer! Met de auto gaat niet lukken, mijn moeder gaat met de auto op vakantie naar Engeland.
geen probleem!
bert sitters schreef:Wat ik zeg is dat de reis er naar toe duur is: in ieder geval 225 Euro. Er zijn geen prijsstunters die goedkope vlieg- of treintickets naar Zweden aanbieden.
ik betaal enkel 110 euro van Zweden naar Brussel terug, inclusief de fiets (20 kg bagage, met fiets inbegrepen).

Valt al bij al nog mee, vind ik :)

Als je met de boot van Fredrikshaven naar Gotenborg gaat zit er een heel groot prijsverschil tussen:
snelboot en gewone boot
hoogseizoen en laagseizoen
zaterdag of andere dagen.

Wij zijn heen in het hoogseizoen, op zaterdag met de snelboot geweest, en terug in het laagseizoen (wat al op 18augustus begon) op de gewone boot en op een maandag geweest. Dit scheelde al stukken.

En anders de nachtboot, die is ook niet duur.
JPV schreef:
bert sitters schreef:Wat ik zeg is dat de reis er naar toe duur is: in ieder geval 225 Euro. Er zijn geen prijsstunters die goedkope vlieg- of treintickets naar Zweden aanbieden.
ik betaal enkel 110 euro van Zweden naar Brussel terug, inclusief de fiets (20 kg bagage, met fiets inbegrepen).

Valt al bij al nog mee, vind ik :)
80 euro retour met Sterling incl tax is ook niet verkeerd. Ik weet niet hoeveel ze voor de fiets vragen, bedragen staan niet genoemd op hun site, wel dat het mogelijk is je fiets tegen een bepaalde vergoeding mee te nemen.

Wat je ook kunt proberen: Er zijn ontzettend veel vrachtwagens die dagelijks nederland-zweden rijden. Probeer eens of je daar geen lift van kunt krijgen. Vaak past er nog wel een fiets in de vrachtauto, en meestal vind een vrachtwagen chauffeur een lifter geen probleem
De tovenaar schreef:
JPV schreef:
bert sitters schreef:Wat ik zeg is dat de reis er naar toe duur is: in ieder geval 225 Euro. Er zijn geen prijsstunters die goedkope vlieg- of treintickets naar Zweden aanbieden.
ik betaal enkel 110 euro van Zweden naar Brussel terug, inclusief de fiets (20 kg bagage, met fiets inbegrepen).

Valt al bij al nog mee, vind ik :)
80 euro retour met Sterling incl tax is ook niet verkeerd. Ik weet niet hoeveel ze voor de fiets vragen, bedragen staan niet genoemd op hun site, wel dat het mogelijk is je fiets tegen een bepaalde vergoeding mee te nemen.
van waar naar waar vlieg jij dan? je moet eens proberen om terug te geraken van zweden naar nederland/belgië via sterling ;)
JPV schreef:
De tovenaar schreef:
JPV schreef:ik betaal enkel 110 euro van Zweden naar Brussel terug, inclusief de fiets (20 kg bagage, met fiets inbegrepen).

Valt al bij al nog mee, vind ik :)
80 euro retour met Sterling incl tax is ook niet verkeerd. Ik weet niet hoeveel ze voor de fiets vragen, bedragen staan niet genoemd op hun site, wel dat het mogelijk is je fiets tegen een bepaalde vergoeding mee te nemen.
van waar naar waar vlieg jij dan? je moet eens proberen om terug te geraken van zweden naar nederland/belgië via sterling ;)
Volgens de website van Amsterdam naar Stockholm, hoezo?
Is die maatschappij onbetrouwbaar? Zijn ze failliet?
De tovenaar schreef: Volgens de website van Amsterdam naar Stockholm, hoezo?
Is die maatschappij onbetrouwbaar? Zijn ze failliet?
DOH!

ik probeerde van Goteborg naar Amsterdam, en dat ging natuurlijk niet ;)
JPV schreef: ik probeerde van Goteborg naar Amsterdam, en dat ging natuurlijk niet ;)
In de jaren 90 kon ik nog met de boot van Göteborg naar IJmuiden, maar dat is voltooid verleden tijd helaas...