Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terugtraprem zat vast - Forum Wereldfietser

terugtraprem zat vast

Na een modderige fietstocht van ca 50 km besloot ik de fiets eens schoon te maken en ook de trapas iets aan te draaien, is een oudje met spie. Toen ik de trappers in beweging zette een hard knappend geluid en de boel zat vast. Toen ik de wielmoeren losdraaide leek alles weer normaal. Het tandwiel heeft wel wat speling. Wat te doen?
Is "terugtraprem zat vast" een feit of een vraag? Ik zie ook nog geen oorzakelijk verband met het vaster zetten van de trapascup en de remnaaf. Het harde knappend geluid kan van een kogel komen, vanwege het te strak vastzetten van trapaslager. Heb je ook de ketting aangespannen? Welk tandwiel heeft speling? Achteraan? Is er dan geen veel grotere speling aan de nippelzijde te voelen? Het tandwiel zit vast op de drijfkop en als er speling voelbaar is, dan is er veel speling in de lagers, mms aan de nippelzijde.
retrorad schreef:Na een modderige fietstocht van ca 50 km besloot ik de fiets eens schoon te maken en ook de trapas iets aan te draaien, is een oudje met spie. Toen ik de trappers in beweging zette een hard knappend geluid en de boel zat vast. Toen ik de wielmoeren losdraaide leek alles weer normaal. Het tandwiel heeft wel wat speling. Wat te doen?
Ik zou naar de fietsenmaker gaan.