Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ter overname aangboden: Cubaanse pesos - Forum Wereldfietser

Ter overname aangboden: Cubaanse pesos

Cuba heeft twee soorten geld:
1) de nationale peso,
2) de convertibele peso,
De nationale peso is "de gewone" munteenheid. Zo worden salarissen uitbetaald in nationale pesos.
Veel goederen zijn echter alleen verkrijgbaar in de convertibele pesos. Dit is ook het "toeristengeld". Alle overnachtingen voor buitenlandse toeristen moeten worden betaald met convertibele pesos. Dit geldt ook voor betere restaurants, musea, buskaartjes.
Als fietser kom je onderweg ook in plaatsjes waar je je pizza, je broodje en je blikje fris moet betalen in nationale pesos. Handig is om beide munteenheden bij je te hebben.
De convertible peso is voor toeristen vrij makkelijk te koop. In de grotere steden zijn geldautomaten die met een Visa-kaart prima werken.
Aan nationale peso valt moeilijker te komen: slechts enkele banken wisselen ze en je moet lang in de rij staan. Ook op de luchthaven van Havana kun je geen nationale pesos wisselen en ook niet meer inwisselen.
Dus heb ik nog 1761 nationale pesos over. Wie wil deze van mij overnemen? Een deel kan ook.
De koers is 0,03 Euro.

Stuur bij interesse even een pb-tje. Ik kan de pesos bijvoorbeeld meenemen naar de nieuwjaarsreceptie van de Wereldfietser in Utrecht.
Je bent weer terug Bert, hoe soepel zijn je heupen nu? Heeft het Salsa virus je te pakken? :lol:
Eric op de Fiets schreef:Je bent weer terug Bert, hoe soepel zijn je heupen nu? Heeft het Salsa virus je te pakken? :lol:
Je hoeft in Cuba niet naar salsa toe te fietsen: de salsa komt steeds vanzelf op je af. De juiste bewegingen maken lukt mij nog steeds niet. Ik rommelde maar wat aan. Men waardeerde het in ieder geval dat ik mijn best deed.
Gaan we van jou salsa kunsten een demo zien op de nieuwjaarsreceptie van de Wereldfietser in Utrecht? Jammer dat Blanche op reis is, dat is toch de ongekroonde WF Salsa Queen ;-)
Wat zou iemand met Cubaans geld moeten?