Additionally, paste this code immediately after the opening tag: winterkampeertocht Groningen e.o. 25 en 26 januari 2014 - Forum Wereldfietser

winterkampeertocht Groningen e.o. 25 en 26 januari 2014

Er is animo voor een winterkampeerweekend bij de trouwe fietsers van het rondje Groningen. Van Fleurke mochten we vandaag tijdens het rondje Groningen een datum prikken. Dat is het laatste weekend van januari geworden: 25 en 26 januari. Niet tijdens het rondje Groningen (2e zondag), zodat dat gewoon door kan gaan. En er zijn dan ook geen andere Wereldfietstochten (tot nu toe).
Het idee is om wel in het noorden te fietsen, maar ergens anders dan Groningen te beginnen. Dan fietsen we eens waar we minder vaak komen. Nog tijd genoeg om plannen te maken.
Het weekend staat vanzelfsprekend open voor wereldfietsers uit alle windstreken.
Frenk en Margo
Als ik niet met de gewone wintertocht mee kan 17 tm 19 januari hou ik deze in optie. Leuk! Zorg wel net als bij de andere tocht dat campings een ruimte hebben om te zitten bij minder en koud weer.
Hoi Frenk, leuk te horen dat jullie een datum geprikt hebben.
Ik zag je berichtje trouwens toevallig op het forum, omdat ik door de nieuwsbrief nieuwsgierig was naar een rondje Dwingelderveld 15dec.
Misschien goed om het ook nog even in het Rondje Groningen van zondag 8 dec (activiteiten) te melden, zodat mensen het weten te vinden.
Hopelijk wordt het dit keer weer net zo'n mooi weer als de vorige keer!
Er is nog een rondje voor 25 januari om verdere afspraken te maken en ideeen uit te wisselen.
Het staat in mijn agenda! Cilia
Hoi,
Leuk idee, maar deze koukleum gaat nog eens heel diep nadenken of ze wel mee durft.
Groet, Petra.
Ik ben er in elk geval bij! Lijkt me erg leuk :D
Leuk.
Wij hebben 25-26 januari in onze agenda geblokt. Geke is een vreselijke koukleum, dus als die meegaat dan kan Petra natuurlijk niet achterblijven :wink:
Hello Groningers, ik had beloofd om iets van me te laten horen en nu kan ik misschien ook mee op de wintertocht, offffff ik weet niets meer van winters, mijn laatste was 21 jaar geleden....
Hier zit ik dus, in Tamale, noord Ghana, klaar voor de grote sprong naar Burkina. Dat gaat dus per tro tro gebeuren, als er maar 4 wielen onder zitten, bij pech kan ik altijd verder fietsen over het asfalt. Twee dagen geleden zat ik op de enige stoel van de jonge man die achter zijn koopwaar stond. In een hand een blikje cola, in de andere een zakje water. De man had me 10 minuten gade geslagen. Een koortsachtig (niet zo gek bij die temperatuur) verlangen naar 'schoon' had me in haar greep. Hoed af, sjaal af, bril af, uitkloppen, stof van mijn gezicht afvegen, nee dan ook nog met water, bril poetsen, haar poetsen, benen met mijn washandje afvegen, het roodbruin werd weer wat witter, gps schoonvegen, fiets in de goot zetten en even later zat ik dus. 'Mevrouw waarom doet u het, madam why do you do it, met de klemtoon op de laatste do. Ik peuterde wat argumenten uit mijn hoofd: exercise (dat deed het in Zuid Ghana wel goed, heel modern: exercise. Why do you do it? IK vind het leuk, dan zie je nog eens wat, maar nee, elk statement van mij mij werd gepareerd door 'Why do you doo it"? De arme man, hij was echt overstuur en het water kreeg ik gratis. Het vond plaats in Yendi.
Ik ben de hele Volta Region doorgefietst. Het was onverwacht heuvelachtig en de vochtige tropenwarmte ging onverwacht lang door. Het asfalt ook, tot het ophield.
Nog 50 km. onderhouden weg, geschraapt, geveegd en breed. Het hield op. Ik stak een arm van het Volta Meer over (mooi breed water) en de dagen erna kreeg ik hetzelfde antwoord als ik vroeg of de weg slecht was. Een ja willen mensen niet zeggen, hier brengt men geen slecht nieuws. Het antwoord was steeds: 'met een fiets is het best een goede weg'. O toch die eenzame auto's die me passeerden, stapvoets, scheefhangend, met overal mensen uit raampjes hangend. Ik had geen keus, ik ging toch echt liever op de fiets.
Maar waarom ik het doe? Zou k nie weten.
Vanuit Tamale, 35 graden, een bruisend Ghana. En ja, ze hebben hier fietspaden, de stadsplanner ws. in Nederland geweest.
Ik zie jullie op de wintertocht. Misschien.
Jos
Hallo Jos,
Fijn dat je weer een teken van leven geeft en leuk om over je belevenissen te lezen.
Mocht je straks tijdens de wintertrektocht in je tentje te zitten klappertanden weet je weer precies waarom je nu aan het afzien bent in Afrika. :!:
Lijkt me geweldig, ik ga mee!
Annelies
Samen met Paul en Cilia hebben we een plannetje gemaakt voor de Groningse winterkampeertocht op 25 en 26 januari. We fietsen door de mooie natuur van Drenthe en de kop van Overijssel. Dat betekent bos, hei, vennetjes, meren, riviertjes en dorpjes. Voor het echte wintergevoel kamperen we op een eenvoudige sfeervolle camping aan een bosven.
Om zoveel mogelijk het winterse daglicht te benutten verzamelen we zaterdagmorgen al om 9 uur voor het station in Beilen (aankomst uit Groningen 8:54 en uit Zwolle 9:04). Dan fietsen we ca. 80 km. In Kuinre kan je evt. boodschappen doen in de supermarkt (tot 5 uur open). Net buiten Kuinre is natuurcamping de Veenkuil van SBB, Hopweg 21, Bant. 's Avonds kunnen we in een verwarmde ruimte binnen zitten en eten koken. Buiten is een vuurbak waar we warm bij kunnen zitten. Er is 1 speciale kampeerplek: op een vlonder in het ven. Zondagmorgen vertrekken we om ca. 10 uur. Dan fietsen we via een andere route (ca. 80 km) terug naar Beilen. We verwachten daar ca. 18 uur aan te komen.
Wat neem je mee: warme kleren, warme schoenen, dikke sokken, tent, warme slaapzak, goed isolerend kampeermatje, kookgerei/eten, fietsverlichting. Onderweg pauzeren we in een cafe voor warme koffie of soep. Verder nog wat pauzes onderweg buiten.
Wij hebben er al zin in! Jullie ook? Aanmeldingen graag voor 19 januari. Houd het forum in de gaten voor de laatste informatie.
Frenk en Margo
06-46414340: alleen tijdens het fietsweekend
Als aanvulling op het bericht van Frenk en Margo: ik heb de track ook op GPsies gezet zodat iedereen hem kan downloaden.

Dag 1: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ftcxvtkbueoivjcm
Dag 2: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gfilszapierrxtqw

Paul
Omdat ik misschien 25/26jan het weekend vrij heb en wilde aansluiten was ik bij de NS aan het kijken of 9u in Beilen wel te halen viel uit Amsterdam.
Dat kan, ware het niet dat de NS meldt dat er geen fietsen mee mogen in de sprinter van Zwolle naar Beilen. Wie weet hier meer over?

08:26 Zwolle 14 Groningen
Sprinter (NS)
Reisdetails: Fiets meenemen niet mogelijk
09:04 Beilen 2
paul1987 schreef:Let op: volgens GPsies is de track 427 km lang, maar dat klopt niet
Maar dan blijft er, zonder de rechte lijn, toch nog een track over van 330km! Is dat niet wat te veel voor twee dagen fietsen ?!
Fiets kan gewoon mee in de sprinter naar Beilen!
Voor de duidelijkheid, de route bedraagt in totaal 2 keer 85 kilometer.
Prachtige route, door Muggenbeet en alles! De zuidkant lijkt een kopie van een stuk van m'n rondje nederland: https://www.crazyguyonabike.com/doc/pag ... 38290&v=2x. Ik beloof nog niks, maar zet het met potlood in de agenda.
paul1987 schreef:Als aanvulling op het bericht van Frenk en Margo: ik heb de track ook op GPsies gezet zodat iedereen hem kan downloaden. Let op: volgens GPsies is de track 427 km lang, maar dat klopt niet :)

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=iuk ... =trackList

Paul
Schitterende afwisselende route, aanradertje (ook voor een zomertocht)!
paul1987 schreef:Voor de duidelijkheid, de route bedraagt in totaal 2 keer 85 kilometer.
@paul1987 sorry, ik had natuurlijk even verder moeten kijken en lezen.

Ik zag in eerste aanleg een track van 330km bestaande uit 5077 waypoints. Ik had moeten zien dat deze track was samengesteld uit meerdere tracks die over elkaar gelegd waren.

TIP. Je kunt tracks wel, probleemloos, aan elkaar plakken maar het is beter om tracks niet over elkaar te leggen. Als je tracks over elkaar gaat leggen heb je kans op foutmeldingen en je hebt onnodig veel data.
Hallo track-gebruikers.

Ik heb 2 tracks gemaakt voor de route, voor beide dagen 1 track.

Voor beide tracks heb ik 2 versies gemaakt.
Een versie van 500 punten en een versie met het originele aantal punten.
Totaal dus 4 tracks.
In de naam van de track zie je als laatste getal het aantal trackpunten.

Groet, Frenk
Als je wilt kan ik je de tracks persoonlijk mailen