Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets demonteren voor coating - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

fiets demonteren voor coating

130 berichten
PietV schreef:[
Nog 1 keer voor de duidlijkheid dan. Het is een prachtige fiets, maar oldtimer noch klassieker. Het is en blijft een doorsnee stadfiets, waarvan er nog duizenden rijden.
Voor een oldtimer mist de fiets geheel het karakter van oudheid. Het karakter is weggemoffeld onder de coating.
De fiets straalt niets uit van "vroeger". Modern of hedendaags zijn: Spieloze crankstel, kunststof kettingkast, kunststof achterlicht, ergonomisch handvatten, moderne zwarte remgrepen, moderne Sturmey Archer schakelbediening, moderne snelbinders en AXA slot en het gel zadel.

Mijn vorig jaar weggegeven Gazelle uit de jaren 70, die ik vorig jaar heb weggegeven, had dit allemaal niet. Op de 3 V Sturmey Archer en de zwarte Bibia snelbinders na, was alles Gazelle. Zelfs het aangesoldeerde achterlicht op het achterspatbord, het stuur en de verchroomde remgrepen en -remstangen.

Piet.
het gaat er niet om wat erop zit ,het gaat om het bouwjaar van de fiets, die is 1987 en dus dik 26 jaar oud= oldtimer, een auto is bij 25 jaar ook al oldtimer ,en onder oldtimer verstaat men klassiek, zo is dat vast gelegd.een hedendaags voertuig word nooit meer zo hetzelfde gemaakt als 25 jaar terug, als je naar mijn fiets kijkt dan zie je ook dat er een bagagedrager op zit die allang in die stijl niet meer zo gemaakt word, jij denkt misschien pas aan een klassieke fiets als er houten wielen onder zitten en 100 jaar oud is.. een modern zadel op een fiets van meer dan 25 jaar oud geeft de fiets wel een moderne uitstraling maar de fiets blijft daarmee wel gewoon zijn leeftijd behouden, als alles origineel erop zit zoals het was dan praat je eerder over authentiek, maar dat is weer iets anders dan klassiek,

maar als je naar
drestar schreef:... maar dat is weer iets anders dan klassiek,
Persoonlijk vind ik het niet meer dan een simpele 'boodschappenfiets' met 0,niks aan meerwaarde, dus snap ik deze hele discussie ook niet. Misschien maar een slotje erop voordat het uit de hand loopt en je met overgebleven antieke onderdelen gaat smijten 8)
Michael W schreef:
drestar schreef:... maar dat is weer iets anders dan klassiek,
Persoonlijk vind ik het niet meer dan een simpele 'boodschappenfiets' met 0,niks aan meerwaarde, dus snap ik deze hele discussie ook niet. Misschien maar een slotje erop voordat het uit de hand loopt en je met overgebleven antieke onderdelen gaat smijten 8)
bedenk wel dat fietsen allang bestaan,dus zo op het zicht van een oude fiets van 25-30 jaar geleden lijken moderne en oude fietsen veel op elkaar, maar het gaat om de details ,alles wat lange tijd niet meer gemaakt word is klassiek
Drestar, je kunt het topic beter verplaatsen naar een ander forum http://www.oudefiets.nl/forum/
Daar zul je wel meer waardering krijgen voor je keuzes. Als je er nu tassen aan zou hangen en er een fietstrip mee zou maken, dan zou ik het nog begrijpen. Maar voor mijn gevoel staan er nog 500 van die oude brikken hier op het station. Leuk om boodschappen mee te doen maar noch klassiek, noch nostalgisch, noch oldtimer, noch interessant.
Robbert10 schreef:Drestar, je kunt het topic beter verplaatsen naar een ander forum http://www.oudefiets.nl/forum/
Daar zul je wel meer waardering krijgen voor je keuzes. Als je er nu tassen aan zou hangen en er een fietstrip mee zou maken, dan zou ik het nog begrijpen. Maar voor mijn gevoel staan er nog 500 van die oude brikken hier op het station. Leuk om boodschappen mee te doen maar noch klassiek, noch nostalgisch, noch oldtimer, noch interessant.

ik sta daar al op het oudefietsforum en ook nog op andere forums, en het valt mij inderdaad op dat op dit forum de gebruikers niet veel kennis van fietsen hebben, dat zal wel komen omdat het een fietstrip forum is, maakt mij verder ook niet uit,ieder zijn ding :wink:
Prima toch? Ieder z'n ding. Je project is niet oninteressant, maar je doelgroep is verkeerd. Veel plezier met je ijzeren ros.
Robbert10 schreef:Prima toch? Ieder z'n ding. Je project is niet oninteressant, maar je doelgroep is verkeerd. Veel plezier met je ijzeren ros.
je hebt gelijk,dank je :)
Dat je van zo'n oud barrel weer een leuk fietsje hebt gemaakt, chapeau!! Ouwe barrels opkopen, heel veel uurtjes poetsen, opknappen bijkopen en weer inelkaar sleutelen.

Oftewel goed gedaan, dat zouden meer mensen moeten doen.
Topic wordt gesloten. De restauratie is klaar, we hebben de foto's gezien en ik denk dat we toch weinig meer bij kunnen dragen want
drestar schreef:het valt mij inderdaad op dat op dit forum de gebruikers niet veel kennis van fietsen hebben:
De verdere discussie over wat nu wel en niet old-timers zijn kan gevoerd worden op het old-timer forum of desnoods in 'Achtergrond' in een nieuw topic.