Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in en rond Bangkok - Forum Wereldfietser

fietsen in en rond Bangkok

December 2006 gaan wij naar Thailand. Wij willen op de fiets 10 dagen rond Bangkok gaan fietsen. Wij denken aan Kanachaburi en Attutaya. Wie heeft er nog andere leuke routes/suggesties?. We hebben al wel Thailand ervaring maar nog niet op de fiets.

p.s Heeft iemand ervaring met Eva Air en fietsen meenemen?

groet Mees en Jenny

Ayutthaya lijkt me te druk om te fietsen, zeker de weg tussen bangkok en ayutthaya. Wanneer je richting Kanchanaburi wil, zou ik de trein uit bangkok (linkeroever, de overkant van de rivier) richting kanchanaburi nemen, veel leuker en makkelijker dan de bus. Ik ben vanuit kanchanaburi naar de 3-pagodenpas gefietst, wat best een leuk stukje is, voorbij de hellfire pass naar Sangkhlaburi waar je een mooie houten brug hebt. De 3-pagodenpass zelf valt wat tegen, maar zoals gezegd, de rit ernaar toe is leuk.

Neem gelijk vanaf het vliegveld de trein of een pickup naar Ayuttaya en begin daar. De tempelcomplexen zijn vanuit een hotel of GH prima te bereiken per fiets. Weet je gelijk of alles nog goed werkt.
Door thaise wereldfietsers Wan en Mou http://www.thaibikeworld.com is mij het Khao Yai National Park aangeraden. Even googelen voor info en foto's, levert meer dan 50000 hits op. Het park ligt ongeveer 100km van Ayuttaya, in de richting van Korat.
Ben deze winter in Bankok geweest en daarna naar Puketh gefietst (route van AWOL) Hierbij zit in het begin een transfer van Bangkok naar Petcheburi 130 km . Dat is natuurlijk niet voor niets, rond Bankok is het denk ik niet zo prettig fietsen.
Wel zijn er enkele (nedelandse) organisatitjes die begeleidde fietstochten organiseren in Bangkok Je fiets dan met een gids langs plekjes waar je anders nooit zou komen . Erg leuk en indrukwekkend