door
sheukel » vr 06 dec, 2013 20:38
Fietsen kan je goed huren langs het 10km lange strand. Playa de Mallorca.
Daar staan ook veel grote vakantieflats waar mensen van georganiseerde fietstochten worden ondergebracht.
De prijs viel me alleszins mee: 40 euro voor 12 dagen, voor een hybridefiets met 21 versnellingen met goede Schwalbe-banden.
Daarvoor kan ik mijn eigen fiets echt niet meenemen!!
Budget-overnachten kan zeker in de rustige periodes. Alhoewel dat zelfs ook kon tijdens de herfstvakantie van 2013. Helaas zijn de enige 2 jeugdherbergen zeker 3 maanden gesloten in de winter. Daarvoor worden de faciliteiten van/langs de GR221
in het Tramuntanagebergte uitgebreid. Prima overnachtings-faciliteiten, die je wel het best vooraf reserveert. Hoefde ik zelfs gedurende de herfstvakantie niet te doen.
Gewoon langsfietsen en vragen of er plaats was. Fiets als transportmiddel tussen de 4 "berghutten" die gewoon in de dorpjes liggen. En ter plekke de delen GR221 lopen. Er is maar een echte berghut, waar je alleen lopend kan komen ( of met 4wheel-drive)
Geweldig om te doen.
Enige probleem momenteel id het gekrakeel over en tussen het recht van overpad.
Lokale grondeigenaren willen de toegang beperken, terwijl de overheid juist een aaneensluitende route wil creeren. Dat recht van overpad heeft overigens altijd al bestaan., maar de eigenaren willen blijkbaar geld zien. Pesterijtjes dus.
Je ziet ook her en der met borden Prive enz. Waar dan vervolgens niemand zich aan houdt.