Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LX shifter voorderailleur duim te kort / afstand te groot - Forum Wereldfietser

LX shifter voorderailleur duim te kort / afstand te groot

Ik weet even niet hoe ik dit het beste kan beschrijven.
Maar ik heb een LX shifter voor de voorderailleur waarmee ik het met de duim bijna niet red om hem op te schakelen.

Is dit op de 1 of andere manier in te stellen?

Kabeltje spannen zorgt er alleen maar voor dat hij over het tandwiel heen schakelt. En niet goed terug schakelt. Maar verkort de afstand tot de "klik" niet.

Hoop dat iemand een oplossing heeft. Anders moet ik een langere duim kweken :)
op http://www.m-gineering.nl/ staat wel wat over het ombouwen van shifters maar dat gaat over verandering van de index.

Zolang ik met fietstechniek bezig ben heb ik van jouw punt nog niet eerder gehoord.
Mogelijk kun je de shifter dichter op het handvat monteren?
Ik zal er morgen is naar kijken. Maar ik dacht van niet.
Ik heb meer fietsen. Maar die klikken allemaal veel sneller dan deze.
Ik heb hem vandaag ook ingespoten met wd40. Gewoon om te kijken of dat nog verschil maakt. Morgen dat even testen.
Roald schreef:Mogelijk kun je de shifter dichter op het handvat monteren?
Bij mijn fiets niet, ik herken het probleem. Ik heb mijn shifter (ook LX, op een Avaghon uit 2007) ietsje naar achteren/onderen gedraaid, waardoor mijn duim nu net lang genoeg is. Inspuiten gaat ongetwijfeld niet helpen. Mocht je toch iets ontdekken, dan hoor ik het graag. ;)

Succes,

Carl
Ik ken het inderdaad ook. Mijn Deore shifter maakt net te lange halen voor mijn kleine handen. Heb hem ook iets gedraaid en maar een wat andere techniek aangeleerd voor het schakelen (meer met de pols draaien)
Er is dus niet veel aan te doen dan alleen anders op het stuur zetten.
Ik ga is even proberen wat de beste stand is dan :)