Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS 62s stopt gelijk na opstarten - help! - Forum Wereldfietser

GPS 62s stopt gelijk na opstarten - help!

Das vervelend - ben op een lange reis en nu houdt mijn nieuwe GPS ermee op.
Tis een Garmin 62s.

Tijdens het opstarten, als de kaarten laden gaat hij uit.
Ik krijg hem dan ook niet aan de praat op de Apple. Hij vertoont dan precies hetzelfde gedrag. Start even op en bij laden kaarten gaat hij uit.

Zojuist de xtra gehuegen kaart eruit gehaald - dan start ook niet op. Maar start hij wel op met de Apple. Ik dacht aan een corrupt bestand dus ik heb het xtra geheugen kaartje gewist met de pc. Teruggestopt - maar precies hetzelfde euvel. Ik heb met JaVaWa device manger gezocht naar corrupte bestanden maar daar geeft hij nul op.

Wie heeft een oplossing? Ik wilde de gps nog gebruiken de komende maanden op reis.
Meestal gaat het hier om een corrupte gpx file, kijk eens op de interne disk van de GPS en maak de gpx map leeg?

Een master reset wil ook wel eens helpen:
https://support.garmin.com/support/sear ... 000000000}
Ik heb dit ook gehad met mijn Garmin Etrex 30. Van alles geprobeerd, niks werkte. Uiteindelijk een nieuwe gps gehad van Garmin, maar dat wil je waarschijnlijk niet horen als je op reis bent.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!
De tovenaar schreef:Meestal gaat het hier om een corrupte gpx file, kijk eens op de interne disk van de GPS en maak de gpx map leeg?

Een master reset wil ook wel eens helpen:
https://support.garmin.com/support/sear ... 000000000}

- Oplossing een werkt niet. Zie mail aan je.
- Kan je je link aub anders geven deze werkt niet
https://support.garmin.com/support/sear ... 0000000%7D
To perform a master reset:
1.Ensure the device is powered off
2.Press and hold Page and Enter simultaneously
3.Power on the GPS while continuing to press both buttons◦NOTE: Immediately release the power button once the GPS powers on

4.Release on the buttons once the Do you really want to erase all user data? message appears
5.Select Yes

The GPSMAP 62, 62s, 62st, 62sc, or 62stc is now reset. You will want to leave the device outside with a clear view of the sky for a minimum of 20 minutes to acquire satellite data.

*User data consists of waypoints, routes, tracks and geocaches

Bron: Garmin
Master reset van Garmin GPS62
Druk Page en Enterknop beiden in en zet GPS aan.
Houd Page en Enter knop ingedrukt bij opstarten
Als hij aan gaat komt de boodschap of je echt alles wilt resetten.

Ronald van der Perk
Master reset lijkt te werken - er zit weer leven in. Bedankt - nu kan ik weer verder reizen haha!
Maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik nu kwijt ben. Voorzover ik het kan zien zijn het de waypoints die bij de kaarten hoorde. Of is er meer weg?
Alles wat op je sd kaart staat is er nog, alleen de files die in je GPS geheugen stonden zijn waarschijnlijk verdwenen.
Peter.
Ja, bij de hardware reset wis je alle waypoints en tracks van het interne geheugen. De eventuele kaarten blijven er (gelukkig) in staan

Ronald van der Perk
Bedankt allemaal!
Mijn kaarten waren ook weg maar dat komt wellicht omdat ik de gpx map ook leeg had gehaald. Heb de waypoints en kaarten opnieuw geladen - dus ik kan weer fietsen!
Fijne reis!
Zo raken jullie de weg niet kwijt.