Je hoeft echt geen problemen te verwachten met gas in dat jaargetij. Gas is compact, licht, schoon, snel, goedkoop (prikblikje bij de Action: € 0,90) en moeiteloos verkrijgbaar, althans prikblikjes (in Italië en Frankrijk en Spanje in vrijwel elke hypermarche/ipermercato/hipermercado dan wel ijzerhandel). Ventielblikjes kunnen daarentegen lastig te vinden zijn en zijn absurd prijzig. Als je een compact brandertje voor ventielblikjes koopt en daarbij een adapter (€ 20) voor prikblikjes, zit je altijd goed in Europa. Het voordeel van de ventielbrander-prikadapter combinatie is dat je ook halfvolle prikblikjes van de brander af kunt schroeven zodat je alles makkelijk op kunt bergen.
Estland, daarna naar Letland. Tegen die tijd dat ik daardoor ben zal het al 10+ graden Celsius zijn.
Heb net de brander en pannenset binnen gekregen. De brander werkt super, dus ik blijf het houden bij het oude vertrouwde gas. Alleen de pannenset vind ik toch wel erg klein. Ook voor 1 persoon. Dus daar moet ik even een uitgebreidere set voor halen. De Bo-camp Pannenset Explorer 4-delig. Of raden jullie deze af?