Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sturmey archer naven en naaf hulsen - Forum Wereldfietser

sturmey archer naven en naaf hulsen

Omdat mijn slecht geconstrueerde AB sturmey archer 3 versnellings naaf uit 1987 daar de binnen nokken van het ringwiel van kapot zijn (bekend probleem)wil ik deze vervangen voor een nieuwer exemplaar,

versnellingsnaven vanaf 1989 zijn verbeterd gewijzigd, en ik wil er graag een versnellingsnaaf in zetten uit 1993, de vraag is of alle later gemaakte AB sturmey archer 3 versnellings naven dan in mijn naaf huls past uit 1987,

dus weet iemand misschien of een naaf huls van 1987 hetzelfde van binnen is als een naaf huls van 93 of 96 op staat?? aan de buitenkant zien ze er wel hetzelfde uit..
Was Marten er nog maar :cry:
Heb je al het hen al gevraagd.....


Sturmey-Archer Europa NV
Keienbergweg 79
1101 GE Amsterdam
The Netherlands

Tel: +31 (0)20-609-0221
Fax: +31 (0)20-609-0211
info@sunrace.nl

Sturmey Archer North America
1436 Second Street #409
Napa, CA 94559-2824

Tel: +1 (707) 259-6700
Fax: +1 (707) 259-6710
info@sunraceusa.com

Sturmey-Archer Taiwan
No.51, Hai-Shan-Jung St., Hai-Hu Village,
Lu-Ju City, Taoyuan County, Taiwan

Tel: +886(3)354-3900
Fax: +886(3)354-2858
info@sunrace.com
ben er inmiddels al achter, ik heb vanmiddag bij een fietsenzaak voor weinig geld een complete goedwerkende AB versnellings naaf gekocht uit 1993, deze heb ik uit de naaf huls gehaald en geprobeerd in mijn 1987 naaf huls te stoppen, dit ging er wel in maar niet helemaal goed, de hulzen zijn wel hetzelfde van afmeting maar het binnenwerk waar de pallen overheen lopen is bij beide iets anders, in de oude huls is het loopvlak net iets breder en dikker, dus het loopt dan een beetje stoef en is dus niet goed,

maar nu heb ik er toch een huls bij en wilde ik die maar over gaan spaken, alleen zit er wat roest op het loopvlak waar de remschoenen aangrijpen , weet iemand misschien of dit kwaad kan? of moet ik nu ook een nieuwe naaf huls hebben?
Wat roest licht wegschuren en de hele naaf goed olieën.

Nieuwsgierig vraagje: wat betekent AB? ik kan het niet thuisbrengen.
sjefke schreef:Wat roest licht wegschuren en de hele naaf goed olieën.

Nieuwsgierig vraagje: wat betekent AB? ik kan het niet thuisbrengen.
heb hem licht opgeschuurd en met wd-40 ingespoten, nu ziet het er wel fatsoenlijk uit, de rest remt waarschijnlijk wel weg, dus ik ga hem nu overspaken,

sturmey archer drieversnellingsnaaf model AB is met trommelrem en AW is zonder trommelrem
drestar schreef:heb hem licht opgeschuurd en met wd-40 ingespoten, nu ziet het er wel fatsoenlijk uit, de rest remt waarschijnlijk wel weg, dus ik ga hem nu overspaken
Het remvlak in de trommel kun je licht schuren en de remvoeringen doen de rest. Inspuiten van remvlakken doe je nooit. Dus geen WD40 in de remtrommel. Die troep wil je later niet in de remvoeringen krijgen.

Piet.
PietV schreef:
drestar schreef:heb hem licht opgeschuurd en met wd-40 ingespoten, nu ziet het er wel fatsoenlijk uit, de rest remt waarschijnlijk wel weg, dus ik ga hem nu overspaken
Het remvlak in de trommel kun je licht schuren en de remvoeringen doen de rest. Inspuiten van remvlakken doe je nooit. Dus geen WD40 in de remtrommel. Die troep wil je later niet in de remvoeringen krijgen.

Piet.
maak het weer schoon met spiritus als de remmen er weer in gaan en de fiets klaar is, maar voor nu gaat wd-40 verder roesten tegen