Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kinderen mee met de vouwfiets - Forum Wereldfietser

Kinderen mee met de vouwfiets

Hoi,

Wij gaan een jaar met de zeilboot varen en zullen dan regelmatig ook uitstapjes per fiets gaan maken. Onze kinderen zijn nog te klein om zelf te fietsen (1,5 en 2,5 bij vertrek). Nu ben ik dus op zoek naar een slimme oplossing hiervoor.

We willen graag vouwfietsen omdat die op de boot goed mee te nemen zijn. Bestaan er kinderjaren voor achter vouwfietsen? Of misschien kinderzitjes die je op vouwfietsen kunt bevestigen?

Graag jullie tips / ervaringen

Groeten, Annemiek
Hier vind je een adapter voor kinderzitje en kinderzitje zelf voor Brompton: http://www.milianparts.com/en/
Een kinderkar pas ook prima achter een Brompton, Burley en Chariot (o.a.) maken (redelijk) compact opvouwbare en (redelijk) lichte fietskarren.
Wat betreft fietskarren hangt het er vanaf wat de wielmaat van de vouwfietsen is.

Citaat uit de handleiding van Croozer:
De Croozer Kid mag alleen aan fietsen met een achterwiel met een band van de
grootte 26 of 28 inch (559 of 622 mm) worden gehangen. Deze opgave vind je op
de zijkant van de band van het achterwiel. De opgave 42-622 betekent bijvoorbeeld
42 mm breedte en 622 mm (dus 28 inch) diameter van de band.

Of andere fabrikanten deze regel ook hanteren weet ik niet.
Martin_123 schreef:Wat betreft fietskarren hangt het er vanaf wat de wielmaat van de vouwfietsen is:
…..opgave 42-622 betekent bijvoorbeeld 42 mm breedte en 622 mm diameter van de band.
Niet van de band, van de velg! en dat is over (bijna) de hele wereld zo.

Er zijn geen vouwfietsen zoals door annemiek bedoeld, met die wielmaten. Brompton is perfect compact op te bergen, maat 37-349mm.
Vrienden van mij zijn redelijk tevreden met hun cougar 1

Afbeelding


Staat heus wel een review ergens op hun site

http://travellingtwo.com/
Hoi,

Dank jullie wel. Ik ben meteen alle links aan het doornemen. Ik laat jullie nog wel weten welke combi het wordt.

Groeten, Annemiek
Heeft Thule Chariot overgenomen...?
annemiek003 schreef:Wij gaan een jaar met de zeilboot varen en zullen dan regelmatig ook uitstapjes per fiets gaan maken. Onze kinderen zijn nog te klein om zelf te fietsen (1,5 en 2,5 bij vertrek). Nu ben ik dus op zoek naar een slimme oplossing hiervoor.

We willen graag vouwfietsen omdat die op de boot goed mee te nemen zijn. Bestaan er kinderjaren voor achter vouwfietsen? Of misschien kinderzitjes die je op vouwfietsen kunt bevestigen?

Graag jullie tips / ervaringen
Er is meer dan alleen Brompton!
De Brompton is erg goed in de snelheid van opvouwen naar een compacte maat. Ik kan me voorstellen dat opvouwsnelheid voor jullie doel minder relevant is. Je kunt ook kijken naar de modellen van Airnimal of Bike Friday. Deze hebben grotere wielen en naar horen zeggen betere rijeigenschappen.

Op marktplaats staan twee Airnimal Chameleon voor een goede prijs te koop. Zie link, ik het ze alleen zien staan, weet dus niets over betrouwbaarheid van aanbieder.

Sjirk