Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Locale fietsroutes in Ierland - Forum Wereldfietser

Locale fietsroutes in Ierland

Voor wie eens wat anders wil fietsen dan de bekende 'Groene ronde' hier een website met tientallen lokale fietsroutes van verschillende lengte. Ik ga er in oktober/november vast een paar testen in het zuidwesten...
http://www.discoverireland.ie/Things-To ... biking-(1)
wimmo17 schreef:Voor wie eens wat anders wil fietsen dan de bekende 'Groene ronde' hier een website met tientallen lokale fietsroutes van verschillende lengte. Ik ga er in oktober/november vast een paar testen in het zuidwesten...
Zo doetie 't wel.

Peter
@ Peter M
Dank Peter, maar wat deed ik fout? Kopiëren en plakken...
De ) na de 1 staat buiten de URL-aanduiding
wimmo17 schreef:@ Peter M
Dank Peter, maar wat deed ik fout? Kopiëren en plakken...
Er stond geen omheen. Als je het eerste bericht echter quote (dit is een werkwoord :) ), leek het er wel goed te staan.

Peter
laatste haakje zit niet in url wel in tekst.
Mijn plan is om volgend jaar door Ierland te fietsen, zit er aan te denken om de tent thuis te laten en via B&B te gaan. Met slechts wat kleding als bepakking.

Weet iemand wat zo ongeveer de prijzen zijn van B&B in Ierland?

Henk

kunst en fietswerk
ik betaalde in 2011 30 tot 45 euro voor een kamer inclusief breakfast.
Vaak wil je liever in een B&B vanwege het weer daar.

zie ook mijn verslag:

http://luddo.freehostia.com/Ireland/Ierland.htm
@ luddo... [mooie foto"s en die pubs zijn natuurlijk helemaal te gek :lol: !!]

Valt mij erg mee moet ik zeggen, en ja vanwege het weer heb ik geen zin in een natte tent te kruipen. :roll:
Ik ga er vanuit dat het regent in Ierland.

Henk

kunst en fietswerk
De pubs zijn geweldig met overal live bandjes. Kwaliteit van de B&B verschilde wel enorm, van doorgangshuis voor truckers of luxe hotel (Westport).

B&B zijn er altijd wel te vinden, campings was vaak in het binnenland lastiger.
De afgelopen weken heb ik ondanks het afgrijselijke weer een paar honderd km afgelegd over de kleine weggetjes van Kerry en vooral het schiereiland Beara. Landschappelijk erg fraai, met adembenemende uitzichten over zee, bergen en dalen in herfstkleuren en véél schapen, ook op de weg...
Het loont beslist de moeite om aan de bekende ronde door Ierland een paar lokale rondjes te vast te knopen, zoals deze: http://www.bearatourism.com/cycling.html
Houd wel rekening met slecht asfalt en soms erg steile klimmetjes (>20%) en zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent op de vaak smalle, bochtige en onoverzichtelijke wegen.
Nou is mijn ervaring met Ierland al ruim 10 jaar geleden.
henkfietst52 schreef:Mijn plan is om volgend jaar door Ierland te fietsen...
Weet iemand wat zo ongeveer de prijzen zijn van B&B in Ierland?
dat viel toen mee. Als arme net-niet-meer-student vond ik de overnachtingen en overige horeca redelijk betaalbaar. Zelfs in mijn eentje kon ik aan de westkust betaalbare kamers krijgen. Er waren heel veel B&b's, en ze concurreerden lekker met elkaar. Dat zal nu, na jaren crisis, ook wel zo zijn.
henkfietst52 schreef:...zit er aan te denken om de tent thuis te laten en via B&B te gaan.
toch zou dat jammer zijn. Ierland is één van die landen waar je vrijwel overal mag wildkamperen. Een aantal van de mooiste plekken waar mijn tent heeft gestaan, ligt op Ierland.
In Ierland kun je best, na een dag fietsen, in het eerstvolgende dorp de pub opzoeken en daar vragen naar een goede plek om de tent op te zetten. Met een beetje geluk mag dat achter de pub, en heb je een maaltijd, een leuke avond, een douche voor de ochtend, en een prachtige plek voor de tent te pakken.

Campings moet je gewoon overslaan. Je bent er met tentje toch niet welkom.
Ze lijken ook teveel op woonwagenkampen. En de settlers (die inmiddels ook in Nederland doorgedrongen zijn), staan ook op die campings.
Erik v S schreef:tent thuislaten zou toch jammer zijn. Ierland is één van die landen waar je vrijwel overal mag wildkamperen. Een aantal van de mooiste plekken waar mijn tent heeft gestaan, ligt op Ierland.
In Ierland kun je best, na een dag fietsen, in het eerstvolgende dorp de pub opzoeken en daar vragen naar een goede plek om de tent op te zetten. Met een beetje geluk mag dat achter de pub, en heb je een maaltijd, een leuke avond, een douche voor de ochtend, en een prachtige plek voor de tent te pakken.

Campings moet je gewoon overslaan. Je bent er met tentje toch niet welkom.
Ze lijken ook teveel op woonwagenkampen. En de settlers (die inmiddels ook in Nederland doorgedrongen zijn), staan ook op die campings.
bij de pub vragen om plaats voor tent is soms een goed idee, maar campings meestal ook. Toen wij er waren hebben we op iedere camping die we tegenkwamen (een heleboel) welkom en was de sfeer redelijk tot heel goed. Wel is de prijs vaak vrij hoog, voor twee personen zo'n 20 Euro voor een terrein met goede facililiteiten, maar ook bijvoorbeeld een schandelijke 15 euro voor een terrein met half overdekte beerput, geheel zonder water en gras van een halve meter hoog (op het fraaie eiland Inishmore, geen concurrentie). Wildkamperen kan dus ook een goed idee zijn, hoewel volgens mij formeel verboden.

Veel jeugdherbergen zijn ook van de oude stempel en heel leuk, met name in Letterfrack (Connemara) en Listowel (Kerry) hebben wij een zeer sfeervolle overnachting beleefd.

Jammer dat de link van de topicstarter met fietsroutes niet meer werkt, het boekje van de Groene Ronde is aardig (en heel goed voor vlakfietsliefhebbers), maar meer tijd besteden in Connemara en op de schiereilanden in het zuidwesten is wellicht nog fraaier.

De opmerking over settlers gaat waarschijnlijk over de travellers, groepen mensen die qua levensstijl en plaats in de maatschappij te vergelijken zijn met Roma en Sinti. Deze heb ik op geen enkele camping aangetroffen. Buiten de toeristische gebieden lijkt het me niet onmogelijk.
javb2812 schreef:Jammer dat de link van de topicstarter met fietsroutes niet meer werkt
De link van het tweede bericht (van mij) werkt wel. :D

Peter