Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk(e) gezin(nen) willen er met ons op fietsvakantie. - Forum Wereldfietser

Welk(e) gezin(nen) willen er met ons op fietsvakantie.

Wij zijn Lauran(43), Hetty(41), Gijs(16) en Jos(14) en wij zijn al 5 jaar op fietsvakantie geweest. De eerste 3 jaar in Nederland en daarna in Zuid Engeland, en het afgelopen jaar in Schotland.
Onze twee kinderen willen niet meer alleen met ons gezin op vakantie omdat ze dan nauwlijks met andere leeftijdsgenoten in aanraking komen.
Zijn er meer ervaren fietsvakantiegezinnen met hetzelfde probleem?

De bestemming maakt ons niet zoveel uit, we zijn wel gebonden aan de schoolvakantie.

Hallo
Kijk een op Cycletours.nl naar "Fietsen met kinderen" in leeftijdscategorie van 12-18. Dit hebben wij afgelopen zomer gedaan en is uitermate goed bevallen. Onze kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Echt leuk

Marco Schriek

Die reizen heb ik wel bekeken maar ik vind dat ze zo weinig fietsen per dag. Zeker als je ook nog zonder bagage fietst ben je met een uurtje of 3-4 per dag uitgefietst.

Ik heb vorig jaar contact met cycle tours gehad, ze hebben ons toen afgezet bij Land's end in Cornwall, vanwaar we toen naar huis zijn gefietst.
Ze zeiden toen dat ze niet veel gezinnen hadden op hun reizen maar veel alleengaanden met kinderen, dat lijkt me ook niet zo leuk.
Verder zijn die reizen ook wel erg prijzig.

Die ervaring hebben wij als gezin niet. Bij ons was ca 80% complete gezinnen.
Je kunt de route als handleiding gebruiken en er je eigen invulling aan geven. de kinderen klonteren toch wel samen en zoeken hun eigen route (soms rijden ze dan verkeerd en moeten ze alsnog een heel eind trappen). je kunt de tochten zo lang maken als je wilt, of je eigen route fietsen en 's avonds en 's ochtends gezellig met z'n allen eten. Dat het prijzig is ben ik niet met je eens, alles inclusief het eten wordt voor je geregeld (het eten kost je ca 9 euro per persoon per dag).
Je kunt dus de hele dag lekker fietsen en je met je vakantie bezig te houden; je hoeft alleen maar aan te schuiven "onder de gele luifel".

Klinkt toch wel erg interessant, vooral twee weken geen boodschappen hoeven te doen!!.
De folder had ik al en de kinderen leek Italie Umbrie wel leuk.
Welke reis hebben jullie gemaakt?
En als je de reissom met 10 euro p.p.p.d eetgeld uitrekend, heb je dan de meeste kosten wel, komt er niet nog een drankje 's avonds bij de tent enz. enz. bij?

Hallo
Wij hebben Haute Saone Doubs gefietst. Een 3 tandwielen reis.
Umbrie is een zwaardere reis, 4 tandwielen. Wij zijn dit jaar ook nog in Andalusie geweest, 4 tandwielen, en vionden die behoorlijk pittig met veel klimwerk vooral de laatste dag; overigens was ook bij de Haute Saone reis de laatste dag het zwaarst. Aan het eind van de reis waren wij voor 4 personen ongeveer 50 euro totaal aan drankjes kwijt (achteraf betaald omdat je moet turfen).
Je hoeft dus niet te koken, geen boodschappen te doen, niet inschrijven op een camping, als je aan komt dan staat alles klaar (een drankje en een hapje), je bagage wordt vervoerd en je bent met een gezellige club mensen die allemaal een lekker stuk(je) willen fietsen (je kan kiezen tussen een lange of een korte route of je eigen route).
Alleen wel even je eigen tent opzeten en op sommige dagen moet je helpen in de keuken, ook erg gezellig om te doen. Alles bij elkaar zeer het overwegen waard.
Overigens is op 18 en 19 februari de Fietsvakantiebeurs; de moeite waard om er naar toe te gaan (Cycletours, en vele anderen, staat er ook volgens mij)

Succes
Marco