Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen DAC tentstokken - Forum Wereldfietser

Ervaringen DAC tentstokken

Dag allemaal,

Onze eigen Wechsel Outpost 2 heeft al 6 jaar tentstokken waar nooit wat mis mee is geweest (wat geloof ik overigens eerder uitzondering dan regel is bij wechsel tenten), maar voor een reis van langere tijd (jaren?) denken we dat we echt een nieuwe tent moeten hebben. We denken nu over de Helsport Gjende 3 camp, maar wij zijn aan het twijfelen of we dat wel moeten doen omdat er zoveel verhalen zijn over allerlei brekende stokken. Nu lijken de nieuwe DAC stokken goed/beter te zijn. Is er iemand al onderweg voor langere tijd die dit kan bevestigen? We kiezen overigens liever voor een wat zwaardere maar robuustere stok dan echt lichtgewicht als dat ten koste gaat van de kwaliteit.

Mocht de DAC nog steeds niet optimaal zijn, dan houden we het denk bij de Wechsel totdat die er echt dood bij neervalt (want ja, wanneer is een tent nou echt op?), die stokken doen het tenminste :)

Dank voor de feedback!
Ik heb ervaring met 1 set DAC stokken (de DAC green). Stok brak na 3 weken op de bevestiging doormidden.
Tijdens het repareren (o.a. scherpe punten bijvijlen) viel me op dat het relatief zacht aluminium is. Ik vermoed een productiefout want het alu was wel heel erg zacht.
Overigens zonder problemen een nieuwe stok gekregen.
Janneke schreef:Mocht de DAC nog steeds niet optimaal zijn, dan houden we het denk bij de Wechsel totdat die er echt dood bij neervalt (want ja, wanneer is een tent nou echt op?), die stokken doen het tenminste :)
Passen de oude stokken na op maat maken niet toevallig in de nieuwe tent? Als de buiging niet sterker is heb je op zijn minst aardige reservestokken.
Leon
Leon
De DAC stokken in my (2011) Hubba Hubba hebben het nu rond 180 nachten vol gehouden. Ook tijdens een paar flink stormen.

Ik ben heel voorzichtig met de stokken in/uit elkaar steken (waar in mijn idee het bij de meeste mensen fout gaat) maar voor de rest ben ik best lomp. Ondertussen zijn ze wat meer gebogen naar de vorm van de tent maar nog prima.

Misschien als je wat meer zekerheid wil is het een optie om een setje 10mm stokken aan te schaffen? Er zijn genoeg webwinkels waar je ze los kan kopen....goedkoop is anders.....

Success
Onze DAC 9 mm stokken hebben er nu ongeveer 250 dagen opzitten en zien er nog prima uit geen haarscheurtjes en niet verbogen, Zoals eerder opgemerkt, wel netjes behandelen, vooral niet in elkaar laten "klappen", en oppasen met zand etc.

Ben
Shane schreef:Misschien als je wat meer zekerheid wil is het een optie om een setje 10mm stokken aan te schaffen?
Mechanische logica zegt dat dikke stokken bij dezelfde bocht eerder breken.
Leon
Welke DAC stokken bedoel je (http://www.dacpole.com/html/products.htm#poles?
Hilleberg gebruikt in ieder geval DAC Featherlite, standaard 9 mm en bij de tenten voor zwaardere gebruikscondities (Nammatj bijvoorbeeld) 10 mm. Ik heb een keer een gebroken stok gehad, merkwaardig genoeg de onderste.