Toen ik er fietste (juli 2012) was de Parkway goed te doen, zeker tot 11 uur s ochtends is t rustig en er was altijd plek op de campings.
De going to the sun road is gesloten voor fietsers tijdens de drukte.. ik ben nog door een park ranger tegen gehouden toen we t park infietsten. Dat was tegen 4 uur aan, we moestten een half uurtje wachten.. ik denk dus dat t tussen 10-11 en 4 uur gesloten is voor fietsers omhoog, naar beneden is altijd vrij. (Amerikanen heh
) Daarom ben ik ook s ochtends die berg op geklommen. Je kan zo'n 10km voor t begin camperen (hiker/biker, dus altijd plek). Ik startte om 6 uur s ochtends, kwam aan om 9 uur en ben daar even te lang boven geweest. Ik kwam om 11 uur weer aan op de camping en zat daar vast, mocht pas om 4 uur weer de weg op.
ps. beide routes zijn toll roads, groot verkeer zie je weinig.. wel veel RV's maar bussen en vrachtwagens zijn er verboden. Grote shoulders waar je veilig kan fietsen. Ik kwam gratis de icefield parkway op, voor going to the sun moest ik betalen.