Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Nicholas Pioneer - Forum Wereldfietser

Van Nicholas Pioneer

Hallo,

Ik sta op het punt om me een prachtige tweedehands Van Nicholas Pioneer, 26', aan te schaffen.
De fiets verkeerd in een bijna nieuwe toestand, bijna geen gebruikssporen.
De fiets is uitgerust met een Rohloff naaf met ketting, achter tubus rekje, chris king voornaaf en kopserie, brooks B17 zadel,zwarte spatborden SKS, schwalbe 50 mm banden,velgen Rigida 32 spaken, Truvativ cranckstel, enz...
Wel geen verlichting vooraan.
Het exacte bouwjaar weet de eigenaar niet???? Zelf kocht hij de fiets niet nieuw????
Ik vermoed dat het om een model 2009 gaat.

Kan iemand me extra info bezorgen ivm deze fiets.

Doel is om de fiets te gebruiken voor het relatief snelle woon-,werkverkeer.(20km enkel)
Af en toe een weekendje en éénmaal per jaar een fietsvakantie met pak en zak.

Sportieve groeten,
wat voor extra info zoek je dan?

bepalen hoe oud de fiets is? een foto zou handig zijn.

het serienummer van de naaf geeft je misschien een indicatie, tenminste als het nog de originele naaf is van het moment waarop de fiets is gekocht
Je weet maar nooit, opdit adres. Je zal best wel een frame nummer hebben.
Ja de lak zal niet snel beschadigen. :lol: :lol: :lol:
Ik ken de verkoper niet, dus sluit ik zeker niet uit dat er een goede reden is voor de verkoop en dat hij volkomen eerlijk is. Maar deze informatie zou mij erg wantrouwig maken en zou mij zonder een zeer aannemelijk verhaal van de verkoper doen afzien van de verkoop.:

- Het gaat om een relatief nieuwe fiets
- De fiets is al tweedehands en wordt alweer verkocht
- Er zijn geen papieren bij
- De huidige eigenaar weet de ouderdom van de fiets niet

Waarom heeft hij/zij bij de aankoop geen papieren ontvangen van de oorspronkelijke koper? Waarom heeft hij/zij toen niet naar de ouderdom van de fiets gevraagd?

Natuurlijk kunnen er 'goede' verklaringen zijn voor het bovenstaande. Maar een gezonde portie wantrouwen om niet ongewild heler te worden kan nooit kwaad bij de aankoop van dure tweedehandsgoederen.

Renaat
Ik zoek tevens ervaringen van forumleden en gebruikers, eventueel in het bezit van een Van Nicholas Pioneer.
-hun ervaringen met dit frame
-rijgedrag tgv een alu, of stalen frame
-meerwaarde?

Zelfs tweedehands is dit toch nog een redelijke investering.
woestijn5 schreef:Zelfs tweedehands is dit toch nog een redelijke investering.
Ik zou gezien Renaat's twjfels toch eerst eens bellen voor het serienummer van frame en naaf. Ik vermoed dat het framenummer op de bracketpot staat. Als de verkoper dan chagrijnig wordt weet je genoeg.
Of de investering redelijk is hang uiteraard af van de prijs.
Leon
Heb je al gezocht op de site? Er zijn volgens mij ook wel anderen met die fiets.
Ik denk eerder dat het een zelf-bouw project is.
Chris King onderdelen en de zwarte SKS spatborden zijn niet standaard bij de Van Nicholas Pioneer.

Zie aanbiedingen van frames op sites zoals http://www.planet-x-bikes.co.uk en http://www.on-one.co.uk
Sommige frames met 50 % korting
Framenummer en Rohloff-serie nummer zullen inderdaad uitsluitsel brengen

Misschien kun je Jan eens mailen voor gebruikers-info
http://www.jan-ouwerkerk.nl/pages/13376 ... eland.html
Mijn ervaring is dat de fiets de schokken echt opvangt, absorbeert als het ware. Met volle bepakking slingert de fiets niet en blijft strak sturen, ook in bochten. Ben in de afdaling niet de langzaamste (80km/h op de Bealach na Bà). Na een lange off-road afdaling ben je nog zo fit als een hoentje in het dal. En een Brooks zadel met vering zou ik niet nemen, gewoon niet nodig. Ter vergelijking, mijn oude fiets is een alu Koga met geveerde Brooks zadel. Het grote nadeel van de Pioneer is dat je niet meer wilt afstappen. :D

Mijn fiets.