Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cumulus slaapzakken inkoopactie Hiking-Site - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Cumulus slaapzakken inkoopactie Hiking-Site

Da's nog aardig wat dons. Ik had het in m'n 800-grams donsslaapzak (900 cuin, ~1150 gram totaal) nog vaak warm in Zuid-Amerika. Alleen op 4.800m hoogte was het goed uit te houden. :wink: Denk dat een Panyam 450 voldoende zou zijn, of anders een Panyam 600 (als je wat kouwelijk bent).
Overigens vind ik zo'n lange rits niet echt nodig, maar ik zie net dat Marmot de nieuwe Lithium's ook met volledige rits uitvoert i.p.v. een korte rits. Cumulus is dan wel de helft goedkoper inderdaad, dus makkelijker om een aanpassinkje te vragen. :D
Ze reageren inderdaad erg snel bij Cumulus.
Wij gaan voor de Panyam 450 waarvan een met 10 cm verlengd wordt. Voor zuid Amerika denken we hier genoeg aan te hebben, anders kunnen we altijd nog een donsjas erbij aantrekken.
Ja, we twijfelden tussen de Panyam 600 en de Teneqa 700, maar ik ben een ontzettende koukleum! (ik zat zelfs nog naar de Teneqa 850 te kijken, maar dat vond Elmar echt overdreven! hahaha).

Liever iets te warm dan kou lijden denk ik dan. Als het te warm is, kunnen we 'm altijd gewoon als losse deken gebruiken, opengeritst. Dus ik denk wel dat we een goede keus gemaakt hebben. :)
Robertjan schreef:Da's nog aardig wat dons. Ik had het in m'n 800-grams donsslaapzak (900 cuin, ~1150 gram totaal) nog vaak warm in Zuid-Amerika. Alleen op 4.800m hoogte was het goed uit te houden. :wink: Denk dat een Panyam 450 voldoende zou zijn, of anders een Panyam 600 (als je wat kouwelijk bent).
Overigens vind ik zo'n lange rits niet echt nodig, maar ik zie net dat Marmot de nieuwe Lithium's ook met volledige rits uitvoert i.p.v. een korte rits. Cumulus is dan wel de helft goedkoper inderdaad, dus makkelijker om een aanpassinkje te vragen. :D
Een lange rits is juist erg handig; ik heb de panyam 450 nu 1,5 jaar (geweldige slaapzak!) en hij is eigenlijk te warm voor in de zomer. Echter, omdat je hem helemaal open kunt ritsen kun je hem als deken gebruiken en dat is ideaal i.c.m. een zijden lakenzak (wat bij warm weer vaak voldoende is).
Iemand trouwens ervaring met de Incredilite donsjassen van Cumulus? Mijn vriendin heeft een nieuwe nodig...
Voor als je vorige keer te laat was, of te lang getwijfeld hebt; er komt een vervolg inkoopactie: http://www.hiking-site.nl/prikbord/show ... post101962
berger schreef:Iemand trouwens ervaring met de Incredilite donsjassen van Cumulus? Mijn vriendin heeft een nieuwe nodig...
Lekker jas, lekker licht en warm (voor zijn gewicht), enige nadeel vind ik is het enorme capuchon die een beetje raar past (zo gemaakt dat je je helm nog kan dragen).
Ik kocht vorig jaar een slaapzak van het merk Birdland/Lowland, en daar ben ik zeer tevreden over. Het eerste exemplaar gaf enorm veel dons af door de tijk heen, maar die werd (na 3 weken gebruik) probleemloos vervangen door een beter exemplaar.
Ik heb geen enkele band met het merk, maar het lijkt mij een eerlijk bedrijf met uitstekende service.
Overigens laat Carl Denig op hun site wel weten dat hun donzen slaapzakken alleen met dons van slachtafval gevuld is. Dus een merk als Cumulus zou dat zeker moeten kunnen vermelden.
Ik ben altijd een beetje van 'koopt NL waar, dan helpen wij elkaar'.
Voor de geïnteresseerden: er is op de hiking-site een derde inkoopactie gaande voor Poolse cumulus-donsartikelen.
Nog steeds met dezelfde garanties op dierenmishandeling?!

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... hilit=dons

https://www.youtube.com/watch?v=1rgsTnuQeOg

Renaat
daar gaan we weer.... :evil:
kwootje schreef:daar gaan we weer.... :evil:
Ik weet het, morele vraagtekens zetten (al is het maar door het plaatsen van links) is verwerpelijk gedrag. Het zou verboden moeten worden.

Renaat