Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is jullie oordeel over vittorio fietsen? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat is jullie oordeel over vittorio fietsen?

Qua rijhouding valt het voor mij best mee op de Vittorio.
Ergens tussen de twee in. Noch recht, noch helemaal voorover.
Kan ik nog altijd rond me kijken en geen pijnlijke nek.
Dit laatste kwam op de racefiets nogal eens voor.
Het stuur is heel aangenaam, leuk voor de polsen is de gebogen vorm.
Ik vind ook dat Vittorio er flink van langs krijgt hier.
Wat mijn Vittorio aangaat: k zie een fiets die puik is afgewerkt. Mooi gelast kader en zit goed ineen.
In verhouding tot het gewicht valt het rijden prima mee. De Rohloff zit daar ook voor veel tussen.
Dankzij de gelijkmatig verdeelde stapjes vind ik altijd de goeie versnelling, zodat ik de cadans kan draaien die ik gewoon ben.
Je weet toch op voorhand dat je met zo'n fiets geen wereld-uurrecord scherper kan stellen?

Rare modellen: misschien getoond om te laten zien ze voor elkeen een gepaste fiets kunnen maken?

Ik heb de mijne betaalbaar tweedehands gekocht. Nieuw is ie voor mij buiten budget!
Fietsen bouwen kunnen ze waarschijnlijk best, ze aan een breed publiek aanprijzen door middel van een aantrekkelijke website... is een ander verhaal. En dat is toch waar veel mensen kijken, tegenwoordig. Ik vermoed dat daar een groot deel van het negatieve sentiment vandaan komt.
Leon schreef: Fiets zelf maar eens drie uur achter elkaar met 17 km/u op het vlakke en bij windstil weer. Dan verlang je vanzelf naar rechtop zitten.
Leon
Nou, nee. Afgelopen zomer elke dag 4 uur achter mijn dochter van 9 aan gefietst, en dat gaat nog een stuk langzamer...
Gewenning doet een hoop. Het menselijk lichaam past zich vanzelf aan, aan een veranderende situatie. Gewoon niet te flauw zijn... :roll: Afbeelding
Travelmaster schreef:Fietsen bouwen kunnen ze waarschijnlijk best, ze aan een breed publiek aanprijzen door middel van een aantrekkelijke website... is een ander verhaal. En dat is toch waar veel mensen kijken, tegenwoordig. Ik vermoed dat daar een groot deel van het negatieve sentiment vandaan komt.
De bedrijven met de beste website hebben die vaak het hardste nodig.
Leon
Travelmaster schreef:Fietsen bouwen kunnen ze waarschijnlijk best, ze aan een breed publiek aanprijzen door middel van een aantrekkelijke website... is een ander verhaal. En dat is toch waar veel mensen kijken, tegenwoordig. Ik vermoed dat daar een groot deel van het negatieve sentiment vandaan komt.
Ik spreek me niet uit over Vittorio (kan ik niets zinvols over zeggen), maar als ik een goed draaiende zaak zou hebben (en dat zou dan zowel opgaan voor een fietsenwinkel, een restaurant, een advocatenkantoor, ...) en ik geen behoefte zou hebben aan een sterke uitbreiding, dan zou een mooie, duidelijke, ... website me nauwelijks interesseren. En dan zou ik daar zeker niet in investeren.

Renaat
Dat mag. Maar afgaande op de negatieve reacties over Vittorio aan de hand van een aantal hier gepresenteerde foto's, zou je mogen concluderen dat daar voor het grote publiek nog wat te verbeteren valt.

Het zou best kunnen dat het Vittorio geen bal interesseert. Als ik compleet bleu op de vakantiefietsenmarkt mijzelf wilde oriënteren, zou ik dit merk op basis van wat ik aantrof, al gauw overslaan. Dat is jammer, denk ik dan.

Nu heb ik verder ook geen enkele voorstelling bij de marketingstrategie of groeidoelstellingen van dit merk (if any) en ik heb ook geen idee hoeveel man er werkzaam is. Dus misschien verwacht ik het onmogelijke. Zou hun reputatie van een dusdanige aard zijn dat ze het zich kunnen permitteren om hun online zaakjes niet op orde te hebben...?
Leon schreef:De bedrijven met de beste website hebben die vaak het hardste nodig.
U stijgt met stip in de dooddoeners-top-40, dat kan niet missen :lol: !
nvt
peterv schreef:
Leon schreef:De bedrijven met de beste website hebben die vaak het hardste nodig.
Die zou ik wel eens op een tegeltje aan de wand van een marketingafdeling zien willen hangen. Ik denk niet dat de tegel een lang leven beschoren zal zijn.
Of bedoel je (omgedraaid) dat bedrijven met een slechte website waarschijnlijk geen nieuwe klanten nodig hebben? Ook een onzinnige stelling, maar zelfs dan kun je nog beter geen website hebben dan een slechte.
De site van Vittorio zit trouwens geeneens zo slecht in elkaar vind ik, maar er zou eens een vormgever naar moeten kijken. Gevalletje programmeur die ook de vormgeving doet.
Freddy Heineken had absoluut geen verstand van bier brouwen, maar was wel een kei in gelikte marketing. :wink:
Als eigenaar van een Vittorio kijk ik een beetje verbaasd op van deze hele discussie. Heel veel kritiek herken ik niet. Ik vind het frame erg stijf en nooit last gehad van zwabberen. Hij is alleen zwaar (circa 19 kilo); altijd een beetje lastig met vliegen. Maar hij voelt ook aan als een tank. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn fiets.

Maar ik denk dat er een ander element door deze discussie loopt. Vittorio heeft altijd een - m.i. gezonde - conservatieve houding gehad tegen vernieuwingen. Pas als vernieuwingen zich duidelijk bewezen hebben dan pas willen ze er bij Vittorio aan. Zo zijn ze pas 10 na de introductie van de Rohloff naaf die gaan toepassen.
Ze gebruiken ook geen butted buizen (vandaar hoge gewicht).

Verder zijn hun fietsen kwa geometrie ook gebaseerd op de klassieke randonneur; een model dat duidelijk uit de mode is. Maar al die hippe hybride trekkingfietsen met hun nerveuze stuurgedrag hebben mij in ieder geval niet kunnen bekoren.
Toen ik een nieuwe fiets zocht was ik op zoek naar een lekkere slome fiets met een goeie rechtuitstabiliteit, waar ik zonder handen een banaantje mee kan eten. En ik kwam toen uit bij Vittorio. Vast niet hip, maar wel mijn soort fiets....

Afbeelding

Afbeelding
En dáár gaat het om: wat het beste bij je past. En ik denk dat Vittorio als merk bij veel meer mensen kan passen, zeker afgaande op de twee bovenstaande foto's. Als Vittorio díe zou gebruiken... enfin, ik heb m'n punt gemaakt.
Kijk als Vittorio de presentatie van Cortina door Kruitbosch overneemt zijn ze goed bezig? Dan moet Vittorio wel 100.000 maatfietsen per jaar kunnen produceren zoals Cortina doet. De Cortina's zijn mede-ontworpen door bekende een mode ontwerper Janice die tevens een bijpassende kledinglijn heeft afgestemd op de fietsen. Fietsen presenteren op de catwalk is dat de toekomst?

Inspiratie? http://www.youtube.com/watch?v=NJDbduB-gAg en http://www.cortinafietsen.nl/ of de Cortina productie http://www.youtube.com/watch?v=eMs3gTeFhI4 Flitsende beelden met muziek!
Er lijkt geen weg meer voor de gulden middenweg op dit forum. Wat is er mis met een website als die van Santos, of Stevens, of een willekeurig zichzelf respecterend merk? Ik pleit echt niet voor glitter en glamour.
Peter,

Zo zie ik ze ook graag. Ketting een keer bijspannen en verder niets meer aan doen :wink:
Onstabiel? zwabberen?

Echt niet :D
Kijk vanaf 1.10
Bron
Shane schreef:Onstabiel? zwabberen?
Echt niet :D
Kijk vanaf 1.10
Het bij vakantiefietsen veel voorkomende shimmiën door een slap frame komt typisch voor bij snelheden tussen 15 en 30 km/u. Daarboven kan het helemaal weg zijn. Ik heb ooit een fiets gehad die tussen 30 en 70 km/u heel goed in de hand te houden was, maar die bij 21 km/u heel onprettig fietste met bagage. Het stuur was dan niet stil te houden.
Bij hoge snelheden is het mogelijk een hogesnelheidshimmy (high speed wobble) te krijgen. Dat is echter een iets ander verschijsel. Op youtube vind je filmpjes van zulke gevallen bij wielrenners en motorrijders. Eng!
Leon
[quote="Eric op de Fiets"]Kijk als Vittorio de presentatie van Cortina door Kruitbosch overneemt zijn ze goed bezig? Dan moet Vittorio wel 100.000 maatfietsen per jaar kunnen produceren zoals Cortina doet. De Cortina's zijn mede-ontworpen door bekende een mode ontwerper Janice die tevens een bijpassende kledinglijn heeft afgestemd op de fietsen. Fietsen presenteren op de catwalk is dat de toekomst?quote]

Fietsen presenteren op de catwalk! Zaal verduisterd en dan flistende licht- en geluideffecten. Lijkt mij een schitterend idee voor de komende wereldfietsbeurs. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Leon schreef:
Shane schreef:Onstabiel? zwabberen?
Echt niet :D
Kijk vanaf 1.10
Het bij vakantiefietsen veel voorkomende shimmiën door een slap frame komt typisch voor bij snelheden tussen 15 en 30 km/u. Daarboven kan het helemaal weg zijn. Ik heb ooit een fiets gehad die tussen 30 en 70 km/u heel goed in de hand te houden was, maar die bij 21 km/u heel onprettig fietste met bagage. Het stuur was dan niet stil te houden.
Bij hoge snelheden is het mogelijk een hogesnelheidshimmy (high speed wobble) te krijgen. Dat is echter een iets ander verschijsel. Op youtube vind je filmpjes van zulke gevallen bij wielrenners en motorrijders. Eng!
Leon
Soms heb ik het bij mijn Vittorio, maar meestal niet! Zal dus waarschijnlijk aan de bepakking liggen. Of de bandenspanning. Of het wegdek. Of de wind. Of iets anders :P

Nog nooit gemerkt dat een Vittorio slap zou zijn. Heb zelfs met mijn randonneur CX-wedstrijdjes gereden, en dat ging ook prima. Behalve dan als je 'm over een obstakel moet tillen :lol:
bert sitters schreef:Fietsen presenteren op de catwalk! Zaal verduisterd en dan flistende licht- en geluideffecten. Lijkt mij een schitterend idee voor de komende wereldfietsbeurs. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zie je al helemaal opkomen Bert, uit de mist van de rookmachine, oorverdovende muziek van Daft Punk in een regenboog van licht, jij met je Snel fiets over gespoten in blitse kleurtjes met een blauw WF shirt aan en lederen teenslippers. :)
Terugkomend op de topic starter, er is niets mis met Vittorio, als (maatwerk) leverancier en als merk. De doelgroep voor maatwerk wordt aangesproken door het degelijke karakter en voor "ready to roll" hebben ze andere merken in hun pakket zoals Santos.
[quote="bert sitters] Fietsen presenteren op de catwalk! Zaal verduisterd en dan flistende licht- en geluideffecten. Lijkt mij een schitterend idee voor de komende wereldfietsbeurs. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]


gepresenteerd door een mooie meiden in strakke outfit :lol: