Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is jullie oordeel over vittorio fietsen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat is jullie oordeel over vittorio fietsen?

bert sitters schreef:
Christophorus schreef:Ik kan me de liefde voor Vittorio overigens wel heel goed voorstellen, hoor. Net als dat ik jaren met veel plezier in een 1968 Peugeot 404 Berline heb gereden. Dagelijks verkeer, in 1 ruk naar Zuid Frankrijk, de Alpen over, etc.

Met een Vittorio kan je de hele wereld rond, evenals met een goede klassieke auto, maar ik doe dat nu toch liever met iets moderns.
Gelukkkig is een fiets géén automobiel :wink:
Mooi merk toch Vittorio, die weten echt wel wat ze doen. Het tegenovergestelde beweren en dan wel naar blacksmith verwijzen :?: :roll: (spam alert)......
Toch heeft Vittorio wel een vijgave voor de Gates riem
Op http://www.rohloff.de/de/technik/gates_ ... index.html staat een link waar alle frame-vrijgaves voor Rohloff icm Gates te lezen zijn.
http://www.g-boxx.com/pdf/Frame-Manufac ... view-1.pdf

Ik heb wel respect voor de merken die niet klakkeloos de gebruikelijke oplossingen overnemen.
De extra rol is toegepast als omlooprol ( niet bedoeld als spanrol ), waardoor de riem over een groot oppervlak met het tandwiel contact blijft houden.
Hoeveel rendementsverlies zou dit opleveren ??
AB schreef:
bert sitters schreef:
Christophorus schreef:Ik kan me de liefde voor Vittorio overigens wel heel goed voorstellen, hoor. Net als dat ik jaren met veel plezier in een 1968 Peugeot 404 Berline heb gereden. Dagelijks verkeer, in 1 ruk naar Zuid Frankrijk, de Alpen over, etc.

Met een Vittorio kan je de hele wereld rond, evenals met een goede klassieke auto, maar ik doe dat nu toch liever met iets moderns.
Gelukkkig is een fiets géén automobiel :wink:
Mooi merk toch Vittorio, die weten echt wel wat ze doen. Het tegenovergestelde beweren en dan wel naar blacksmith verwijzen :?: :roll: (spam alert)......
Ik kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat een concurrent een open doeltje ziet om Vittorio een veeg uit de pan uit geven, ten gunste van een ander merk :?: :?:
jumbo schreef:Toch heeft Vittorio wel een vijgave voor de Gates riem
Op http://www.rohloff.de/de/technik/gates_ ... index.html staat een link waar alle frame-vrijgaves voor Rohloff icm Gates te lezen zijn.
http://www.g-boxx.com/pdf/Frame-Manufac ... view-1.pdf
Oeps, dat is een stomme fout van me. Ik had hier blijkbaar een verouderde lijst op mijn schijf staan.
bert sitters schreef:Ik kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat een concurrend een open doeltje ziet om Vittorio een veeg uit de pan uit geven. :?: :?:
Daar heb ik geen reden voor. Ik gun Vittorio alle bestaansrecht. Daarnaast zie ik een maatbouwer niet echt als concurrent voor een fietsenwinkel die diverse merken in standaard maten verkoopt.

Ik spreek hier slechts vanuit mijn persoonlijke mening. Ik herinner me nog goed hoe ik als kleine jongen over de Vittorio's heb staan kwijlen bij het evenement in het Larserbos. Ik hield er toen wel van. Nu, ruim 20 jaar later, zijn de fietsen nauwelijks tot niet veranderd en is bij mij, mede door alle nieuwe ervaringen en kennis die ik in de loop der jaren heb opgedaan, de magie helemaal weg.

Mag een persoon die in de fietsbranche werkzaam is zijn persoonlijke, kritische mening hier niet geven?

Ik heb ook geen reden om Blacksmith te spammen. Ik vind zijn werkwijze gewoon erg mooi en de resultaten erg goed.
jumbo schreef:De extra rol is toegepast als omlooprol ( niet bedoeld als spanrol ), waardoor de riem over een groot oppervlak met het tandwiel contact blijft houden.
Hoeveel rendementsverlies zou dit opleveren ??
Dat is mij bekend, maar als je de riem gewoon voldoende op spanning houdt, heeft de riem genoeg grip op het tandwiel en is die rol niet nodig.
Als een klant van Vittorio vind dat hij een lelijk fiets heeft is er iets fout gegaan in het voor traject.

Zelf vind ik dat ze soms met lomp oplossingen komen, maar ook dat is vaak deels de schuld van de klant, kan een smaak kwestie zijn of prijs kwestie. Achteraf vind ik 48spaak wielen een beetje overdreven maar op het moment van bestelling vond ik het een mooi "bomb proof" oplossing voor de toen gepland reis.

Zelf ben ik afgehaakt toen ze de stuurlint verkeerd om hebben gedaan bij my Rohloff upgrade (stagiaire?)

Of een fiets nou lelijk is of niet blijft toch een smaak kwestie lijk mij :?: :?:

Afbeelding
vittorio
Christophorus schreef:Mag een persoon die in de fietsbranche werkzaam is zijn persoonlijke, kritische mening hier niet geven?
Daar ben je voor mij geheel vrij in! Als je echter zo fel uithaalt naar Vittorio en ook nog als iemand uit de branche onjuiste informatie de wijde wereld ingooit, dat Vittorio géén toestemming zou hebben van Rohloff, wek je natuurlijk wel een bepaalde indruk.
bert sitters schreef:Daar ben je voor mij geheel vrij in! Als je echter zo fel uithaalt naar Vittorio en ook nog als iemand uit de branche onjuiste informatie de wijde wereld ingooit, dat Vittorio géén toestemming zou hebben van Rohloff, wek je natuurlijk wel een bepaalde indruk.
Dat was een vergissing. I stand corrected. :oops:

Al heeft het wel ruim een jaar geduurd totdat Rohloff een update van de lijst online plaatste.
Ik heb mijn wereldreis op een VITTORIO gemaakt naar alle tevredenheid.
Zie front page van Vittorio!http://www.vittorio.nl/,
[ik in Kazachstan :wink: ]

De service was optimaal toen ik een paar schoonheidsfoutjes ontdekte aan de fiets.

Dat ik nu voor een lichtere fiets kies komt omdat mijn doelstelling anders is momenteel.


Henk

kunst en fietswerk
Ik zie het als een.... slip of the tongue. Bij de eerste fietsen met riem-aandrijving had Vittorio inderdaad nog geen vrijgave voor Rohloff.
Ik volg de site van sintchristophorus al een langere tijd.

Ik ken in mijn eigen omgeving niemand die zoveel fiets-kennis heeft als Michiel.
Er moet altijd ruimte blijven voor een persoonlijke mening......

Peter
jumbo schreef: De extra rol is toegepast als omlooprol ( niet bedoeld als spanrol ), waardoor de riem over een groot oppervlak met het tandwiel contact blijft houden.
Hoeveel rendementsverlies zou dit opleveren ??
Het is niet zo vreemd dat Vittorio deze rol gebruikt. Zij zijn niet de enige. Santos gebruikt ook een rol en er is geen rendementsverlies want als het goed is loopt de rol net vrij van de riem.

Overigens fiets ik liever op een kwaliteitsframe dat er misschien wat oubollig uit ziet als op een sexy frame dat het in Verwegnietstan begeeft.

Ronald van der Perk
Christophorus schreef:
bert sitters schreef:Daar ben je voor mij geheel vrij in! Als je echter zo fel uithaalt naar Vittorio en ook nog als iemand uit de branche onjuiste informatie de wijde wereld ingooit, dat Vittorio géén toestemming zou hebben van Rohloff, wek je natuurlijk wel een bepaalde indruk.
Dat was een vergissing. I stand corrected. :oops:
Christophorus schreef:Naar huidige maatstaven niet stijf en stabiel genoeg en vooral ZWAAR! En het 'maatwerk'... Laat ik daar maar niet over beginnen...
"Zwaarder" ben ik wel je met eens, niet stijf en niet stabiel genoeg klinkt echter niet erg onderbouwd om heel eerlijk te zijn (als je het hebt over vittorio tanks). Afgeven op maatwerk en dan wel naar blacksmith verwijzen. Je maakt het jezelf wel lastig Christophorus, al snap ik ook wel dat je liever e-bikes en fietsen verkoopt van 6000euro. Een beetje objectiviteit kan geen kwaad toch? Of waait het te hard buiten? :P
wij hadden ooit een tandem van vittorio
dat was maatwerk en toen echt een mooi sexy (zover een tandem sexy is )tandem
reed super en gaf geen krimp met bepakking en afdalen en zo
maar dat was in de midden jaren 90 ,met de vorige eigenaar (frank groot )
nu waren we weer op zoek naar een nieuwe tandem en nu vind ik de tandems ook wat oubollig over komen
wat ik ook niet van de website snap is dat ze er ook niet foto's op hebben van normale maten ,heb het nu over de tandems
alle foto's van tandems lijken wel speciale fietsen voor gehandicapte
en dat is oké ,maar plaats dan ook van gewone maten wat foto's
in ons geval zijn we ook verder gaan zoeken
Deze vind ik dan weer best leuk:
Afbeelding
Robertjan schreef:Deze vind ik dan weer best leuk:
Afbeelding
Ook hier zijn de verhoudingen zoek. Er hoort een kinderzadel op.
gios schreef:Ook hier zijn de verhoudingen zoek. Er hoort een kinderzadel op.
En wat als deze fiets nu eens niet bedoeld is voor een kind? :roll:
Leon
gios schreef:
Robertjan schreef:Deze vind ik dan weer best leuk:
Afbeelding
Ook hier zijn de verhoudingen zoek. Er hoort een kinderzadel op.
Lang niet iedereen heeft een standaard-lengte. Gelukkig dat er maatwerk is. Een vakantiefiets moet tenslotte op maat zijn
Ronald van der Perk schreef:
jumbo schreef: De extra rol is toegepast als omlooprol ( niet bedoeld als spanrol ), waardoor de riem over een groot oppervlak met het tandwiel contact blijft houden.
Hoeveel rendementsverlies zou dit opleveren ??
Het is niet zo vreemd dat Vittorio deze rol gebruikt. Zij zijn niet de enige. Santos gebruikt ook een rol en er is geen rendementsverlies want als het goed is loopt de rol net vrij van de riem.
Die rol hoort schuin onder het achtertandwiel te zitten en mag de riem niet raken.
AB schreef:"Zwaarder" ben ik wel je met eens, niet stijf en niet stabiel genoeg klinkt echter niet erg onderbouwd om heel eerlijk te zijn (als je het hebt over vittorio tanks). Afgeven op maatwerk en dan wel naar blacksmith verwijzen. Je maakt het jezelf wel lastig Christophorus, al snap ik ook wel dat je liever e-bikes en fietsen verkoopt van 6000euro. Een beetje objectiviteit kan geen kwaad toch? Of waait het te hard buiten? :P
Ik heb wel een paar Vittorio's met gewicht bereden en vond ze lang niet zo stabiel als een hedendaagse fiets met aluminium frame, Tubus dragers en handgemaakte wielen. Er zat naar mijn smaak teveel beweging in het frame en de drager.

Ik geef niet af op maatwerk, maar doelde op de verschillende nogal wat eh... 'opmerkelijke' oplossingen die ik bij Vittorio tegen ben gekomen.
Het is jammer dat op de site van Vittorio vooral fietsen van klanten te zien zijn met minder dan gemiddelde lichaamsverhoudingen; dit vertekent wellicht het beeld.
De 'gevlamde' jaren '80 kleurstellingen zouden wat mij betreft direct verboden moeten worden, dat was imo toen niet mooi en nu nog steeds niet.

Als Vittorio hoogwaardige frames (Columbus, Reynolds) zou aanbieden in gewone gemiddelde maten en aansprekende kleurstellingen , zoals bijv. Gazelle dat deed (denk aan de Champion Mondial A-frames) of cf. de Surly LHT's dan zou je een hele nieuwe doelgroep kunnen aanspreken.