Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: fietstassen Orlieb of Vaude - Forum Wereldfietser

Gezocht: fietstassen Orlieb of Vaude

Het plan is om volgend jaar met mijn vriendin in Zweden te gaan fietsen. Nu heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag fietstassen gekregen, maar die vind ik niet practisch: ze zijn klein (40 liter, incl boventas), je kunt ze niet makkelijk van je fiets afhalen en in de zijtas past (bij wijze van spreken) net 1 schoen. Daarom ben ik op zoek naar Ortlieb of Vaude fietstassen, het gaat dan om alleen achtertassen ?f voor- en achtertassen.
Nu heb ik al laatst hier op forum gereageerd op Vaude tassen, maar daar hoor ik niets van dus dat zal wel niets worden.
Daarom bij deze: wie heeft er nog Vaude of Ortlieb fetstassen die in goede staat verkeren, of wie weet waar ik ze het beste kan kopen? Ben (bijna) student dus heb maar een beperkt budget...
Groet,
Maurits Hoogerwerf

mocht je ze toch nieuw willen kopen; de vakantiefietser heeft een aanbieding
zie www.vakantiefietser.nl

Tja, helemaal naar Amsterdam gaan (nu nog zonder OV)... Daar heb ik niet helemaal de tijd voor nu! Maargoed. Hebben ze niet een site dat je op internet kunt bestellen?
Bedankt iig!
ps. Is het trouwens we een aanrader om te gaan of is dat een heel domme vraag? :oops:

Op de site, Boven aan links in de blauwe kolom staat de link naar de webwinkel van de vakantiefietser :idea:

Hoi!
Als ik het goed heb gelezen op de site, is de aanbieding bij de Vakantiefietser alleen voor een COMPLETE set (achter- en voortassen en stuurtas).
Als je misschien liever geen complete set wil (dus bijvoorbeeld geen stuurtas), raad ik je aan eens te kijken op http://www.bike4travel.nl. Behoorlijk scherpe prijzen en als je vooraf betaalt, krijg je ook nog eens 5% extra korting!
Ook bij Futurumshop kun je tassen van Vaude en Ortlieb kopen en ook daar krijg je korting als je vooraf betaalt. Kijk op http://www.futurumshop.nl voor meer info!
Succes!
Gudrun

ow ja, je hebt gelijk, niet gezien (ik heb immers al fietstassen)

Hoi!
Een aanvulling erop:
Voortassen heb ik ondertussen, nu nog (2 paar eigenlijk) achtertassen! Ze hoeven niet nieuw te zijn, wel waterdicht (en als t kan nog toonbaar :wink: )
Verder ben ik op zoek naar een lowrider! Want mij schitterende Vaude World Cycles passen niet op mijn huidige rekje! (Rotfietsenmaker... grr) Dus... Wie heeft er nog wat liggen?
Oja, ik heb nu wel OV dus opzich maakt het nog niet eens heel erg uit wáár het is, maar ik woon in Den Haag en Wageningen! (Sinds ik 2 uur heb gereisd voor een tent die ik in 10 minuten heb gekocht vind ik niets meer gek 8) )
Goede groet,
Maurits

Ik ben er weer...
Nu met een vraag: bij de Vaude achtertassen (heb nu 1 set, ben dus nog op zoek naar 1) zat een boekje waarin het volgende staat:
Fronthaken
Bij sommige lowriders bestaat de bovenkant uit een plat aluminium deel. Bij deze dragers pas de QMR haak niet en heeft Vaude een speciale haak ontwikkeld die de QMR haak vervangt
Mijn vraag: kent iemand dit systeem? Weet iemand waar ik het kan krijgen, of kan ik beter een tubus (of andere) lowrider kiezen (à veel meer geld waarschijnlijk). Als iemand het kent, wat zijn de ervaringen?
Groet,
Maurits

Ik ben voorzien. Bedankt voor alle reacties!