Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentrektocht 2013 op (25), 26 & 27 okt. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Huttentrektocht 2013 op (25), 26 & 27 okt.

Hoe weet jij dat? Staat nog niet op de NS site? Aanplakbiljetje in Alphen? Is het op vrijdag al?

Als ik kom fiets ik van huis uit (Utrecht) en rij dus vrijdag al een stukje vd zondag route. Ik neem tenminste aan dat we met de wijzers van de klok de route rijden?

Groet,
Ik kreeg vandaag inderdaad ook een mail van de ns.

In oktober werkt ProRail op diverse trajecten, verspreid door het land, aan onderhoud en vernieuwing van het spoor. Dit gebeurt zo veel mogelijk 's nachts en in het weekend, maar van 11 t/m 27 oktober op een aantal trajecten ook op doordeweekse dagen. Hieronder geven wij u een overzicht.

 waar/welk traject   wanneer 
 Heerlen (in alle richtingen)   vrijdag 11 t/m zondag 20 oktober 
 Steenwijk - Heerenveen    zaterdag 19 t/m zondag 27 oktober 
 Woerden - Alphen a/d Rijn   vrijdag 25 t/m zondag 27 oktober 
 Amersfoort - Den Dolder  - Utrecht Centraal  maandag 21 t/m donderdag 24 oktober 
 Amsterdam Sloterdijk - Haarlem  dinsdag 22 t/m zondag 27 oktober 
 Zwolle - Raalte   zaterdag 19 t/m donderdag 24 oktober 
 Zwolle - Olst   zaterdag 19 t/m donderdag 24 oktober 
Van Woerden CS tot aan de camping is het 21 a 25km. Dat is te overzien.

Overigens wordt het dat weekend wintertijd. Uurtje langer slapen van zaterdag op zondag. :D
Nog een tip voor de route van dag 1.
Vanaf km 50 kun je aan de westkant van de driemerenweg blijven fietsen tot de N207. Hier ga je dan vlakbij de ringvaart onderdoor en vervolgens kun je tot de lisserweg verder fietsen. Je rijdt dan over fietspaden door recreatiegebied zwaansbroek. Een stuk leuker dan langs de IJweg.

Zie nu dat de routes zijn omgedraaid... Dus vanaf de lisserweg tot km 50 via fietspaden door zwaansbroek.
Hallo! Mijn dienstrooster is veranderd en ik kan zondag nog wat anders leuks doen en ik heb gemerkt dat ik met hondenfietskar echt wel heeeel veel langzamer ben ( 20 km naar Noordwijkerhout ruim binnen het uur zonder en ruim anderhalf uur met) dus.... ik laat het met een groep fietsen nog even aan me voorbij gaan. Iedereen die gaat, veel plezier
Er is voor de vrijdagavond ook nog plek in 2 hutten....dus wil je vrijdag al die kant op komen...je bent welkom.
:!: :!: :!:
FemkeH schreef:Nog een tip voor de route van dag 1.
Vanaf km 50 kun je aan de westkant van de driemerenweg blijven fietsen tot de N207. Hier ga je dan vlakbij de ringvaart onderdoor en vervolgens kun je tot de lisserweg verder fietsen. Je rijdt dan over fietspaden door recreatiegebied zwaansbroek. Een stuk leuker dan langs de IJweg.

Zie nu dat de routes zijn omgedraaid... Dus vanaf de lisserweg tot km 50 via fietspaden door zwaansbroek.
De route van zaterdag is ook opgezet om door de recreatiestrook te fietsen en niet het fietspad langs de IJweg. Mogelijk dat de GPS het pad (nog) niet gevonden heeft, maar het komt goed.

Wim
En ben je vanuit het Zuiden onderweg...of heb je vakantie en je wil alvast wat in de omgeving rondkijken...vergeet dan kasteel de Haar bij Haarzuilen niet.
http://www.kasteeldehaar.nl/activiteite ... 3godPH4AmQ

en Oudewater....het mooie oude plaatsje waar Swiebertje (voor de ouderen onder ons) opgenomen werd.

De aanmeldingen druppelen binnen....

Groeten Fokko
Hoi Fokko, ik krijg de melding "Onbekende fout bij openen van importbestand." bij Garmin Basecamp v 4.2.3 als ik de .gpx bestanden wil Importeren in de map Huttentocht 2013. Doe ik wat verkeerd of is er iets met de bestanden? Er is een GPSMAPS 60csx op aangesloten met 4.00 versie firmware. Met EASYGPS lukt het me niet om de routes in de gps te zetten vanwege de 500 trackpoints beperking van de antieke gpsmaps60. Mvgr, Eric
@Eric, dat heb ik hier ook gezien, fout bij importeren.
Het lukte uiteindelijk wel. Ik heb de boel ingeladen in trackmaker, hernoemd en toen hapte basecamp wel toe :-)
succes!
Yvon
@ Eric en Yvon en alle andere enthousiaste fietsers,

We hopen hier nog spoedig naar te kunnen kijken, evenals de kleine stukje routewijziging. Zit wat krap in de tijd....

:P En er zijn nog voldoende hutten vrij voor vrijdag en zaterdag....dus meld je aan! 8)
Er zijn ook al een stel bezet en er zijn wat mensen met een tentje.

Yvon, bedankt voor de tip!!

groeten Fokko
Thanks Yvon! De conversie kan ook in EasyGPS door het bestand daarin op te roepen en vervolgens te bewaren. In BaseCamp kun je converteren naar max 450 punten zodat het is in te lezen in de GPSMAP60. In BaseCamp kun je ook de route richting aanpassen in de fietsrichting en de lijnkleur aanpassen van grijs naar lila of zo. Het is weer een GPS leerzaam dagje.
Hum, BaseCamp kort de route in tot 450 punten. Dan kom je niet op de camping of in Alphen uit maar halverwege.
:? tsja Eric,.....soms zou het te mooi om waar te zijn dat alles gaat zoals je wilt.....keep on dreaming..... :wink:
Fokko schreef::? tsja Eric,.....soms zou het te mooi om waar te zijn dat alles gaat zoals je wilt.....keep on dreaming..... :wink:
Als de herinneringen de dromen overtreffen, is het einde nabij. Ik droom nog graag even verder. :D
Fokko,

Wanneer komt de nieuwe route? We vertrekken donderdagochtend al en dan zou het mooi zijn als hij dan beschikbaar is.
Hallo huttenfietsers,

Mijn huis staat langs de route, zou graag mee zijn gefietst maar helaas. Ik zal aan jullie denken :wink:

Ik keek even naar de route en zag dat die vanaf camping Botsholland over de Botsholsedijk gaat en dan verder over Achterbos en de Baambrugse Zuwe, beiden in het dorp Vinkeveen. Tenzij je een bijzondere interesse aan de dag legt voor villa's van al dan niet vermeende criminelen (zie Vrij Nederland van een tijdje terug) denk ik dat de route interessanter wordt wanneer die langs de andere kant om natuurgebied Botshol en de Vinkeveense plas gaat. Dat is vanaf de camping linksaf de Hoofdweg, rechts langs de Waver en weer rechts langs de Winkel. Beiden zijn leuke riviertjes door mooi landelijk (natuur)gebied.

Maar hoe jullie ook gaan, fiets lekker en hou het droog.

Frank
Ondanks dat er waarschijnlijk nog een wijziging in de route komt, heb ik toch maar even een gpx routebestand gemaakt die gewoon in (MapsSource) in te lezen is.
Deze kun je hier neerladen. (rechts klikken een 'Opslaan als' kiezen)

Aan de tracks en richting heb ik niets veranderd. Ik heb wel de tracks maximaal 500 punten gemaakt zodat ze op de oude Garmin toestellen niet afgebroken worden. En ik heb een waypoint voor de camping toegevoegd. Er mist nog een stukje van het station naar de aansluiting op de groene route.

Afbeelding

Maar goed, waarschijnlijk zal er nog wel een update komen. Dus misschien kun je beter daarop wachten.
Ik heb geen tijd om mee te fietsen a.s. weekend maar lijkt mee weer gezellig om mee te doen. Ook misschien handig om een keer in mijn nieuwe tent te slapen voor dat ik 2 maand in ga wonen. :D

Dus is ga met de auto en zie jullie zaterdag avond op de camping...
Bedankt Hans! Bedankt Frank (en heb je dat artikel toevallig? Of een link?)
jammer Shane...

Sorry, ik ben erg druk bezet deze week.....soms lopen de zaken anders dan gepland....maar zal kijken wat ik nog (met hulp van anderen) kan doen.

Daartegen is iedereen vrij om een mooiere route te pakken.

groeten Fokko

( En o.a. Wendy van Dijk en Jort Kelder hebben ook hun optrekje langs de route)...
Fokko,

Wat ik wel handig vind om te weten is om te weten of we het rondje met de klok mee of tegen de klok in fietsen.
De gps routes gaan tegen de klok in. Maar in een van de Posts staat dat hij omgedraaid is. Je komt mekaar uiteindelijk wel op de camping tegen :wink: maar het is toch gezelliger om onderweg ook wat mensen te zien. Want dat is tenslotte waarom we mee gaan.