Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Multiple entry visum Thailand - in Laos? - Forum Wereldfietser

Multiple entry visum Thailand - in Laos?

Het vervolg van mijn grote reis na China zal waarschijnlijk door Laos, Noord Thailand, Cambodja en uiteindelijk een leuk strandje in Zuid Thailand verlopen. Over een maandje rol ik Laos in. Dus het wordt tijd om na te denken over de visa. Aan de over land grens naar Thailand krijg je maar een visum van twee weken.

- Wie heeft ervaring met een multi entry visum aanvraag in Vietiane? Ik ga liever niet naar Kunming in China.
- Wie heeft tips voor een mogelijke route bij bovenstaande wensen. Of is het handiger eerst door Laos en Cambodja te reizen en dan Thailand in een keer te doen?
- In Zuid Thailand zou ik nog graag ff willen uitrusten in een leuk kleinschalig badplaatsje.
Iemand tips?
- Welke grens overgangen zijn het handigst?

Sorry ik ben nog helemaal blanco qua wensen want ik moet me nog inlezen - nu nog te druk met China :D . Dus antwoorden op deze vragen zouden deze drukke wereldfietser erg op weg helpen.

Dank je!

Frans
Beste Fransje,

Zie hier de voorwaarden:
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/page3/page3.html

Volgens een woordvoerder van de Thaise Ambassade in Den Haag gelden voor visa die je aanvraagt bij het Thais consulaat in Vientiane dezelfde voorwaarden.

Een 2 entries visum geldt voor 2 bezoeken van maximaal 60 dagen per reis.
Tussen het verstrekken van je visum en het einde van je 2e reis mag maximaal 6 maanden zitten. Betekent ongeveer de volgende ruimte als je kort na het verkrijgen van je visum in Vientiane de grens naar Thailand oversteekt: 60 dagen Thailand, 60 dagen in buurlanden en weer 60 dagen in Thailand.
De tarieven in Vientiane liggen wel anders dan in Nederland. Je moet cash in Thaise baht betalen.

Zie hier de link naar de Consular Section van de Thaise Ambassade in Vientiane.
http://vientiane.thaiembassy.org/vienti ... lar_check/

Een goede reis,

Bert
Ik zit nu in een hostel in Siem Reap, Cambodja. Ik ben vanuit China, Vietnam in gereden daarna via het noorden van Laos naar Vientiane gegaan. Vervolgens via friendship bridge nr1 naar het noorden van Thailand en via weg nr 2 en wat lokale weggetjes naar de O'smach grensovergang gereden. Laos is fantastisch dus neem daar de tijd voor, ook om wat uit te rusten en te genieten. In Noord-oost Thailand is het best druk op de weg (zeker de 2) maar niet onveilig. Ik heb gewoon een 15-dagen visum gekregen bij de grens en ga straks ook weer de grens over naar Thailand (bangkok) met een 15 dagen visum.
Zou als ik jou was het visum gewoon in Vientiane regelen. Ik had het niet nodig.
IJnte1 schreef:Ik zit nu in een hostel in Siem Reap, Cambodja. Ik ben vanuit China, Vietnam in gereden daarna via het noorden van Laos naar Vientiane gegaan. Vervolgens via friendship bridge nr1 naar het noorden van Thailand en via weg nr 2 en wat lokale weggetjes naar de O'smach grensovergang gereden. Laos is fantastisch dus neem daar de tijd voor, ook om wat uit te rusten en te genieten. In Noord-oost Thailand is het best druk op de weg (zeker de 2) maar niet onveilig. Ik heb gewoon een 15-dagen visum gekregen bij de grens en ga straks ook weer de grens over naar Thailand (bangkok) met een 15 dagen visum.
Zou als ik jou was het visum gewoon in Vientiane regelen. Ik had het niet nodig.
Je hoeft niet over hoofdweg 2 te fietsen, want er zijn in Thailand voldoende leuke, kleine weggetjes. Kost wat meer tijd, maar je krijgt er veel extra's voor terug.
Heb je helemaal gelijk in. Was vooral een keuze gebaseerd op tijd. Er zijn genoeg leuke andere wegen.
hoi Fransje,

Zoals Bert al aangaf zijn de visumvoorwaarden overal gelijk. Maar zoals het in Thailand wel vaker gebeurt , is de naleving van de regels niet altijd gelijk. In Vientiane kan je alleen een single entry tourist visum krijgen. Inderdaad 60 dagen geldig maar je kan het ook nog bij elk immigratieburo in thailand met 30 dagen verlengen in ruil voor 1,900 baht.
Als je echter een multiple entry visum nodig hebt , dan moet je doorfietsen naar Savannaket in het zuiden van Laos. Bij het thais consulaat al daar ,geven ze deze nog wel uit.

Voor wat betret leuke rustige badplaatsjes zal ik je er een paar noemen :

Bang Saphan/ Ban Krut in Prachuap Khiri Khan provincie
Then noord oosten en ten oosten van Chumpon heb je rustige strandjes
Khanom in Nakhon Si thammarant provincie
Bovengenoemde plaatsjes liggen allemaal aan de oostkust

In de buurt van Krabi zijn behalve een paar drukke stranden ook rustige stranden
Ko Yum , iets ten zuiden van Krabi is een heerlijk rustig eilandje. Je fiets kan op de longtail boot mee. Beide plaatsen liggen aan de westkust

Dit zijn maar een paar voorbeelden.

Arno
Hoi Fransje,

Rustig badplaatsje zonder Bratwurst, broodje kroket, gogo-girls of -boys?
Als je vanuit Cambodja terug komt in Thailand, zet dan vanuit de leuke stad Chantaburi koers naar de kust. Ten zuidwesten van Chantaburi is bij Khlong Khut (spreek uit als Khoet) het strand Chao Lao Beach. Komen nauwelijks westerlingen. Er zijn wel veel ressortjes met bungalows. Geniet in alle rust van het Thaise leven aan het strand en dat is vooral seafood eten. Ineens duiken er drie dubbeldeksbussen vol met schoolkinderen op. Die krijgen allemaal een binnenband van een auto om mee de zee in te gaan.