Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverslag Hart van Engeland route - Forum Wereldfietser

Reisverslag Hart van Engeland route

In de zomer van 2013 fietsten we de 'Hart van Engeland' route. Dit is zonder meer een van de mooiste tochten die we gemaakt hebben. Niet alleen hielp het weer daaraan mee, maar ook de landschappen, steden en bezienswaardigheden. Dwars door Londen. Steile hellingen aan de westkust. Prehistorische plekken met stenen cirkels en 'burial chambers' en natuurlijk de Tarr Steps. Maar ook mooie dorpjes en uitgestrekte landschappen.
Er wordt wel eens gezegd dat het gevaarlijk fietsen in Engeland is. Deze route laat zien dat het ook anders kan. Veel jaagpaden, oude spoorlijnen en Sustrans routes. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Al met al is de route zonder meer een aanrader.
Nieuwsgierig geworden?
Je kunt ons reisverslag hier lezen. En om een indruk te geven hieronder de tocht in vijf foto's.

Afbeelding
Langs de Avon

Afbeelding
Over de Tarr Steps

Afbeelding
Klimmen

Afbeelding
Rustige wegen

Afbeelding
Stenen cirkel (met heks) op Lands End
Dat is goed nieuws (fietsvriendelijke route), naast Skandinavie lijkt Engeland ons ook een keer een mooie bestemming. leuke foto's, kom meteen in de stemming, alleen die 30%, pff, dat wordt lopen of heeeeel voorzichtig naar benee ivm de honden27,5kilo-kar15kilo.
Hierna kiezen we voor een andere route dan in het boekje staat beschreven. Dit voorjaar is er een nieuwe fietsroute over een oud spoor aangelegd. En het leuke is dat er twee tunnels in zitten. Met zijn 1670 meter is hier de langste fietstunnel van Europa. Al 100 meter van te voren voel je de temperatuur zakken. In de tunnel is het zeker 20 graden kouder en onderweg is er vioolmuziek en een lichtshow. Tunnels zijn cool!
Dan is de tunnel du Bois Clair (bij Mâcon) met 1600 m niet meer de langste fietstunnel van Europa :wink:
Afbeelding

Aan de grafiek van de afgelegde kilometers te zien, hebben jullie ook een stuk achteruit gefietst. Naar mijn idee mag dit toch echt als afgelegd meerekenen. :lol:

Peter
Peter schreef: ook een stuk achteruit gefietst.
We dachten dat achteruit de heuvel op gemakkelijker zou zijn. Is net als naar beneden fietsen. Maar het werkte niet :wink:

Nee, dat is een quirk in Excel. De kilometers lopen echt vooruit. Ze komen uit de tabel erboven.
Leuk. Staat hoog bij mij op het lijstje (Al duurt het nog wel even voordat de andere plannen gedaan zijn :D )
Ik heb genoten van dit inspirerende verslag. Zo de planning nu voor mij is: over vier jaar ook!
Hartstikke leuk verslag, en wat een wéértje! Een maandje later zag het er echt wel anders uit, meer naar het noorden.