Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ketting slijtagemeter - Forum Wereldfietser

ketting slijtagemeter

Hallo,

ik heb een ketting slijtage meter. Er staat op 0,75 en 1.0. weet iemand wat dit betekend?

Mario
supermario schreef:Hallo,

ik heb een ketting slijtage meter. Er staat op 0,75 en 1.0. weet iemand wat dit betekend?

Mario
Volgens mij is 0,75 voor aluminium bladen en 1,0 voor staal.

Frank
Volgens mij staat het voor de mate van uitrekking in mm van de ketting = slijtage. 0,75= beginnende slijtage. 1,0 = veel slijtage.
frank bueters schreef:Volgens mij is 0,75 voor aluminium bladen en 1,0 voor staal.
Klopt
LHTJoost schreef:Volgens mij staat het voor de mate van uitrekking in mm van de ketting = slijtage. 0,75= beginnende slijtage. 1,0 = veel slijtage.

zo heb ik het ook geleerd
Met de tool wordt de ketting gemeten, en het zegt niets over de bladen, het heeft dus niets met kettingbladen te maken.

En dit is corect qua slijtageindicatie: 0,75= beginnende slijtage. 1,0 = veel slijtage.

ps. RTFM ;)
fietsert schreef:Met de tool wordt de ketting gemeten, en het zegt niets over de bladen, het heeft dus niets met kettingbladen te maken.

En dit is corect qua slijtageindicatie: 0,75= beginnende slijtage. 1,0 = veel slijtage.

ps. RTFM ;)
Misschien heb jij een andere FM, maar de FM die hier voor mijn neus ligt zegt ketting vervangen bij 0,75 als je een alu blad hebt, en bij 1,0 als je een stalen blad hebt.
Het een is niet in tegenspraak met het ander, de norm voor slijtage bij alu is 0,75, bij staal iets meer. Natuurlijk mag je ook de 0,75 kant in je ketting met stalen blad steken. Echter wanneer die er helemaal doorheen gaat weer je nog niet veel, pas bij 1,0 is die versleten.

Frank
Als je bij 0.75 de ketting vervangt hoef je meestal niet de tandwielen te vervangen. Als hij er bij 1.0 makkelijk op gaat moet je beide vervangen.