Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door een deel van europa - Forum Wereldfietser

fietsen door een deel van europa

hallo allemaal
ten eerste een vraagje mensen die er opuit trekken en hun huis gedag zeggen,en alles op zeggen waar leven die dan van onderweg op de fiets.zit te denken aan eten slaap plaatsen en je al gehele onderhoud,ik heb ook al een tijdje een grote wens wand ik denk als ik ouder wor dan doe je het niet meer en ik wil zoiezo niet alleen fietsen en ik wil er een tijdje voor uittrekken hier een klein voorbeeld hoe ik dan ongeveer wil rijden:
nederland-berlijn-warschau-krakau-slowakije-boedapest-graz.....oostenrijk knitterfeld-tirol-kufstein-holzkirchen-munchen-augsburg-ulm-stuttgart ezv
maar ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken ik heb geen baan maar een uitkering nou daar kan ik het niet van doen,dan heb je veel te weinig geld voor lijkt mijn.en meschien red mijn fiets dit ook wel niet of wel het is een rih fiets dus mijn vraag aan juli hoe moet ik dit aanpakken
gr marcel
Beste Marcel,
Ik denk dat het grote toverwoord "sparen" is , zo doen denk ik de meeste het ...
je leeft van een uitkering zeg je, hoeveel dat die bedraagt weet ik niet maar je kan altijd sparen hoe laag die uitkering ook is, dus....
Hallo Marcel,
Als het een uitkering is die niet doorgaat als je op reis gaat moet je inderdaad sparen.
Maar als ik jou was zou ik eerst eens voor een vakantie gaan. Met elke uitkering mag je een tijdje per jaar op vakantie. Na zo'n eerste paar weken heb je een goede indruk van wat mogelijk is. Er zijn best meer mensen die met weinig geld heel mooie reizen maken.
Op de Fietsvakantiewiki, op deze website dus, vindt je best veel informatie over hoe je met weinig kosten op reis kunt.
Leesvooral dit: http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Hou het begin bescheiden dan zijn de vereisten niet al te hoog en hoeft het weinig te kosten. Het eerste deel van de route die je noemt is niet heel bergachtig, dus dat zou nog best kunnen met een eenvoudige fiets. Wat is het voor een RIH? Heb je een foto?
Leon
dit is me fiets leon
http://www.mijnalbum.nl/Album=IUCJRPIC
gr marcel
marcel22 schreef:dit is me fiets leon
Hoi Marcel,
Het is niet de ideale fiets, maar gezien je lengte zul je niet heel zwaar zijn en dan kun je de route die je van plan bent hier echt wel op fietsen. Hij ziet er in ieder geval heel nieuw uit. Dat is altijd een voordeel. Genoeg versnellingen. De remmen zijn geschikt genoeg.
Leon
maar ik weet me god niet waar ik beginen moet om de reis te maken,en die ik zeker niet in een maandje wil rijden.en dan al vooral niet alleen ik heb wel veel spullen om er zo op uit te gaan,maar wil een weg aanwijzing bij me hebben gps wand op kaart fietsen kan ik niet zo goed maar meschien zijn er ook wel routes van punt naar punt
gr
Al je echt zo weinig weet - met weinig kennis begint iedereen - dan zul je eenvoudiger moeten beginnen.
Niet in een bepaalde volgorde:
* Ga eens naar een Wereldfietser-activiteit. (wel jammer dat het nu najaar is)
* Kom naar de Fiets- en Wandelbeurs. (google dit even)
* Ga eens naar een beginners- of evt. jongerenweekend (als die weer komen)
* Fiets eerst eens in Nederland en Vlaanderen. Dat kan via knooppunten. Dat zal toch wel lukken?
* Begin met een weekendje met één overnachting. Dat kost echt weinig. Eten moet je toch dus alleen de kosten van de camping en die kosten kun je van tevoren opzoeken.
* Doe een cursus gps voor beginners of kaartlezen. (ik weet ook niet waar, misschien wel bij een fiets- of wandelclub bij jou in de buurt?)
* Misschien wel de beste: Doe mee met een beginnersfietsreparatiecursus van de wereldfietser. (dat is tevens kamperen én kennismaking met gelijkgestemden!) http://www.wereldfietser.nl/activiteit/ ... atiecursus

Een reisgenoot zoeken voor je grote plan is volgens mij iets wat daarna komt.
Leon
marcel22 schreef:hallo allemaal
ten eerste een vraagje mensen die er opuit trekken en hun huis gedag zeggen,en alles op zeggen waar leven die dan van onderweg op de fiets.zit te denken aan eten slaap plaatsen en je al gehele onderhoud,ik heb ook al een tijdje een grote wens wand ik denk als ik ouder wor dan doe je het niet meer en ik wil zoiezo niet alleen fietsen en ik wil er een tijdje voor uittrekken hier een klein voorbeeld hoe ik dan ongeveer wil rijden:
nederland-berlijn-warschau-krakau-slowakije-boedapest-graz.....oostenrijk knitterfeld-tirol-kufstein-holzkirchen-munchen-augsburg-ulm-stuttgart ezv
maar ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken ik heb geen baan maar een uitkering nou daar kan ik het niet van doen,dan heb je veel te weinig geld voor lijkt mijn.en meschien red mijn fiets dit ook wel niet of wel het is een rih fiets dus mijn vraag aan juli hoe moet ik dit aanpakken
gr marcel
Marcel, Hoewel ik ten eerste jouw situatie niet ken en ten tweede jouw inspanningen zeer begrijp om via een relatief lange fietstocht een betere invulling aan je leven te geven toch het volgende:
Als je een uitkering hebt kun je al fietsend veel terugdoen voor de 'samenleving' die die uitkering betaalt. Ikzelf (overigens zonder uitkering) heb jarenlang een stukje van mijn vrije tijd besteed aan fietsten met eenzamen en bv hulpbehoevenden. Dat laatste op de zogenaamde dubbelfiets. Het plezier dat je en je medefietser daar aan beleeft weegt zwaar op tegen met je uitkering de samenleving letterlijk de rug toe te keren. Ga naar het eerste de beste verzorgingshuis en ze ontvangen je met open armen. Enne...ik bedoel dit dus niet cynisch maar oprecht en opbouwend. Robw
leon die dingen heb ik al een paar x gedaan mee gefiets met de wereldfietser
gr
Gaat het om de routes?
De landen die je noemt wemelen van de routes. Zonder bondjes, met kleine bordjes, met grotere bordjes, met knooppunten in diverse systemen, met boekjes, beschikbaar op GPS en niet beschikbaar op GPS.
Enigszins kaartlezen zul je toch wel moeten, zelfs als je gebruik maakt van GPS.
Leon