Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fiets- en/of reisverzekering? - Forum Wereldfietser

Welke fiets- en/of reisverzekering?

Naar aanleiding van het topic over de gekreukelde fiets die uit een Transavia vliegtuig is gekomen.... en een zeer recente fietsendiefstal in Georgie...

Vraag ik mij af, welke verzekering hebben jullie, anno 2013, voor dit soort ellende?

groet, Yvon
Vergeet ook niet een rechtsbijstandsverzekering, zeker in gevallen zoals die gemangelde fiets erg handig. En soms is het voordelig om meerdere (al) je verzekeringen bij één maatschappij onder te brengen. Vanwege premiekorting, maar ook omdat het voordeel kan opleveren bij schadeclaims. Zo zal, wederom in het voorbeeld van die gemangelde fiets, de rechtsbijstandsverzekering eerder geneigd kunnen zijn voor je in de bres te springen als zij zelf opdraaien voor de schade via de reisverzekering.
Hallo Yvon,

In sommige gevallen is een aparte fietsverzekering erg aantrekkelijk. Zo weet ik dat Enra fietsverzekeringen alleen uitkeert aan de dealer terwijl Unigarant fietsverzekeringen uitkeert aan de verzekerde zelf. Erg handig als je fiets gestolen wordt tijdens een tocht en je moet bijvoorbeeld een nieuwe aanschaffen in Tailand.

Ook keert een aparte fietsverzekering vaak, na 5 jaar nog de nieuw waarde uit. Bij reisverzekeringen is dit vaak niet het geval.

Zeker punten die aandacht verdienen

Groeten Paul