Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klassiek en modern - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Klassiek en modern

Wim schreef:Marten mag onzin niet meer bij de naam noemen.
Dat mag hij natuurlijk altijd nog steeds of is hij verbannen door de HH moderators?

We hebben vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staan dus ... 8)
@ Wim,

klopt wat je zegt ook zijn er forum leden die niet tegen een recht-toer recht-aan mening kunnen. :(

En dat was juist wat ik zo waardeer aan Marten.

Henk

kunst en fietswerk
Wim,
Het is een prachtige fiets en ik zie niet in wat hier commercieel aan is.
Robertjan
Om de dingen even helder te stellen.

Marten is niet verbannen. Hij is hier meer dan welkom.
Het is zijn eigen keus geweest naar aanleiding van een verzoek van de moderator.

Net als de rest hoop ik ook dat hij weer terugkomt. Want we missen nu een wandelende encyclopedie van het fietsen :wink:
Robertjan schreef:Wim,
Het is een prachtige fiets en ik zie niet in wat hier commercieel aan is.
Robertjan
Nu het één keer gebeurt wil ik het nog geen plugging (http://nl.wikipedia.org/wiki/Plugger) nomen, maar ik ken een groepje mensen dat bv op facebook het woord fiets nergens kan noemen zonder er het woord {merk} voor te zetten.
Dan krijg je teksten als "We hebben een prachtige vakantie gehad dankzij onze {merk}fietsen. Op de foto zie je liesje op haar prachtige {merk}fiets. Op de laaste dag werken onze {merk}fietsen helaas gestolen."
Gelukkig kun je facebookupdates uitzetten.
Leon
1. Wat ontzettend jammer dat Marten hier niet meer post. Zijn uitgebreide kennis en ongezouten mening werd in ieder geval door mij gewaardeerd.

2. Het op een site signaleren van een mooie fiets en dat hier melden is geen reclame. Ook niet als er op een site 10 verschillende mooie fietsen worden gespot en dat wordt gemeld. Wel als dezelfde fiets tien keer wordt gemeld, maar dat is hier niet aan de hand.

3. Zoals op ieder forum blijkt het ook hier nauwelijks mogelijk om elkaar aan te spreken. Menignsverschillen, discussie, en dat alles zonder ruzie, blijkt via fora een moeizaam gebeuren. Jammer dat we daardoor de mensen met uitgebreide kennis, afwijkende en uitgesproken meningen kwijt dreigen te raken.

Waarom kunnen mensen toch niet met elkaar afspreken dat je het niet altijd eens bent, en zonder ruzie met elkaar van mening verschillen? Waarom mag onzin geen onzin meer heten?

Moderator, als je een betere plek bedenkt voor deze posting, dan graag verplaatsen. Het lijkt me wel zinvol om deze discussie te voeren, nu blijkt dat we kennis uit her forum kwijtraken. Dat moeten we toch met z'n allen niet willen?
Kom op Marten, gewoon terugkomen, je laat je toch niet kisten door een moderator die zichzelf over de toeren werkt? Bedenk maar zo dat zelfs een moderator een fietsliefhebber is, dus uiteindelijk als puntje bij paaltje komt allemaal gelijkgestemden hier!
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 58&start=0 was het afhaak draadje voor wie er niet bekend mee is. Ik vond de off topic opmerking wel gepast en in stijl van Marten, maar ik ga niet over modereren over augurken, ik bedoel augurken over modereren. Toch een mooi woord augurken. Marten zal meer tijd hebben om mooie fietsen te creeren. Daar kunnen we hem ook om eren, dat is geen commercie.
Mooie fiets. Hij zou zo in mijn winkel passen. Alleen een levertijd van zes maanden is wel heel erg lang. Twee maanden willen klanten nog wel wachten op een fiets, maar zes...
Een maatframe van Snel was vaak al moeilijk te 'verkopen' omdat het 10 weken duurt. Gelukkig voor Marten zijn er nog genoeg geduldige mensen :lol:

Ik kan mij voorstellen dat Marten niet meer op het forum zit. Als je een levertijd hebt van zes maanden, dan heb je het gewoon erg druk en ligt je prioriteit bij je zaak.

Dat Marten niet meer op het forum zit was mij als niet frequente bezoeker niet opgevallen. Ach, er is ondertussen al zo veel behandeld dat het vaak een herhaling van zetten was. En er zijn genoeg mensen die nieuwelingen op ander lijntjes wijzen.

Iedereen die Marten kent, die kan zijn minder leuke cynische opmerkingen relativeren, maar op een forum dien je je sociaal te gedragen en voorzichtig te zijn met je woordkeuze. En als je zo nodig moet zeuren, stuur dan een pb-tje. Laat ook minder ervaren fietsers in hun waarde.

Moderatoren afzeiken vind ik al helemaal niet gepast, want het zijn vrijwilligers die dat voor niets doen.
Hulde voor alle vrijwilligers en bestuursleden. Ik heb gehoord hoe de laatste ledenvergadering is verlopen. Tjonge, het valt mij nog mee dat er vrijwilligers zijn. Hoe zou het komen dat wij nooit meer iets van onze oud-voorzitters horen denk je?

Dus jongens en meiden, wees wat liever voor de moderatoren. (En ja, zij hebben wij ook wel eens terecht gewezen hoor)
Eric Schuijt schreef:Als je een levertijd hebt van zes maanden, dan heb je het gewoon erg druk en ligt je prioriteit bij je zaak.
Ik heb inderdaad wel eens gedacht "Hé joh, heb jij niks anders te doen?". :wink:

Ik heb van insiders gehoord dat de reden dat Marten - helaas helaas, please please, come back - is gestopt niet lag in het ene akkefietje met dhr. P.V. en een van de moderatoren maar dat dat slechts de spreekwoordelijke druppel is geweest.

Dat hij er nu niet is vind ik wel erg jammer. Hij kan als geen ander met een paar woorden ongewisheden de wereld uit helpen.

Leon
Leon schreef:Ik heb inderdaad wel eens gedacht "Hé joh, heb jij niks anders te doen?". :wink:
Hij staat toch maar slechts op de derde plaats van de "veelposters" 8)
Eric Schuijt schreef: Moderatoren afzeiken vind ik al helemaal niet gepast, want het zijn vrijwilligers die dat voor niets doen.
Hulde voor alle vrijwilligers en bestuursleden. Ik heb gehoord hoe de laatste ledenvergadering is verlopen. Tjonge, het valt mij nog mee dat er vrijwilligers zijn. Hoe zou het komen dat wij nooit meer iets van onze oud-voorzitters horen denk je?

Dus jongens en meiden, wees wat liever voor de moderatoren. (En ja, zij hebben mij ook wel eens terecht gewezen hoor)
:D 8)
Leon schreef:Ik heb van insiders gehoord dat de reden dat Marten - helaas helaas, please please, come back - is gestopt niet lag in het ene akkefietje met dhr. P.V. en een van de moderatoren maar dat dat slechts de spreekwoordelijke druppel is geweest.

Dat hij er nu niet is vind ik wel erg jammer. Hij kan als geen ander met een paar woorden ongewisheden de wereld uit helpen.

Leon
Ik ken Marten en heb glimlachend zijn opmerking gelezen. Ik heb n.a.v. die opmerking niet gereageerd. Fiets nu met veel plezier op de nieuwe Wellgo platformpedalen, specificatie Santos Travelmaster.

Piet.
PietV schreef:Ik ken Marten en heb glimlachend zijn opmerking gelezen. Ik heb n.a.v. die opmerking niet gereageerd. Fiets nu met veel plezier op de nieuwe Wellgo platformpedalen, specificatie Santos Travelmaster.
Dat is mooi. Kraakt je fiets nog steeds? Weet je inmiddels waar het gekraak aan lag?
Leon
Eric Schuijt schreef: Iedereen die Marten kent, die kan zijn minder leuke cynische opmerkingen relativeren, maar op een forum dien je je sociaal te gedragen en voorzichtig te zijn met je woordkeuze. En als je zo nodig moet zeuren, stuur dan een pb-tje. Laat ook minder ervaren fietsers in hun waarde.
En anderen moeten leren dat je beter niet op een forum kan komen als men bijzonder lange tenen heeft. En daar zit volgens mij (op dit forum) minstens zo'n groot probleem dan in de niet sociale reacties van anderen. Maar terwijl men wel aangesproken wordt voor het 'grof zijn' vinden velen dat mensen blijkbaar het recht hebben om zich (door eender wat) beledigd of gekrenkt te voelen en dat deze mensen beschermd moeten worden door moderatoren.

Renaat
Typisch gevalletje generatiekloof: ouderen die geen enkel benul hebben van (lack of) internet etiquette en overal om gaan zeuren (voor alle duidelijkheid daar bedoel ik m-gineering dus niet mee). Sinds zijn afwezigheid heeft dit forum voor mij vrijwel al haar waarde verloren omdat ik met name in technische zaken geïnteresseerd ben en hij één van de weinigen was met echt nuttige bijdragen wat dat betreft.

Ga toch fietsen :D
Omdat het onderwerp niet meer over fietstechniek ging, heb ik het maar verplaatst naar Kletspraat. Lijkt me in dit specifieke geval handiger dan het te splitsen. :wink:
Kan Marten helaas momenteel niet bellen.
Leon schreef:
PietV schreef:Ik ken Marten en heb glimlachend zijn opmerking gelezen. Ik heb n.a.v. die opmerking niet gereageerd. Fiets nu met veel plezier op de nieuwe Wellgo platformpedalen, specificatie Santos Travelmaster.
Dat is mooi. Kraakt je fiets nog steeds? Weet je inmiddels waar het gekraak aan lag?
Leon
Dat de tik in de fiets van het rechterpedaal kwam was snel gevonden. De Avaghon S28 rijdt nu weer als nieuw.

Piet.
PietV schreef:
Leon schreef:
PietV schreef:Ik ken Marten en heb glimlachend zijn opmerking gelezen. Ik heb n.a.v. die opmerking niet gereageerd. Fiets nu met veel plezier op de nieuwe Wellgo platformpedalen, specificatie Santos Travelmaster.
Dat is mooi. Kraakt je fiets nog steeds? Weet je inmiddels waar het gekraak aan lag?
Dat de tik in de fiets van het rechterpedaal kwam was snel gevonden. De Avaghon S28 rijdt nu weer als nieuw.
Gelukkig dat er niets gebroken was dan!
Leon