Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ANWB gaat stoppen met fietskaarten maken - Forum Wereldfietser

ANWB gaat stoppen met fietskaarten maken

De fietskaarten van de ANWB (1:100.000) behoren toch tot de mooiste die er in de wereld te krijgen zijn. Volgens dit bericht zijn ze binnenkort geschiedenis: http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht ... fte/99211/
eindgebruiker schreef:Volgens dit bericht zijn ze binnenkort geschiedenis: ...
Ja vind je het gek met al die "gratis" apps 8)
Ik kom ook nooit meer in de bibliotheek om maar wat te noemen :wink:
Dit betekent dat Op Pad gered is. Fietsactief mogelijk extern onderbrengen houdt in dat de ANWB er vanaf wil.
Vraag me af hoe het dan met Verkeerskunde zit, maar wellicht valt die niet onder de uitgeverij. Zij zijn immers gevestigd bij Algemeen Leden Belang.

Qua kaartmateriaal is dat niet fijn. Wellicht binnenkort, indien mogelijk, eens kijken naar de alternatieven en mogelijkheden (belangenbehartiging, Europafietsers).
Meestal gebruik ik deze als papieren kaart:
http://webwinkel.falk.nl/nl/fietskaarten/g7/
schaal 1:50.000 geeft wat meer detail dan de fietsatlas 1:100.000 ANWB.

verder in digitale vorm is de fietsrouteplanner van de fietsersbond wel handig en onderweg de OSM kaart op de gps.
Robertjan schreef:Wellicht binnenkort, indien mogelijk, eens kijken naar de alternatieven en mogelijkheden (belangenbehartiging, Europafietsers).
Mochten er vrijwilligers nodig zijn om de kwaliteit van kaarten te beoordelen dan meld ik me aan. Kwaliteit is vooral in de vorm van recentheid en waarheidsgetrouwheid een van de zwakste punten van papieren en online- kaarten, vooral op fietsdetailniveau.
Leon
Is Openstreetmap dan niets voor je. Zelf geen ervaring maar volgens mij kan je daar je ei wel kwijt.
multiwgb schreef:Is Openstreetmap dan niets voor je. Zelf geen ervaring maar volgens mij kan je daar je ei wel kwijt.
Ik schreef niet dat ik iets zocht.
Robertjan schreef:Vraag me af hoe het dan met Verkeerskunde zit, maar wellicht valt die niet onder de uitgeverij. Zij zijn immers gevestigd bij Algemeen Leden Belang.
Deze afslanking betreft alleen het onderdeel ANWB-Media.