Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gear Tie allesbinders - Forum Wereldfietser

Gear Tie allesbinders

Het Amerikaanse bedrijf Nite Ize maakt handige dingetjes voor outdoor liefhebbers. Voor onze reis door IJsland kregen we van de Nederlandse importeur een paar Gear Tie bindertjes mee om te testen.

De Gear Tie is een ijzerdraadje met een rubberen omhulsel die je eindeloos kan hergebruiken voor ontelbaar veel toepassingen.

Ik zal de uitkomst van de test alvast verklappen: wij gaan nooit meer op fietsvakantie zonder deze handige allesbinders!

Lees het testverslag hier: http://www.sintchristophorus.nl/gear-tie-allesbinders/

Afbeelding

Afbeelding
...een zeer bruikbare tool!
Handig! 8) Die ga ik bestellen.
Goed idee. Ik heb dit spul:
Afbeelding
Ik zal eens kijken of je de eindkapjes ook los kunt krijgen.
Je hebt dit ook in kleuren als bruin en blauw. Het kan goed tegen electriciteit. :D
Leon schreef:Goed idee. Ik heb dit spul:
Been there, done that, werkt niet. Maar als je werkelijk über zuinig wil zijn, ga je gang.
...had ik dat maar geweten op IJsland, dan had ik bij het doorwaden van rivieren mijn schoenen niet aan die handige lusjes aan mijn stuur opgehangen :P

Geef mij maar een bagagespin.
Christophorus schreef:
Leon schreef:Goed idee. Ik heb dit spul:
Been there, done that, werkt niet. Maar als je werkelijk über zuinig wil zijn, ga je gang.
Maar wat is dan het verschil met die leukgekleurde dingen?
Afgelopen vakantie hebben wij er een paar mee genomen. Twee korte en twee lange.
Handig voor:
Zakje met etenswaren dichthouden,
bretels van fietsbroek samenbinden, zodat mijn tepels niet geschuurd worden :lol:
Zware kleding aan de waslijn hangen
Kabeltjes op de fiets even samenbinden
Vuilniszak in de boom hangen
Nu functioneert er een in de auto voor mijn handsfree apparaat

Aanvullend op stroomdraad van Leon: plastic is geribbeld = beter grip, uiteinden hebben dopjes, goed ter bescherming, en ze zijn niet duur.

Natuurlijk kun je ook andere bandjes, draadjes e.d. Gebruiken, maar voordeel is dat ze veelzijdig zijn.
Ze zijn vast onderdeel van onze uitrusting geworden.
Leon schreef:Goed idee. Ik heb dit spul:
Afbeelding
Ik zal eens kijken of je de eindkapjes ook los kunt krijgen.
Je hebt dit ook in kleuren als bruin en blauw. Het kan goed tegen electriciteit. :D
Prima tip. Ga ik meenemen.
Kunststof om ijzerdraad is glad, heeft geen grip en kan de lak beschadigen. Stroomdraad ontleent zijn grip enkel aan de stugheid van het ijzer, maar kan toch losgaan onder spanning. Gear Ties zijn flexibeler, hebben meer grip en trekken zichzelf strak in het zachte omhulsel als er kracht op staat.
Christophorus schreef:
Leon schreef:Goed idee. Ik heb dit spul:
Been there, done that, werkt niet. Maar als je werkelijk über zuinig wil zijn, ga je gang.
Het is nog veel erger! Die draad op de foto heb ik nog nooit mee op vakantie gehad. Je zou dus wel gelijk kunnen hebben dat mijn draad niet werkt.
Leon
Probeer het maar eens uit en vertel ons dan wat je er allemaal wel en niet mee kan. Koop ter vergelijk ook maar een paar Gear Ties. Of wil je er een paar lenen?
Christophorus schreef:Probeer het maar eens uit en vertel ons dan wat je er allemaal wel en niet mee kan. Koop ter vergelijk ook maar een paar Gear Ties. Of wil je er een paar lenen?
De koperdraad wacht al jaren op een toepassing, dus het zou wat lang kunnen duren voordat ik een Gear Tie uit de blister zou moeten halen omdat ik heb ergens voor nodig heb.

Wat ik wel veel gebruik zijn postelastieken. Die gaan helaas maar kort mee, maar hebben als voordeel dat ze de verbinding per definitie op spanning houden wat rammelen tegengaat. Meestal verbruik ik een stuk of 10 elastieken per vakantie waarvan ik er ook een paar kwijtraak, maar dat is met zo'n elastiek niet zo erg.

Dus wel gezocht: gifgroen/gele/roze/paarse postelastieken die UV-bestendig zijn.

Leon
nvt
Leon schreef:Dus wel gezocht: gifgroen/gele/roze/paarse postelastieken die UV-bestendig zijn.
Afbeelding

Zo iets? Zie hier.

Alleen dat UV-bestendig is wellicht teveel gevraagd.

En voor de liefhebber. Dit hebben ze ook. :D

Afbeelding

Peter
Peter M schreef:Zo iets? Zie hier.
Ha! Leuk, bedankt. 12 euro verzendkosten voor 6 euro aan elastiekjes is me wel wat veel, dus ik ga eens zoeken in NL. Ze bestaan dus wel :D
Leon
Leon schreef:Ha! Leuk, bedankt. 12 euro verzendkosten voor 6 euro aan elastiekjes is me wel wat veel, dus ik ga eens zoeken in NL.
Als dit topic eerder was gestart door Michiel, had ik ze eind september mee kunnen nemen uit Berlijn. Ik heb nu alleen maar in stomme verbazing er naar staan kijken. :lol: :(

Peter
Ik weet van koperdraad/stroomdraad. Dat de kans op breken, op de plek waar het vaak gebogen word groot is.
Is dat met die gear tie, nie het geval ? ;-)
Ik heb een hele avond op de bank voor de TV met een Gear Tie zitten pielen. Enkele honderden keren heen en weer buigen deed hem niet breken. Ik kreeg er lamme polsen van.
Die worden al jaren verkocht bij Bever

Mario