Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Knik in achterspatbord Santos - Forum Wereldfietser

Knik in achterspatbord Santos

In het achterspatbord van mijn nieuwe Santos travelmaster 26 inch wiel maat zit een knik in het spatbord ongeveer 20 cm. boven de onderzijde achterkant.
Ik heb geprobeerd de knik er uit te halen door wat meer ruimte te geven maar de steunen zijn dan veel te kort en het spatbord springt in zijn vorm maar zit dan ook een cm. of 6 van de band af.
Ik ben terug geweest en ik vertelde dat naar mijn idee er een 28 inch spatbord opzit en deze onder spanning naar 26 inch. is gebracht.
De fietsenmaker vertelde mij dat er geen spatborden zijn in die breedte voor 28 inch. wielen.
Is dit een fabel?
Toen ik de fiets bestelde kon ik wel kiezen tussen 26 en 28 inch wielen.
Je bedoelt denk ik of er spatborden zijn voor 26 inch wielen???
Die zijn er dacht ik wel.

http://www.rose.nl/artikel/xtreme-spatb ... /aid:50843

Op deze site vind je ook 28 inch spatborden
saagstree schreef:Ik ben terug geweest en ik vertelde dat naar mijn idee er een 28 inch spatbord opzit en deze onder spanning naar 26 inch. is gebracht.
Als dat zo is dan zou dat wel een heel brak idee zijn van degene die de fiets in elkaar geknutseld heeft en heb je zeker nog garantie. Anderzijds heb ik geen idee of het überhaupt zou lukken, ik heb spatborden bij mijn eigen fietsen ook wel op heel veel andere manieren fout gemonteerd :oops:
Heb je foto's?
Leon
Ik heb ook een 26" Travelmaster. Nu een jaartje oud. Bij mijn geen gekke knikken hoor, het past gewoon en zit een centimetertje van het loopvlak af. Matzwarte SKS-spatborden zijn het.
Spatborden en knikken.....niet lang over nadenken. Kan nooit goed zijn. Of verkeerd gemonteerd of verkeerd onderdeel. Even terug gaan naar waar je je bike hebt gekocht.
Overigens is het wat verder van de band monteren geen slecht idee ivm vollopen met modder.
Een 28" spatbord zal nevernooitniet op jouw 26" Travelmaster passen, dus dat zal het probleem niet zijn.

Als je exact hetzelfde spatbord er weer op wil hebben, dan moet je die bij Santos laten bestellen, want deze laat Santos zelf matzwart spuiten en zijn niet in de losse verkoop verkrijgbaar.
Marco Meijerink schreef:Spatborden en knikken.....niet lang over nadenken. Kan nooit goed zijn. Of verkeerd gemonteerd of verkeerd onderdeel. Even terug gaan naar waar je je bike hebt gekocht.
Overigens is het wat verder van de band monteren geen slecht idee ivm vollopen met modder.
Wat dat betreft ben ik wel nieuwsgierig hoe-ie het in de sneeuw gaat doen, deze winter... Zal ook wel vollopen.

Van dat matzwart spuiten wist ik niet...!
Ik heb nog garantie de fiets is nu al een week bij de Santos dealer ze wachten op een nieuw spatbord ( deze had ik al 3 weken geleden bij de afspraak laten bestellen ) het valt onder de garantie maar ze vonden het eigenlijk niet nodig.
Het viel volgens hun alleen op als hij op oog hoogte stond, nu wij hebben een camper en daar staat hij dus altijd achter op ja oog hoogte.
In de winter gebruik ik deze fiets niet ik ga dan altijd schaatsen dus van sneeuw tussen het spatbord zal ik geen last hebben.
Ligt het niet aan de stangetjes die het spatbord op z'n plaats houden?
Wanneer er een drager is gemonteerd, zijn de stangetjes langer dan zonder drager.
Met kortere stangetjes zonder drager moet je gaan sjorren aan het spatbord om het passend te maken.
Heb je misschien een foto?