Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Winterbanden vraag - Forum Wereldfietser

Winterbanden vraag

Wie weet hoe breed in werkelijkheid de Continental Top Contact Winter II is?
Ik bedoel speciaal de 50-559 (26x1,9) versie, ik weet niet zeker of die wel zullen passen, en dat weet ik liever van te voren dan als ik ze al gekocht heb. Op dit moment heb ik Marathon XR 47-559 en veel breder zal niet passen, dit komt vooral vanwege de Magura sloffen of klauwen of hoe heten die dingen aan de binnenkant van de voorvork.

alvast bedankt
Jeroen
jeroenh schreef:Wie weet hoe breed in werkelijkheid de Continental Top Contact Winter II is?
Ik bedoel speciaal de 50-559 (26x1,9) versie, ik weet niet zeker of die wel zullen passen, en dat weet ik liever van te voren dan als ik ze al gekocht heb. Op dit moment heb ik Marathon XR 47-559 en veel breder zal niet passen, dit komt vooral vanwege de Magura sloffen of klauwen of hoe heten die dingen aan de binnenkant van de voorvork.
Wat bedoel je met klauwen / sloffen? Bedoel je nokken die sommige magura modellen hebben. Deze zitten aan de kant van de vork en drukken tegen de vork aan als je remt. Je stelt ze af door de moer lost te draaien en de ze tandje verder te zetten.

Op de foto op de site van M-gineering zie je de nokken niet, maar wel de vertanding. Er is ook geen plaat achter de rem zoals nieuwe modellen wel hebben.
Afbeelding

Als dit het systeem is dat je bedoeld dan is de oplossing simpel. Zet de nokken niet naar boven maar naar onder, dan heb je boven meer plaats voor je band.

Sjirk
Wat bedoel je met moer. :wink:
Met moer bedoel ik de bovenste bout. De nok is de moer ;-)
De 50 mm versie is in werkelijkheid 42 mm op een Exal sp 19 velg. Dat is dus relatief smal. Wel is deze band redelijk hoog. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je problemen zult hebben. Mijn vrouwe heeft Magura HS 33 remmen en dat past probleemloos.
Wim
Bedankt voor de antwoorden:
@wim dat is duidelijk, kan ik simpel opmeten of dat past
@sjirk, ik zie inderdaad die nok niet op jouw foto, en bij mij zie je die dus juist wel heel duidelijk, en hij zit enorm in de weg, het is mij niet duidelijk of dit nou dezelfde situatie is of niet
Afbeelding
en
Afbeelding

Ik zie wel iets van vertanding, maar draaien zal niet helpen, dat dikke ding zit gewoon tussen band en vork.

Jeroen
Die nokken inderdaad. Je hebt een smallere vork dan ik dat heb. Jammer want nu staan de nokken in de uiterste stand en dan kun je niet meer spelen met de stand.

Dan blijft inderdaad niet te brede band of andere remklauwen erop. Nieuwe versie remklauw heeft een beugel aan de achterkant. Misschien kan je die ergens tweedehands kopen (let op dat je niet opgelicht wordt).