Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaart van sd kaart naar Basecamp Garmin - Forum Wereldfietser

Kaart van sd kaart naar Basecamp Garmin

Beste Wereldfietsers

Afgelopen week heb ik een Garmin Etrex 30 aangeschaft. Dit apparaat leek mij van grote meerwaarde tijdens fietsvakanties. Vanaf 10 oktober verterk ik voor twee weken naar Andalusie om de ronde van Andalusie te fietsen van de site 'fietseninpspanje.nl'.

Nu blijkt het begrip van basecamp en de garmin nog niet geheel eenvoudig voor mij. Ik heb een SD kaartje van OFM met daarop de kaarten van geheel europa. Deze kaart leek mij gedetailleerd genoeg. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze kaart gemakkelijk in basecamp kan laden zodat ik de route hierop kan tekenen? Ik heb redelijk wat gezocht op internet, maar tot op heden is het niet gelukt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Otto-Jan
Kwestie van het SD kaartje in een cardreader van de computer steken en Basecamp openen. Of je kan een pc versie (OFM_EU2013_W.zip) downloaden van http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Dank voor je reactie.

Als ik mijn sd kaart met adapter in de computer stop verschijnt deze wel in basecamp. Het lukt mij alleen niet om de kaart te openen. Het lukt mij wel om kaarten vanuit basecamp naar de sd kaart te sturen. Ik heb net een andere kaart naar de sd kaart geimproteerd, maar nu is de OFM kaart verdwenen.

Wat doe ik verkeerd?
Geen idee waar het aan ligt. Waar heb je die OSM kaart vandaan?
Je kan eens checken of die kaart wel geopend kan worden in Basecamp mbv Javawa's devicemanager, http://www.javawa.nl/jdm.html en mocht dat niet het geval zijn, kan je hiermee de kaart "zichtbaar maken".

En ja, als je een kaart naar de SD kaart zend kan het zijn dat je de oude kaart wist.
Opnieuw downloaden dan maar.
Ik heb de kaart mij Recreatief fietsen gekocht. Als het goed is is het de zelfde kaart als de downloadbare kaart.

Ik ga er verder mee aand e slag. Dank voor je reactie.
Otto-Jan schreef:Ik heb de kaart mij Recreatief fietsen gekocht. Als het goed is is het de zelfde kaart als de downloadbare kaart.

Ik ga er verder mee aand e slag. Dank voor je reactie.
Die kaart moet je gewoon kunnen openen in Basecamp. Probeer nog maar eens, en anders de pc versie downloaden en installeren. Die heeft als voordeel dat je ook een hoogteprofiel krijgt te zien van de route.
De tovenaar schreef:Die kaart moet je gewoon kunnen openen in Basecamp.
Hij heeft Benelux-Frankrijk-Spanje gekocht. Die moet gewoon te lezen zijn in Basecamp mits je wel wat basis-vaardigheden hebt natuurlijk. Terugsturen is altijd mogelijk als je er niet mee overweg kan of als je denkt dat er iets mis is met het kaartje. Eventueel zetten wij de kaart er opnieuw op als je hem hebt overschreven met iets anders.
Dank voor de reacties. Ik heb de kaart inderdaad overgeschreven. Inmiddels heb ik het pakket opnieuw gedownload en ben ik steeds handiger geworden. Het deel van Spanje waar ik ga fietsen heb ik opnieuw op de kaart geladen inclusief routes.

Kan ik het beste fietsen aan de hand van routes of tracks? Ik ben dus inderdaad nog een leek op GPS gebied.

Groeten,

Otto-Jan
Zéker als beginner op GPSgebied zou ik gebruik maken van tracks. Ik weet niet hoe je je GPS van stroom voorziet, maar routes vragen meer stroom. Daarnaast is er over het algemeen minder ruimte voor uitgebreide routes in je GPS dan voor tracks. Het enige dat je bij tracks hoeft te doen, is er op letten dat je je lijntje volgt. Je krijgt namelijk geen signaal als je van je track afwijkt. En dat is eigenlijk wel zo prettig...