Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transport heen en terug (Land's End/John o' Groats) - Forum Wereldfietser

Transport heen en terug (Land's End/John o' Groats)

Cyclisten,
Ben op zoek naar wijzes om vanuit Belgie naar Land's End af te zakken en terug te keren naar Belgie vanuit John o' Groats.

De boot leek mij het ideale voertuig gezien de fiets mee moet. Helaas ligt de boot van Zeebrugge tot Rosyth al drie tal jaar stil. Is Hull momenteel dan de verste stop in het Noorden? Vervolgens zou ik kunnen treinen/fietsen om helemaal terug uit het noorden te geraken.

En in het zuiden ziet dat er al stuk moeilijker uit. Dat zal dan Dover zijn zeker als meest zuidelijke bestemming? En vervolgens opnieuw treinen/fietsen?

Alvast bedankt,
Ruben
Vanuit het Noorden:
Trein Thurso-Inverness. Rechtstreeks.
Trein Inverness-Newcastle. Rechtstreeks.
Ferry Tyneside (Newcastle)-IJmuiden.

Overnachten in Inverness.

Zuid-Engeland is volgens mij ingewikkelder, maar daar heb ik geen kennis.

Peter
Hallo,

Ik deed het per trein, zowel naar Land's End als terug vanuit John o' Groats.

Geen probleem met de fiets!

Henk

kunst en fietswerk
Het is een populaire route en met name om uit John O' Groats weg te komen kan een probleem zijn als je het niet (ver) van te voren geboekt hebt. Er zijn maar een paar treinen met beperkte (geboekte!) fietsplaatsen.

Vertrek vanuit Lands End is wat gemakkelijker omdat daar wat meer plekken, treinen en mogelijkheden.

Ik heb ooit een stukje geschreven over treinreizen in Engeland. Dat kun je hier vinden.
Ok bedankt,
en is er een beter manier dan het ticket langs hier te bestellen? Is er een voordeel pas mogelijk of iets gelijkaardigs bij lange afstanden (Thurso-Hull of Thurso-Dover Priory)? En ik moet inderdaad nog eens goed nakijken of de fiets al dan niet mee kan.
Lees dit topic ook even goed door. Met name aan het eind staat een website genoemd en een uitleg door Kees Swart wat valt onder de hogere treinreiskunde. Als je de verborgen knopjes weet te vinden op de site, dan kan dat flink wat ponden schelen.
Bedankt Hans. Zeer bruikbare info!