Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietvervoer van Bern naar Amsterdam - Forum Wereldfietser

Fietvervoer van Bern naar Amsterdam

Een vriend en ik zitten eraan te denken om een fietsreis van huis naar Bern te doen. Alleen heb ik een vraag. Met wat voor vervoer kan je goed van Bern naar huis. De trein heb ik al vaak gedaan met bepakking overstappen en noem maar op. Alleen gaat er geen goede treinverbinding van Bern. Dan moet je naar Zurich of Basel wat meer dan honderd kilometer fietsen is. Dan ben je dus zo weer 2 dagen langer onderweg om op het station te komen. Weet iemand een bus vanaf Bern of is iemand bekend met het openbaar vervoer in Zwitserland?
TMK schreef:Een vriend en ik zitten eraan te denken om een fietsreis van huis naar Bern te doen. Alleen heb ik een vraag. Met wat voor vervoer kan je goed van Bern naar huis. De trein heb ik al vaak gedaan met bepakking overstappen en noem maar op. Alleen gaat er geen goede treinverbinding van Bern. Dan moet je naar Zurich of Basel wat meer dan honderd kilometer fietsen is. Dan ben je dus zo weer 2 dagen langer onderweg om op het station te komen. Weet iemand een bus vanaf Bern of is iemand bekend met het openbaar vervoer in Zwitserland?
Je kan toch gewoon met de trein van Bern naar Basel in een klein uurtje. 8)
Je kan met 1 overstap op Basel naar Nederland, volgens mij zijn er zelfs liften en een kwartier om over te stappen zou meer dan genoeg moeten zijn. Je kan ook een trein eerder nemen en ergens in Basel wat eten om de laatste franken op te maken of omdat je de Zwitsers punktualiteit toch niet helemaal vertrouwd.

Als je vroeg boekt is het nog goedkoper ook.
Het stukje van Bern naar Basel ken ik niet, maar afgelopen zomer ben ik op de fiets naar Basel gefietst en vandaar terug met de trein.
Was uitstekend, ik had de dagtrein met 1 overstap (Münster, zijn liften) en een vriend van mij is met de nachttrein rechtstreeks naar Amsterdam gegaan.
Als je via NS hispeed boekt, moet je nog wel een fiets reserveren bij de DB.
Ben Niet naar Bern geweest, maar in de treinen naar Luzern en Zürich was de mogelijkheid om een fiets mee te nemen, lijkt me wel handig om te reserveren, want veel plaats was er niet.

Groeten,

Armin
Armin Nota schreef:Het stukje van Bern naar Basel ken ik niet, maar afgelopen zomer ben ik op de fiets naar Basel gefietst en vandaar terug met de trein.
Was uitstekend, ik had de dagtrein met 1 overstap (Münster, zijn liften) en een vriend van mij is met de nachttrein rechtstreeks naar Amsterdam gegaan.
Als je via NS hispeed boekt, moet je nog wel een fiets reserveren bij de DB.
Ben Niet naar Bern geweest, maar in de treinen naar Luzern en Zürich was de mogelijkheid om een fiets mee te nemen, lijkt me wel handig om te reserveren, want veel plaats was er niet.

Groeten,

Armin
Gewoon bij de Treinreiswinkel boeken, dan boek je alles in een keer.
Treinkaartje Bern -Bazel.
CityNightLine Bazel naar ieder station in Nederland.
Een fietskaartje
en de reserveringen voor de fiets in de CityNightLine.
www.treinreiswinkel.nl
Ook op Bern-Hauptbahnhof kun je dat waarschijnlijk allemaal vooraf regelen.
In Zwitserland werkt het openbaar vervoer goed samen: nationale spoorwegen, regionale spoorwegen, bergbanen, bussen en boten.