Additionally, paste this code immediately after the opening tag: het weer in juni op het nooder eiland??? - Forum Wereldfietser

het weer in juni op het nooder eiland???

we willen gaan fietsen in nieuw zeeland en er de nodige tijd voor uittrekken, we zullen begin februari arriveren en beginnen met het zuider eiland we dachten hier 3 maanden voor uit te trekken dus tot april en dan nog 2 maanden voor het noorder eiland, maar hoe is het weer dan op het noorder eiland??? het is dan winter maar nog te doen op de fiets? we zijn wel wat gewoon :-)
alvast bedankt
manu
Hai, kijk eens op www.weeronline.nl
Tik bv plaatsnaam Auckland in, dan klimaat aanklikken en vervolgens overzicht 1 en 2 ( die gebruik ik vaak )
De reisplanner is ook goed, succes

Manu,
Moet goed te doen zijn wat ik inschat is dat je moet denken aan een middelandse Zee klimaat.
In Mei was het echt guur in Fjorland terwijl het op het zuiden van het noordereiland nog echt lekker weer was.
Ps. Ik heb die paddelers gidsen nog ter beschikking

HG

Leen

Wij hebben in juli 2005 op het noordereiland gefietst. Het weer was vergelijkbaar met de herfst in Nederland, fris en nat. Het is mogelijk dat er in het binnenland wegen worden gesloten als er sneeuw ligt, bv de Desert Road. Voor actuele info kijk: http://www.aaroadwatch.co.nz/index.html

Veel succes,

Dennis & Marijcke

www.home.zonnet.nl/fietsvakantie
Ik heb in juli 2002 op het noorder eiland van Nieuw Zeeland rondgefiets en ik heb lekker weer gehad. Ach zo nu en dan wel een keertje wat regen, maar de temperatuur is ok. 't Kan alleen 's nachts nog wel eens wat afkoelen ('s ochtend rijp op de tent). In Taupo liep ik in korte fietsbroek tussen de wintersporters en werd wat vreemd aangekeken toen ik zei te willen kamperen...

Verder: veel plezier! Het is een fantastisch land!