Additionally, paste this code immediately after the opening tag: satelliet radio - Forum Wereldfietser

satelliet radio

Iemand soms ervaring met een draagbare satelliet radio? Zo ja, welke?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een kleine, draagbare satelliet radio waarmee je nederlandse radio zenders (radio 1) kan ontvangen in het buitenland. En dan met name in Europese landen.
In wat voor gebieden zit je te denken voor deze radio? Als je vaak op campings staat met internet is een internetradio makkelijker. Qua satellietradio ken ik eigenlijk niks. Alleen met een gewone schotel van de TV.

(en ja het is ...... dat de wereldradio gestopt is.)
Het is met name voor gebruik op campings in zuid europa.
Internetradio is idd een optie maar op veel kleinere campings is het wifi bereik nog niet best of erg duur.

Dus ik dacht dat er inmiddels misschien wel kleine radios zijn die werken via de satelliet.
Zovet ik begreep zenden nl zenders nml uit via de Astra.

Ik heb wel kleine draagbare satelliet radios gezien van o.a sirius maar die hebben volgrns mij ern beperkt aantal zenders.
Doet de wereldomroep het niet meer dan? BBC zit in ieder geval nog wel gewoon op de korrtegolf, als je daar genoegen mee neemt.

Er is tegenwoordig ook een nieuw digitaal kortegolf-systeem, maar daar is volgens mij nog geen nederlands op te ontvangen.
Nee de wereldomroep bestaat niet meer.
En ik zou toch graag tijdens mijn (fiets)vakantie nl radio willen luisteren.
Roeland schreef:Doet de wereldomroep het niet meer dan?
Zowel de Nederlandse als de Vlaamse wereldomroep (toch in de vorm van 'wereldwijde' uitzendingen op korte (en soms midden-)golf) zijn afgeschaft vanwege de opkomst van internet (en de besparing door niet meer uit te zenden op korte golf).

Renaat
Volgens mij had de betaalbare mobiele telefoon er ook mee te maken. Vóór de GSM was de wereldomroep één van de weinige middelen om rondreizende vakantiegangers in noodsituaties te bereiken. Toen luisterde ik ook naar de WO en de oproepen van de ANWB Alarmcentrale, want thuis hadden ze maar een vaag idee waar ik was.
Leon
zou gaan voor een telefoon met een klein dataabon. voor het buitenland en een maal per dag het nieuws binnen halen. veel minder rompslomp.
Bij zeer beperkt gebruik van de radio is een telefoon met abonnement zeker een optie.

Als je bijvoorbeeld radio tour de france wilt luisteren helaas weer niet...

Inmiddels heb ik een en en ander uit gezocht en een product als de Satlink WS-6908 zou moeten werken. Nl-radio 1 zou nml via de satelliet gratis te ontvanegn moeten zijn. Wellicht dat ik er een aanschaf en wat ga uitproberen.