Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een droom die ...uitkomt!!! - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Een droom die ...uitkomt!!!

Leon schreef:
manis schreef:Dus ik vind het maar raar dat deze aanschaf meteen afgekraakt wordt.
Volgens mij heeft niemand ook maar één verkeerd woord gezegd over de kwaliteit van haar fiets. Maar wie begon er ook alweer over dat haar fiets best duur was? Yep, Kirsten zelf. Vervolgens geven veel forumleden haar gelijk....
Leon
Klopt Leon zo'n fiets kopen is ook duur, ook voor mij!! Vandaar dat mijn droom uitgekoemn is.
Aart Veldhuizen schreef:Hallo allemaal,
Terecht is die kritiek op mijn bijdrage. Ik zou natuurlijk ook wel zo'n koga Signature met Rohloff willen hebben. Mijn reactie hier was ongepast. Punt is dat ik het schreef voor een ander topic waar om allerlei tips gevraagd werd. Ik had mijn reactie al een tijdje in mijnhoofd en toen ik er tijd voor had, ging ik het schrijven, mar reageerde dus in het verkeerde topic. Mijn excuses.

BEN IK DIEGENE DIE ADVIES VRAAGT, MEER DAN EEN JAAR GELDEN HEB IK WAT GEPLAATST OVER BAGAGADRAGERS, BANDEN EN VERLEDEN WEEK VROEG IK OF ER IEMAND EEN TENT TE KOOP HAD, ik lees altijd graag dit forum, ik dacht eindelijk een forum zonder haat en nijt gevonden te hebben, nogmaals het kan mij niet schelen wat andere mensen denken over mijn bestelde fiets.

Topicstarter: ik wens je eeni fantastische reis toe. En nog vele fantastische reizen daarna!
nooit op een MTB lange fietstochten maken ze zijn er doodgewoon niet voor gemaakt
Wie heeft je dit wijsgemaakt? Duizenden langeafstandsfietsers denken hier heel anders over. Wereldwijd zijn er veel meer mensen die een mtb gebruiken om mee op vakantie te gaan dan een zgn. vakantiefiets. Bovendien zijn die dure Nederlandse vakantiefietsen vaak mtb-achtige fietsen met wat extra's en met weglating van vering.
Dat je met je Giant slechte ervaringen had, zegt verder niets over het mtb-segment in het algemeen.
Geniet van je fiets Kirsten.

En ik zou willen zeggen….zoveel mensen, zoveel fietsen, zoveel meningen… en het is niet voor iedereen weggelegd een hele dure fiets te kopen maar met wat aanpassingen kun je op heel veel fietsen mooie reizen maken.

Zelf ben ik nog steeds heel blij met mijn Koga Lightrunner die ik enige jaren geleden gewonnen heb met een wedstrijd in een vaktijdschrift. Solo deze zomer mee naar Noord Spanje gefietst, gekampeerd, maar wel mijn bagagekilo's zoveel mogelijk beperkt omdat het toch een wat lichtere fiets is dan mijn vorige Koga Randonneur.

Belangrijkste is te genieten van je fietsreizen!

Groet,
Ingrid
Nou Kirsten (prima nickname al had ik " komma" ook een passende naam gevonden),

Veel plezier met je fiets punt :wink:
Er is iets vreemds aan de hand met de laatste reactie van Kirsten. Hierin wordt Aart Veldhuizen geciteerd. Het hele bericht is wit, daardoor lijkt het alsof de volledige tekst van Aart Veldhuizen is, echter de tweede alinea is van Kirsten zelf.
Het totaal geeft nu een rare indruk, vandaar dat ik het even opmerk. Ook omdat Veldhuizen zijn reacties volgens mij goed bedoeld heeft.
Leon schreef:Nog een tip: kom naar de Fiets- en Wandelbeurs volgend jaar in de Rai. Dan merk je dat bepaald niet de enige bent. Met name de aantallen mannen en vrouwen die nu tijd hebben sinds de kinderen het huis uit zijn is erg groot.
Leon
Vandaar ook de belangstelling voor de tandems :lol:
Jaren geleden zat ik met een man in een café. Zijn grootste droom was naar India fietsen. "Leuk, wanneer ga je dat doen?" "Nou ja zo gemakkelijk was dat niet." Is best te doen hoor, kan je evt. met mensen in contact brengen die dat gedaan hebben". Nou hij had ook nog nooit in Europa gefietst. "Nou dat is al helemaal makkelijk je kan kant en klare routeboekjes kopen". Hij had ook nog nooit in NL gefietst, of gekampeerd van LF routes had hij nog nooit gehoord.

Hij was wel voor werk in Kuala Lumpur geweest, niet verder gekomen dan van hotel naar werk, in het centrum was hij nooit geweest, want dat was niet zo gemakkelijk. "O, nee, reden er geen bussen dan (het antwoord wel wetende)". Ja dat wel, maar leek hem erg lastig...

Die ontmoeting moest ik spontaan weer aan denken...
aan iedereen of je nu Jan, Willem, Sofie of Kirsten heet... of anders. Neem een fiets goedkoop of duurder en fiets ... Dichtbij .. verder weg. Fietsen is mooi.
fiets-ster schreef:Jaren geleden zat ik met een man in een café. Zijn grootste droom was naar India fietsen. "Leuk, wanneer ga je dat doen?" "Nou ja zo gemakkelijk was dat niet." Is best te doen hoor, kan je evt. met mensen in contact brengen die dat gedaan hebben". Nou hij had ook nog nooit in Europa gefietst. "Nou dat is al helemaal makkelijk je kan kant en klare routeboekjes kopen". Hij had ook nog nooit in NL gefietst, of gekampeerd van LF routes had hij nog nooit gehoord. [...]
:) Ik verbaas mij *) altijd over mensen die naar Rome/China/het andere eind van de wereld willen fietsen terwijl ze nog nooit een weekendje in Nederland weg zijn geweest. Waarom denk je dat je weken of maanden in het zadel leuk vindt als je het nog geen twee dagen hebt geprobeerd? Zelf had ik nog nooit zomaar voor mijn plezier gefietst toen ik een Halfords-mountainbike cadeau kreeg (want ik fietste altijd ergens naartoe - school, werk, winkels). Een proefrondje daarop bracht me op het idee zomaar voor de lol eens een stukje te gaan fietsen. Daarop voortbordurend ging ik dagtochtjes rijden van een km of 70. Dat bleek ik zo leuk te vinden dat een paar dagen rondrijden in Nederland een goed idee leek. En van het een kwam zo het ander. Dromen van een wereldreis zonder een voet buiten de deur gezet te hebben bij wijze van spreken, het lijkt mij zo de omgekeerde wereld. Alsof je droomt van een marathon terwijl je nog nooit hebt hardgelopen. Ik ben iemand die begint met hardlopen, tien kilometers worden er twintig, en langzamerhand komt de marathon binnen je bereik en ga je daarover fantaseren.

*) Dat ik mij ergens over verbaas, wil natuurlijk niet zeggen dat mensen niet het volste recht hebben zo in elkaar te steken, en ook niet dat ik ze niet heel veel plezier wens met hun dromen en de uitvoering daarvan. En de man in het café die droomde over fietsen naar India? Die wilde misschien helemaal niet fietsen, alleen maar dromen. Veel comfortabeler.

Carl
Carl schreef: Ik verbaas mij *) altijd over mensen die naar Rome/China/het andere eind van de wereld willen fietsen terwijl ze nog nooit een weekendje in Nederland weg zijn geweest. Waarom denk je dat je weken of maanden in het zadel leuk vindt als je het nog geen twee dagen hebt geprobeerd? Zelf had ik nog nooit zomaar voor mijn plezier gefietst toen ik een Halfords-mountainbike cadeau kreeg (want ik fietste altijd ergens naartoe - school, werk, winkels). Een proefrondje daarop bracht me op het idee zomaar voor de lol eens een stukje te gaan fietsen. Daarop voortbordurend ging ik dagtochtjes rijden van een km of 70. Dat bleek ik zo leuk te vinden dat een paar dagen rondrijden in Nederland een goed idee leek. En van het een kwam zo het ander. Dromen van een wereldreis zonder een voet buiten de deur gezet te hebben bij wijze van spreken, het lijkt mij zo de omgekeerde wereld. Alsof je droomt van een marathon terwijl je nog nooit hebt hardgelopen. Ik ben iemand die begint met hardlopen, tien kilometers worden er twintig, en langzamerhand komt de marathon binnen je bereik en ga je daarover fantaseren.

*) Dat ik mij ergens over verbaas, wil natuurlijk niet zeggen dat mensen niet het volste recht hebben zo in elkaar te steken, en ook niet dat ik ze niet heel veel plezier wens met hun dromen en de uitvoering daarvan. En de man in het café die droomde over fietsen naar India? Die wilde misschien helemaal niet fietsen, alleen maar dromen. Veel comfortabeler.

Carl
Ik hou juist erg van mensen die dromen, zal ze ook altijd helpen en nooit uitlachen.

Ik ken iemand die nog nooit een berg heeft beklommen maar momenteel zeer gelukkig (en heel hoog!) op de Mount Everest zit, heb erg veel respect voor hem.

Een andere vriend gaat plots zijn baan opzeggen, zijn huis onderverhuren en de wereld per fiets verkennen. Hij heeft nul ervaring maar is zeer enthousiast en ik kan hem alleen maar aanmoedigen (of eigenlijk heb ik hem aangestoken met mijn fiets enthousiasme). De tocht begint van NL naar Zweden (even op de koffie bij mij) en ik ga hem natuurlijk tegemoet fietsen, met vlaggen en toeters en wens hem zeer veel geluk.

Zelf droom ik over een kajaktocht tussen ijsbergen en walvissen langs de kust van Groenland. Mensen kijken me aan alsof ik gek ben maar daar trek ik me niets van aan. Moet alleen nog een geschikte kajak vinden en een onderwatercamera :D

Het lijkt soms alsof je beter je mond dicht kunt houden, spreek je dromen niet uit want men begrijpt je toch niet. Jammer.
Carl schreef: Ik ben iemand die begint met hardlopen, tien kilometers worden er twintig, en langzamerhand komt de marathon binnen je bereik en ga je daarover fantaseren.
Ik ben meer 'het spring in het diepe type'. :D
Yopie schreef:....Ik ken iemand die nog nooit een berg heeft beklommen maar momenteel zeer gelukkig (en heel hoog!) op de Mount Everest zit, heb erg veel respect voor hem. ...
Weet je dat heel zeker? De Everest is alleen te beklimmen in de maand mei. Eind mei is de beste tijd (zo niet de enige mogelijk tijd). De rest van het jaar waait het daarboven met 200 kmh en is het beklimmen van de top een one-way ticket naar je eigen graf.
bergbeklimmer schreef:
Yopie schreef:....Ik ken iemand die nog nooit een berg heeft beklommen maar momenteel zeer gelukkig (en heel hoog!) op de Mount Everest zit, heb erg veel respect voor hem. ...
Weet je dat heel zeker? De Everest is alleen te beklimmen in de maand mei. Eind mei is de beste tijd (zo niet de enige mogelijk tijd). De rest van het jaar waait het daarboven met 200 kmh en is het beklimmen van de top een one-way ticket naar je eigen graf.
Yep dat weet ik heel zeker, het is mijn eigen stoere broer. Hij ging in augustus weg maar niet helemaal naar de top hoor.
Maar ik zal hem eens bellen, kijken of ie opneemt. :wink:
ik heb m'n berichtje verwijderd, was wel erg offtopic
Jan Eleveld schreef:
nooit op een MTB lange fietstochten maken ze zijn er doodgewoon niet voor gemaakt
Wie heeft je dit wijsgemaakt? Duizenden langeafstandsfietsers denken hier heel anders over. Wereldwijd zijn er veel meer mensen die een mtb gebruiken om mee op vakantie te gaan dan een zgn. vakantiefiets.
Wat is dit een stekelige reactie Jan. Volgens mij is hier alleen sprake van hokjesgeest, ook bij degene die je naamloos citeert; alsof dé MTB niet of juist ook wel geschikt is voor vakanties en andersom.
Ik denk dat jullie beiden wel weten hoe het wel zit.
*Niet alle MTB's zijn geschikt voor vakanties en zeker niet voor iedereen.
*Zeker een boel MTB's voldoen voor veel mensen wel om te doen wat zij een fietsvakantie vinden.
*Niet alle vakantiefietsen zijn geschikt om te MTB-en en ook niet voor iedereen.
*Zeker een boel vakantiefietsen voldoen voor veel mensen om te doen wat zij MTB-en vinden.

Een ontwerper die een fiets wil ontwerpen voor typisch en hardcore MTB-werk heeft een ander eisenlijstje dan een ontwerper die een hardcore vakantiefiets maakt. Dat doet vervolgens niet af aan het feit dat veel fietsen qua ontwerp daartussenin zitten en voor beide doeleinden gebruikt kunnen worden, maar dan wel door degenen die qua persoonlijke eisen bij de fiets passen.

Mensen die niet bij hun fiets passen en fietsen die de eigenaar nodeloos vermoeien omdat ze niet voldoen aan wat de eigenaar ermaa aan het uitvoeren is heb ik genoeg gezien.

Dat een aantal Nederlandse vakantiefietsenleveranciers lievr alleen de dure modellen leveren is me bekend. Het gaat nu eenmaal erg goed in de markt.

Leon
Yopie. Groenland daar wil ik ook heen. Om te wandelen en te kanoen. Zo cool!!
Rutger schreef:Yopie. Groenland daar wil ik ook heen. Om te wandelen en te kanoen. Zo cool!!
Ik heb als bureuablad een foto van imposante ijsbergen waar een kajak tussendoor peddelt, zo ben ik elke dag even in Groenland. :wink: