door
Leon » do 12 sep, 2013 09:51
Jan Eleveld schreef:nooit op een MTB lange fietstochten maken ze zijn er doodgewoon niet voor gemaakt
Wie heeft je dit wijsgemaakt? Duizenden langeafstandsfietsers denken hier heel anders over. Wereldwijd zijn er veel meer mensen die een mtb gebruiken om mee op vakantie te gaan dan een zgn. vakantiefiets.
Wat is dit een stekelige reactie Jan. Volgens mij is hier alleen sprake van hokjesgeest, ook bij degene die je naamloos citeert; alsof dé MTB niet of juist ook wel geschikt is voor vakanties en andersom.
Ik denk dat jullie beiden wel weten hoe het wel zit.
*Niet alle MTB's zijn geschikt voor vakanties en zeker niet voor iedereen.
*Zeker een boel MTB's voldoen voor veel mensen wel om te doen wat zij een fietsvakantie vinden.
*Niet alle vakantiefietsen zijn geschikt om te MTB-en en ook niet voor iedereen.
*Zeker een boel vakantiefietsen voldoen voor veel mensen om te doen wat zij MTB-en vinden.
Een ontwerper die een fiets wil ontwerpen voor typisch en hardcore MTB-werk heeft een ander eisenlijstje dan een ontwerper die een hardcore vakantiefiets maakt. Dat doet vervolgens niet af aan het feit dat veel fietsen qua ontwerp daartussenin zitten en voor beide doeleinden gebruikt kunnen worden, maar dan wel door degenen die qua persoonlijke eisen bij de fiets passen.
Mensen die niet bij hun fiets passen en fietsen die de eigenaar nodeloos vermoeien omdat ze niet voldoen aan wat de eigenaar ermaa aan het uitvoeren is heb ik genoeg gezien.
Dat een aantal Nederlandse vakantiefietsenleveranciers lievr alleen de dure modellen leveren is me bekend. Het gaat nu eenmaal erg goed in de markt.
Leon