Additionally, paste this code immediately after the opening tag: navigatie - Forum Wereldfietser

navigatie

Ik ben op zoek naar het volgende:
Laat ik beginnen met dat ik geen Iphone of andere luxe gsm heb.
Ik zoek een horloge of km teller, die nadat ik gefietst heb, een kaartje op pc of Ipad kan weergeven wat ik gefietst heb. Dus GPS, maar hij hoeft me dus niet de weg te wijzen. Ik fiets veel in Azie, dus hier moet deze het ook doen.

Graag jullie advies in deze.

Groet,
Leo
Gps logger bij raptobike, er zijn diverse zulke apparaten.
Heb je nood aan een toestel op AA-batterijen of heb je regelmatig de beschikking over netstroom?
Beste Aziegek,

Heb een tijd gezocht en getest.... Ik heb gebruikt diverse Garmins, waaronder een multisporthorloge, aar ook een iPhone met diverse apps. Randvoorwaarden: handig, makkelijk, meerdere functie ineen, en het moet overal werken zonder teveel kans op falen

Resultaat en mijn conclusie: koop een smartphone.... Motivatie:
1 een smartphone is een kleine computer, alle toekomstige aanpassingen 7 ontwikkelingen kunnen en zullen worden bijgewerkt. Een los apparaat is meer een "vast" instrument. Eventuele aanpassingen betekent vaak een nieuwe apparaat;
2 een smartphone is meer dan alleen GPS. Je kan daarnaast ermee bellen, de siet van de wereldfietser bezoeken als het spannend wordt en dus het internet bezoeken, mail bijhouden, je bankzaken regelen, en wat nog belangrijker is: aanpassingen aan je route toevoegen;
3 een smartphone is niet alleen logging van routedata, maar ook route planning. Er zijn al meerdere hele goede apps gratis te verkrijgen waarmee je overal ter wereld routes kan plannen. De kaarten moet je dan betalen. Om de kosten inzichtelijk te maken: voor de kaarten van het Fietserpad was ik nog geen 4 euro kwijt;
4 wijzigingen kun je ter plekke doorvoeren. Tijdens een van onze fietsvakanties kwamen we er achter dat het routeboekje eigenlijk een beetje prut was. Na een kwartier had ik in the middle of nowhere (wel met mobiel internet) alles om de route met routeplanning & GPS te volgen.

Uitdagingen zijn:
1 Batterij. Goed ingesteld doe ik 6 uur met een volle batterij. Een simpele oplossing is een zgn. powerpack. Er zijn er al waarmee je 6 keer je telefoon kan opladen. Ik heb niet gekozen voor allerlei apparaten aan mijn fiets aan mijn SONdynamo. Zal ongetwijfeld werken. Maar ook die techniek ontwikkeld zich en staat niet stil. Prijs: ongeveer 40 dollar (www.newtrent.com)
2 Je weg vinden in de app & het internet. Het heeft even geduurd voordat ik het allemaal doorhad hoe het werkte, maar na een paar keer oefenen en gebruiken is het uitermate handig en goed te doen. Ik gebruik: Viewranger (gratis variant) & Dropbox in combinatie met een iPhone5 & de New Trent iCharger IMP120D.

Als je vragen hebt.....

Groet,

Henny