Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura voorrem hs 33 - Forum Wereldfietser

Magura voorrem hs 33

Mijn Magura Quick Silver hs33 voorrem remt niet meer. Is al een oudje, maar is het slim om de reparatiekit aan te schaffen en te proberen olie te vervangen? Of beter nieuwe rem kopen? (zo ja waar een losse voorrem bemachtigen, de achterrem doet het nog goed)
Ik woon in Frankrijk en ze hebben hier geen verstand van Magura-remmen,terwijl de Nederlandse fietsenmaker tegen me gezegd heeft dat in principe elke fietsenmaker die met schijfremmen werkt ook een magurarem kan bijvullen. Niet dus...

dank je wel voor de tips.
sabine
Er zijn nog heel wat andere mogelijke oorzaken van het niet-remmen, buiten de olie. Als het dan toch een olieprobleem zou zijn, zal het vervangen van die olie toch enkel het symptoom oplossen, niet de oorzaak.

Wat gebeurt er als je aan de remhendel trekt? Wat doen de remblokken: bewegen ze?

Is het probleem dat je de remhendel tot tegen het stuur moet trekken eer het remmen begint? Daar is dienst de instelschroef voor om de slijtage van de remblokken te compenseren.
Het rode stelschroefje is op maximum afgesteld en en remblokken bewegen wel , maar niet genoeg om afdoende te remmen. De remkracht is langzaam aan minder geworden.
Wellicht heb je wat aan onze Magura filmpjes: http://www.vakantiefietser.nl/praktisch ... he-remmen/
Bienart schreef:Mijn Magura Quick Silver hs33 voorrem remt niet meer. Is al een oudje, maar is het slim om de reparatiekit aan te schaffen en te proberen olie te vervangen? Of beter nieuwe rem kopen? (zo ja waar een losse voorrem bemachtigen, de achterrem doet het nog goed)
Ik woon in Frankrijk en ze hebben hier geen verstand van Magura-remmen,terwijl de Nederlandse fietsenmaker tegen me gezegd heeft dat in principe elke fietsenmaker die met schijfremmen werkt ook een magurarem kan bijvullen. Niet dus...

dank je wel voor de tips.
sabine
Sabine,

Waar woon je in Frankrijk? Ik was vanmorgen nog bij een officiele Magura-dealer in Cherbourg: www.o-brien-bike-equeurdreville.com
Prima geholpen. Echt een vakman!
Wellicht kun je via de site van Magura meer dealers opsporen.
Da's een eindje uit de richting :D Woon in zuid-west Frankrijk. Ik zal es kijken of ik via de site van Magura verder kom. Zijn er ook losse remmen te krijgen of alleen per set?
Je kan ze apart kopen, maar wat jij beschrijft is volgens mij geen reden om dat te doen. Zolang de remblokken bewegen werkt het systeem. Dat ze niet ver genoeg naar binnen komen kan volgende oorzaken hebben:
- je remblokken zijn volledig versleten
- je rem was niet netjes gemonteerd waardoor je stelschroef al half was ingedraaid met nieuwe remblokken.
- Er zit ergens een lek waardoor je remvloeistof bent verloren.

Als de remblokken niet versleten zijn, draai dan de stelschroef terug helemaal naar nul. In het ideale geval komen de remblokken pas op hun uiterste naar buiten positie als de schroef helemaal in is, doen ze dat vroeger, dan klopt er iets niet en zit er te weinig vloeistof in het systeem.
Doen ze dat wel en bewegen ze onbelast nog goed, maar geven ze weinig remkracht, dan zit er lucht in de leidingen: ontluchten dus.
De remblokken zijn nieuw. Houdt ontluchten in dat je de remvloeistof moet bijvullen? Om te weten of ik een lek heb, zal ik toch de reparatieset moeten aanschaffen. Of kan ik er op een andere manier achterkomen?
Ik heb uiteindelijk toch een fietsenmaker gevonden niet al te ver die er naar gaat kijken.