Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alleen door Zuid-Oost Azie - Forum Wereldfietser

Alleen door Zuid-Oost Azie

Beste,


sinds enige tijd loop ik het idee om door Zuid-Oost Azië te trekken met de fiets. Stilaan begint dit vorm te krijgen, doch de laatste tijd beginnen er toch veel mensen op me in te praten. Velen beweren dat dit toch gevaarlijk is om dit alleen te doen. Het zou mijn eerste ervaring zijn met Azië en vooral daarom zegt men dat ik dit onderschat. Mijn planning zou zijn: Thailand-Cambodja-Vietnam-Laos-Thailand. Wat is jullie ervaring hiermee, is hun schrik terecht (er zaten zelfs azie-kenners bij, vooral door hen begin ik te twijfelen

groeten,

Wim
Hallo Wim,
Er zijn in die landen vast wel plekken waar je op bepaalde momenten niet moet komen, maar dat is in onze landen niet veel anders. Je kunt heel veel informatie vinden door de landeninfo over die landen op deze site te lezen of door in het forum te zoeken.
Groet,
Leon

Hoi!

Er zijn op dit forum erg veel mensen in Azie onderweg geweest. Verslagen en tips kun je vinden onder http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2510

Ik ben er zelf helaas nog niet onderweg geweest maar naar ik gehoord en gelezen heb zijn de landen over het algemeen velig. Hotels en eten zijn goedkoop en je kan dus haast altijd wel in een hotel overnachten. En zeker als je alleen onderweg bent heb je al snel contact met de bevolking en kan je regelmatig bij particulieren overnachten.

In ieder geval gewoon gaan en je van anderen niks aantrekken.
Mijn vrienden proberen mijn fietstocht door Jordanie en de Sinai uit mijn hoofd te praten maar hun angst komt merendeels voort uit onwetendheid.
Goed rondneuzen in de forums dus...

Veel plezier bij het voorbereiden!

Fiets de wereld,
Whisky

Wie vertelt jou dat Thailand en Laos gevaarlijk zijn? Ik fiets op dit moment in Thailand en echt geen gevaar te bekennen. Het grootste gevaar in Thailand is de hond van Etienne uit Chiang Mai en Etienne is een Vlaming.

Jammer dat "mensen die het weten" zulke adviezen geven. Onbegrijpelijk eigenlijk, want ik ben dit jaar in Laos geweest, vorig jaar in Thailand, en wat mij betreft aanraders, o.a. vanwege de veiligheid.
jim

Hoi Wim,

Een aantal jaar geleden als vrouw alleen door maleisië gefietst. Nooit problemen gehad!

groet,
Jacqueline

Ha Wim,

Ik ben net terug uit de binnenlanden van Cambodja (heb daar ook vaker gefietst), het grootste gevaar zit m in de mijnen op sommige plaatsen en dan nog alleen als je zo stom bent de borden te negeren. Verder heb ik in China gefietst, door heel Laos (zie ook mijn fietsreisgids) en Vietnam gecrossed, meerder keren in Thailand (waar de honden inderdaad het grootste gevaar zijn), in Sumatra en Maleisie.
Waar die 'Azië-kenners' hun kennis vandaan halen weet ik niet maar ik heb er als solo vrouw altijd veilig gefietst en me veilig gevoeld. De mensen zijn waanzinnig aardig en in je eentje heb je gauw aanspraak. helemaal niks mis mee om alleen te gaan, gebruik gewoon je gezond verstand en geniet! Mocht je specifieke vragen hebben stuur me maar een mailtje.
The Cycling Red Devil

Overal kun je gespuis treffen, maar Zuid-Oost-Azie is relatief beslist veilig, vergeleken met bepaalde streken in Latijns-Amerika en Afrika. Bedreiging met vuurwapens komt in ZO-Azië vrijwel nooit voor, terwijl ik toch al aardig wat verslagen gelezen heb van fietsers die in een land als Mexico of Ecuador onder bedreiging van een blaffer alle pecunia en pasjes mochten afgeven. Maar desondanks zou ik zelfs het fietsen in Mexico niet principieel ontraden. Het gaat erom de gevaarlijkste gebieden te mijden, en die zijn echt wel bekend.
Het grootste gevaar in ZO-Azië schuilt absoluut in het verkeer. Helaas zijn er nogal wat buschauffeurs die onder invloed van allerlei pillen de weg als hun koninkrijk beschouwen. Wees dus altijd alert, houd ogen en oren altijd open en vlucht zo nodig de berm in.
Kortom: laat je vooral niet ontmoedigen door goedbedoelde raad van mensen die zelf nooit in Azië gefietst hebben maar er als backpacker of georganiseerd hebben rondgereisd, zij hebben gewoon volstrekt onvergelijkbare ervaringen.

Beste Wim,

Twee jaar geleden heb ik bijna hetzelfde rondje gefietst als jij (min Vietnam en plus Maleisie), voor de eerste keer op de fiets in Azie en ik heb me geen moment onveilig gevoeld! Natuurlijk moet je je verstand gebruiken in de wat grotere steden, maar dit is absoluut niet erger dan in pak-'m-beet Rotterdam-West. De natuur en cultuur zijn geweldig en de mensen erg vriendelijk, dus zou ik het alleen maar aanraden!

Wat de 'kenners'betreft, ik vraag me af waar die dan wel druven te fietsen! :D

Veel plezier in Azie,

Arjan