Na het ochtendtochtje met schoonspuiten en smeren van de fiets, stel ik vast dat van mijn voorrem, één remblokje blijft slepen tegen de velg: het keert niet terug. Het andere remblokje keert dus de dubbele afstand terug.
Als ik het terugkerende remblokje (A) tegenhoudt, dan wordt het andere remblokje (B) dus gedwongen toch terug te keren. Dat lukt. Na dus remblokje A enkele keren tegen te houden zodat remblokje B dat eerst vastzat, toch beweegt, blijft dit de situatie na loslaten: nu keert enkel nog remblokje B terug en blijft blokje A slepen tegen de velg. Dus net andersom dan oorspronkelijk.
Door de operatie om te keren keert de situatie ook weer om na loslaten. Er keert dus telkens maar één remblokje terug, het andere blijft slepen tegen de velg. Door een remblokje te blokkeren kan ik het 'vaste' remblokje laten bewegen, maar het geblokkeerde blijft dan geblokkeerd na loslaten.
Wat valt daaraan te doen?
'k Ben eigenlijk niet zo te spreken over die Magura remmen. De afstelling ervan is ook al zo moeilijk. Als de werking nu ook nog problemen geeft zal ik ze nog moeten vervangen door 'gewone' kabelremmen.
Als ik het terugkerende remblokje (A) tegenhoudt, dan wordt het andere remblokje (B) dus gedwongen toch terug te keren. Dat lukt. Na dus remblokje A enkele keren tegen te houden zodat remblokje B dat eerst vastzat, toch beweegt, blijft dit de situatie na loslaten: nu keert enkel nog remblokje B terug en blijft blokje A slepen tegen de velg. Dus net andersom dan oorspronkelijk.
Door de operatie om te keren keert de situatie ook weer om na loslaten. Er keert dus telkens maar één remblokje terug, het andere blijft slepen tegen de velg. Door een remblokje te blokkeren kan ik het 'vaste' remblokje laten bewegen, maar het geblokkeerde blijft dan geblokkeerd na loslaten.
Wat valt daaraan te doen?
'k Ben eigenlijk niet zo te spreken over die Magura remmen. De afstelling ervan is ook al zo moeilijk. Als de werking nu ook nog problemen geeft zal ik ze nog moeten vervangen door 'gewone' kabelremmen.