Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdozen op het vliegveld van Marseille - Forum Wereldfietser

Fietsdozen op het vliegveld van Marseille

Op 1 augustus vliegen wij met vier personen en fietsen met Ryanair terug van Marseille naar Eindhoven. Heen gaan we op de fiets. Wie weet hoe we in Marseille aan fietsdozen komen of nog beter wie vliegt er eind juli naar Marseille en heeft een of meerdere dozen voor ons?
Stephan den Hengst schreef:Op 1 augustus vliegen wij met vier personen en fietsen met Ryanair terug van Marseille naar Eindhoven. Heen gaan we op de fiets. Wie weet hoe we in Marseille aan fietsdozen komen of nog beter wie vliegt er eind juli naar Marseille en heeft een of meerdere dozen voor ons?
Bij Ryanair zijn fietsdozen niet verplicht.
bert sitters schreef:Bij Ryanair zijn fietsdozen niet verplicht.
Vorige maand inderdaad nog met fiets in fietspyjama van Weeze naar Triëst gevlogen met Ryanair. Geen enkel probleem. Zo'n fietspyjama meenemen lijkt me toch verreweg de makkelijkste oplossing.
Ben in juni aangekomen en vertrokken met fiets via Ryanair. Bij aankomst bleek een stuk van de schakelbehuizing te zijn verdwenen???
Heb stukken karton gebruikt om provisorisch de fiets in te pakken; iedere keer gechecked bij het incheckpersoneel van Ryanair of het klopte. Vreemd genoeg moest mijn fiets in Marseille door een grote scanner, terwijl me eerder was meegedeeld dat alles klopte. Lullig, daar mijn stuur net te hoog was voor die scanner. Aan de grijns op het hoofd van de douane-eikel was duidelijk te zien dat dit gewoon een pesterij was. Nee, ......vooral niet aan ergeren en de fiets tot 4 keer toe zelf door de scanner proberen te wringen. Toen ging de eikel "bellen", en was opeens alles ok.
Ben vanuit Groningen/Eelde vertrokken. Ik was oprecht verbaasd dat een andere fietser al zijn bagagetassen gewoon op zijn fiets kon laten zitten; goede smoes, als bescherming van de wielen. Het totale gewicht wordt door Ryanair voor 30kg gerekend. Zelf had ik alle tools voor de fiets in plastic flessen opgeborgen en vastgezet op de fiets met tape,
Dus volgende keer boek ik alleen de fiets, en laat de bagage erop. ben benieuwd
En inderdaad toch maar een fietspyama. Veel lichter en als grondzeil te gebruiken.
Hallo,

Nog even een bericht van de plaatser van dit item. We zijn op 1 augustus terug gevlogen. Ik heb vooraf een plaatselijke fietsenmaker gemaild. Deze heeft keurig vier dozen voor ons bewaard en ze zelfs bij het hotel in Marseille afgeleverd! De dag voor vertrek heb ik op m'n gemakt de vier fietsen ingepakt. 's Ochtends met de shutle bus van het hotel de fietsdozen naar het vliegveld gebracht. Op het vliegveld zagen we andere fietsers hun fiets in een stuk plastic pakken. Ik ben blij dat die van ons goed in een doos zaten.

Groeten, Stephan
Over RYANAIR
In 2012 2 keer gevlogen vanuit Groningen naar Marseille. Toen volstond het afdekken van de fiets met platen karton, zodanig dat de fiets nog kon rijden.Ook op de terugroute zelfde procedure.
-----
Anno NU augustus 2013 zijn de Ryanair regel aangescherpt!!!!!!!!!!!!!!
Na bellen met het vliegveld Eelde werd me verzekerd dat ik een DOOS MOET hebben.
Die overigens NIET te koop zijn op Eelde.
Mijn zus overkwam het zelfde probleem in Maastricht. Nadat ze al x keer in vorige jaren met een doorzichtige zak hadden gereisd, werden ze nu NIET toegelaten op de vlucht.

Ryanair doet er duidelijk alles aan om alleen nog maar zakenmensen/vakantiependelaars te vervoeren met alleen handbagage.