door
sheukel » zo 02 sep, 2012 01:34
Ben in juni aangekomen en vertrokken met fiets via Ryanair. Bij aankomst bleek een stuk van de schakelbehuizing te zijn verdwenen???
Heb stukken karton gebruikt om provisorisch de fiets in te pakken; iedere keer gechecked bij het incheckpersoneel van Ryanair of het klopte. Vreemd genoeg moest mijn fiets in Marseille door een grote scanner, terwijl me eerder was meegedeeld dat alles klopte. Lullig, daar mijn stuur net te hoog was voor die scanner. Aan de grijns op het hoofd van de douane-eikel was duidelijk te zien dat dit gewoon een pesterij was. Nee, ......vooral niet aan ergeren en de fiets tot 4 keer toe zelf door de scanner proberen te wringen. Toen ging de eikel "bellen", en was opeens alles ok.
Ben vanuit Groningen/Eelde vertrokken. Ik was oprecht verbaasd dat een andere fietser al zijn bagagetassen gewoon op zijn fiets kon laten zitten; goede smoes, als bescherming van de wielen. Het totale gewicht wordt door Ryanair voor 30kg gerekend. Zelf had ik alle tools voor de fiets in plastic flessen opgeborgen en vastgezet op de fiets met tape,
Dus volgende keer boek ik alleen de fiets, en laat de bagage erop. ben benieuwd
En inderdaad toch maar een fietspyama. Veel lichter en als grondzeil te gebruiken.