Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amerika - Forum Wereldfietser

Amerika

Wij willen een maand fietsen in Amerika. Wie heeft suggesties waar te fietsen?we gaan voor de rustige, uitgestrekte natuurgebieden.

wie helpt ons op weg?

Hoi,

Wat dacht je van het gebied rond Las Vegas; Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce, Monument Valley, Arches etc... liggen allemaal zowat in de achtertuin daar!
Wanneer gaan jullie?

Wij vertrekken 18 februari voor 3 weken en vliegen op Las Vegas aan.

Succes!

El & El
Kijk eens op: http://www.adv-cycling.org

Hier staan verschillende routes in Amerika. Wij zijn eveneens van plan in de zomer in Amerika te gaan fietsen en hebben besloten de "Pacific Coast route" te gaan doen. Maar er staan zeker meer mooie routes op.

Je kunt op deze site ook fietskaarten bestellen en als ik de recenties mag geloven zijn deze erg goed.

Succes met zoeken.

GTM
We zijn van plan om in de zomervakantie te gaan. Zeg maar juli / agustus.
we gaan eens kijken op de site! Bedankt voor de tip!
GTM schreef:Kijk eens op: http://www.adv-cycling.org

Hier staan verschillende routes in Amerika. Wij zijn eveneens van plan in de zomer in Amerika te gaan fietsen en hebben besloten de "Pacific Coast route" te gaan doen. Maar er staan zeker meer mooie routes op.

Je kunt op deze site ook fietskaarten bestellen en als ik de recenties mag geloven zijn deze erg goed.

Succes met zoeken.

GTM

Beste JWcircel

Als ik jou was (jullie), zou ik de zuidelijke staten van de USA vergeten voor een zomervakantie. Het is er dan heter dan echt leuk is. Mijn route in 2008 heb ik er door adviezen van deze en gene wel door verzet. Mijn heen reis gaat door het midden (coast to coast van www.adv-cycling.org) en de terugreis gaat via Canada en de USA weer naar de Oostkust :lol: :lol: :lol: :lol: . Ik heb er wel wat meer tijd voor dan jij / jullie.

de kaarten van de www.adv-cycling.org
zijn inderdaad erg mooi en solide, scheurvast en waterafstotend :!: :!: :!:

Veel plezier met jullie tocht volegend jaar laat even weten wat jullie gaan doen via het forum?

Groet,

Menno

Ik heb in het zuiden van de VS gewoond. Behalve het westen ervan is het niet alleen heel warm, maar ook nog heel vochtig. Er waren dagen dat de straten nat waren vanwege de luchtvochtigheid, en niet vanwege de regen. Ze hebben er echt niet voor niets airconditioning. Bescherm jezelf ook heel goed tegen de zon. Je zit veel zuidelijker dan je denkt, zodat de zon recht boven je hoofd staat. Huidkanker heb je zo.
Wim

Wat dacht je van Mayne in de zomer? Dat is waar veel Amerikaanse natuurliefhebbers een tweede huis hebben. Prachtige kusten, en niet zo weerzinwekkend warm en vochtig als elders (Amerika heeft een landklimaat). Het is het oude Amerika, waar nog oude dorpjes en stadjes zijn.
Wim

Op deze site staan heel veel reisverslagen van fietstochten door de USA.

http://www.crazyguyonabike.com/journal/ ... 1&o=300200

Zelf fiets ik vanaf half maart in zes weken van Houston naar San Diego. Maar zoals al vaker opgemerkt is, zou ik de zuidelijke staten in de zomer vermijden.

Veel plezier met de voorbereiding.

Gerd

Wellicht 'n beetje te laat voor de starter van dit onderwerp maar dan wel voor andere Amerika fietsers:

Wij fietsten in 2004 circa 4 maanden (maart t/m juni) in Nrd-Amerika.
Van Miami naar New Orleans als vlak opwarmertje. En vervolgens vise versa van SF naar Yosemite en als laatste SF naar LA over Highway 1 / Big Sur coast.
Met name deze laatste etappe was de mooiste waarbij het verkeer meeviel en er meer dan voldoende stateparks waren met campsites (met goedkope hiker/biker-sites). Alleen in de week-enden als de amerikanen vrij hebben kon het wel eens druk zijn op de campings.

zie ook www.jip-op-wereldreis.tk

Loek