Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorschoten-Baku - Forum Wereldfietser

Voorschoten-Baku

Vorige week donderdag kwam ik terug van mijn eerste echte fietsreis: Voorschoten-Baku.
Nu ben ik toch echt definitief besmet met het fietsvakantie-virus! :) Zoveel mooie natuur gezien, ontzettend veel lieven mensen tegen gekomen, ongelofelijk!

De afgelegde route was 7928 kilometer, gereden in 52 dagen wat neerkomt op een gemiddelde van 152km per dag zonder rustdagen. Bij volgende reizen kies ik denk ik toch een bestemming waarbij ik niet zoveel km’s moet rijden. Met name de Balkan, het zuiden en oosten van Turkije waren erg zwaar door de hitte en tegenwind. De voldoening was wel heel groot uiteraard :)

Een selectie van foto’s is hier te vinden: http://www.flickr.com/photos/100788510@N04/
Dat is niet onaardig ;)

Moet je lichaam nu je thuis bent erg wennen aan 'stilstaan' of bouw je af of zo? Ik vraag me serieus af hoe een lichaam reageert op zo'n inspanning :) Eerste blik op je foto's geworpen: prachtig!
Jan91 schreef:Een selectie van foto’s is hier te vinden: http://www.flickr.com/photos/100788510@N04/
Ik haak altijd na een paar foto's af als er niet bij staat waar of wat het is.
Maar misschien ben ik wel de enige die fotobijschriften belangrijk vind :wink:
Michael W schreef:Ik haak altijd na een paar foto's af als er niet bij staat waar of wat het is.
Maar misschien ben ik wel de enige die fotobijschriften belangrijk vind :wink:
Heb ik ook altijd last van. :(

Peter
mouseover?
eindgebruiker schreef:mouseover?
De eerste paar hebben wel een titel ja, daarna IMG_9709a etc etc 8)

Overigens vind ik dat 'fetching" op Flickr ook maar niks, geef mij persoonlijk maar de oude lay-out.
Maar daar kan de TS niets aan doen :wink:
Ik vind het mooie landschapsfoto's! Veel ook mooi nabewerkt, hoewel een aantal wel een beetje teveel naar HDR smaken naar mijn smaak.

Flickr is inderdaad verre van ideaal. Ik heb nu de onderste aangeklikt, en ben er daarna chronologisch (dus achteruit) doorheen gefietst. Als je een 'set' zou maken van de hele tocht (ipv een set per land), dan staan ze daar ook in de goede volgorde.

Het zou idd ook mooi zijn als de locaties er allemaal bij stonden, maar misschien weet je die niet meer allemaal? En ik ben eigenlijk nog veel meer benieuwd waar je het over gehad hebt met die theedrinkende gezinnen, en wat je van de koekjes vond ;)
urje schreef:Het zou idd ook mooi zijn als de locaties er allemaal bij stonden, ...
Volgens mij is dat nu geregeld :wink:
Met http://www.flickr.com/photos/100788510@N04/?details=1 kan je ze bekijken in de 'oude flickr opmaak' 8)
Moet inderdaad bij veel foto's in Turkije nog titels toevoegen.
Moet je lichaam nu je thuis bent erg wennen aan 'stilstaan' of bouw je af of zo? Ik vraag me serieus af hoe een lichaam reageert op zo'n inspanning
Het is best wennen nu ik niet meer elke dag fiets. M'n lichaam wil nog steeds veel energie binnenkrijgen, heb heel snel weer trek nadat ik gegeten heb, ook al doe ik niet zo veel. Eten verteren gaat blijkbaar nog steeds even snel als tijdens het fietsen :)

Bedankt voor de complimenten. Het klopt dat veel foto's met HDR toning zijn nabewerkt, het was voor het eerst dat ik HDR kon bewerken en was daardoor soms iets te enthousiast met het detail-schuifje :wink:
Best een paar architecturale foto's met 17mm genomen, wat te zien is aan de vervorming van de lijnen. Wellicht beter hadden deze, indien mogelijk, ook met 35 of zelfs 50mm genomen geworden. Verder een mooie fiets en een prachtige reis. Even afwachten of het virus nog het lichaam verlaat, milder wordt, aanwezig blijft of zich intensiveert. Interessant ook hoe de patiënt daarmee om zal gaan. :wink:
Ha Jan,
Je lijf, je spieren moeten herstellen van die grote afstanden per dag en dat kost ook energie. Tenminste dat vertelde mij een fysiotherapeute eens. Het gaat weer over. Helaas, want eten is een leuke en lekkere bezigheid ;-)
Loes