Additionally, paste this code immediately after the opening tag: iets anders dan elektrische fiets. Fiets???? - Forum Wereldfietser

iets anders dan elektrische fiets. Fiets????

En dit noemen ze nog een bicicleta....
Waar ligt de grens tussen fiets en gemotoriseerd vervoermiddel?

http://www.tecaeromex.com/esp/bicie.htm
Volgens mij heet een fiets met "combustible engine" (is dat in het Nederlands niet gewoon een "verbrandingsmotor"?) een brommer of motor, afhankelijk van het vermogen. Dan maakt het niet uit of er olie (benzine, diesel), gas of waterstof wordt gebruikt.
Er zijn nu zelfs elektro fietsen die ondersteunen tot 45km per uur... Toch zijn het geen brommers... Eigenlijk schandalig.
Dit is een raketmotor lijkt me.
Lennart-Tampico schreef:Er zijn nu zelfs elektro fietsen die ondersteunen tot 45km per uur... Toch zijn het geen brommers... Eigenlijk schandalig.
Dat hangt af van wat je met 'toch zijn het geen brommers' wil zeggen. Wettelijk gezien zijn zulke voertuigen in België en voor zover ik weet ook in Nederland wel degelijk geen fietsen meer, maar 'bromfietsen' (of iets vergelijkbaars). Het is me dan ook onduidelijk waar de 'eigenlijk schandalig' naar verwijst.
Over de wettelijke grens bestaat in ieder geval geen twijfel.

Het zelf moeten trappen en leveren van een belangrijk deel van het vermogen is voor mij fundamenteel om nog van een fiets te kunnen spreken. Wat dat 'belangrijk deel' is, daar ben ik nog niet uit.

Renaat
ik wel geenszins de discussie aanzwengelen wat de grens tss fiets en "geen fiets" juist is. Wettelijk is dit wel goed beschreven, in B en in Nl.
Maar met mijn beetje schoolspaans lees ik toch:
" Hace unos años vi un video e imágenes de una bicicleta con motor"

een fiets met motor, en wat voor ene motor. ...

Met zo een bom tussen mijn benen wil ik niet rijden en eventueel vliegen.
cabonga schreef:Waar ligt de grens tussen fiets en gemotoriseerd vervoermiddel?
cabonga schreef:ik wel geenszins de discussie aanzwengelen wat de grens tss fiets en "geen fiets" juist is.
:?:

Maar het is niet omdat zij het nog een fiets noemen, dat het ook een fiets is. Anders kan je alles met pedalen waarmee je eventueel het voertuig met kan aandrijven, een fiets kunnen noemen. Het is een definitie als een ander (voertuig met pedalen = fiets), maar niet de definitie die ik zou hanteren.

Renaat
Fijn hoor zo'n zinnige principiële discussie. Maar het gaat hier helemaal niet om het fietsen. Het gaat hier om de kick van een of ander record. Volgende week ligt dat ding op een surfplank. Kunnen de watersporters dezelfde discussie voeren.

Groet, Kees