Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop gevraagd trekkingfiets maat van af 61 cm - Forum Wereldfietser

Te koop gevraagd trekkingfiets maat van af 61 cm

Hoi mede fietsers, ik heb een aantal keren gefiets in Azie met een Stevens mountainbike S8 enigszins aangepast met twee Ortleibtassen achterop. Het frame is te kort en niet zo geschikt voor klimmen en dalen met bagage. Deze keer wil ik een ander frame (metaal) proberen Randonneur of zoiets, een nieuwe fiets is een overweging, maar mijn ervaring met fietsmaatschappijen is slecht. Altijd een beschadigde fiets terug, laat staan dat je een nieuwe fiets hebt. Ik hoor gaag van jullie.
Raadpleeg maar eens goed deze site en gebruik de zoekfunctie.
Op de homepage vind je uitstekende fiets verkopers speciaal voor jouw wensen
:shock: Hoi Dik, wat jij voorstelt heb ik toch al lang gedaan, de bekende adverteerders hebben nauwelijks tweede hands fietsen, nieuwe fietsen verkopen is natuurlijk veel interessanter. Vandaar is dit forum een logisch vervolg.
Ik begrijp uit je verhaal dat je geen nieuwe fiets wil kopen omdat je bang bent dat je fiets beschadigt tijdens vliegreizen.

Ik heb heel veel vliegreizen gemaakt en nooit ernstige schade ondervonden.
Maar als je dit soort reizen onderneemt is het logisch dat je soms wat beschadigingen krijgt ,daar moet je ook weer niet niet veel probleem van maken.

Hier op het forum worden regelmatig goeie 2e hands reisfietsen aangeboden.
Ook op de site van M engineering zijn veel tips waar je op moet letten bij aanschaf van gebruikte fietsen.
Ook voor het verpakken van fietsen voor vliegtuigtransport is hier veel info te vinden.

Succes Dirk
Hoi Dik leerzame site M engineering, in mijn jonge jaren zaterdaghulp geweest bij een fietsen maker, en toen al veel geleerd. Helaas heb ik geen gereedschap meer om alle klussen aan de fiets zelf te repareren. Wat vervoer betreft met de fiets is het niet alleen het vliegtuig maar vaak ook de fietsen bijeengebundeld op een vrachtwagen of een kleibe boot. Ik heb vaak reisgenoten gehad met dure nieuwe fietsen met behoorlijke beschadigingen op het alluminium of erger. Met een wat geleefde fiets is dat minder erg, althans voor mij gevoel. Inderdaad staan er regelmatig fietsen op het forum te koop, maar dan moet het net je maat maar zijn if binnen het budget, maar ik heb nog even de tijd, de fietsvakantie is gepland ergens eind vierde kwartaal.
met vriendelijke groet Aad
Bleuso schreef:Hoi Dik leerzame site M engineering, in mijn jonge jaren zaterdaghulp geweest bij een fietsen maker, en toen al veel geleerd. Helaas heb ik geen gereedschap meer om alle klussen aan de fiets zelf te repareren. Wat vervoer betreft met de fiets is het niet alleen het vliegtuig maar vaak ook de fietsen bijeengebundeld op een vrachtwagen of een kleibe boot. Ik heb vaak reisgenoten gehad met dure nieuwe fietsen met behoorlijke beschadigingen op het alluminium of erger. Met een wat geleefde fiets is dat minder erg, althans voor mij gevoel. Inderdaad staan er regelmatig fietsen op het forum te koop, maar dan moet het net je maat maar zijn if binnen het budget, maar ik heb nog even de tijd, de fietsvakantie is gepland ergens eind vierde kwartaal.
met vriendelijke groet Aad
Er staat een prachtige klassieke Dawes te koop hier, in jouw maat. :!:
inmiddels mooi Koga terraliner aangeschaft rijdt perfect. slotje op de de vraag. :P
Heb ook een terraliner. Top fietsje al zeg ik het zelf.